Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

ORMEKUR VS. HESTE PÅ FOLD
Forfatter: 
Dato:  01-03-2004 21:03
Er det sandt, at når man har givet sin hest ormekur skal der gå to døgn før hesten må komme på den samme fold igen, da ormene først er døde der?????
0
0
Svar på denne tråd

Tror jeg ikke...
Forfatter: 
Dato:  01-03-2004 21:28
Synes i hvert fald ikke, jeg før har hørt om dette. Men er det din dyrlæge, der har sagt det??

MariaHelena & Primmer

"The greatest thing you'll ever learn
Is just to love and be loved in returned."
0
0
Svar på denne tråd

Vedr ormekur
Forfatter: 
Dato:  01-03-2004 22:06
Der går normalt flere dage op til en uge før alle orm er kommet ud.
De er normalt døde når de kommer ud.
Normalt siger man foldskift (ormefri fold) efter ormebehandling for at undgå at hestene bliver inficeret med orm igen, ormene er jo stadig i den gødning der er ude på marken.
Hilsen
Yankee

Er du til fart og fest
så er travere bedst.
0
0
Svar på denne tråd

jeg må beklage
Forfatter: 
Dato:  02-03-2004 06:06
at meddele hvad min dyrlæge har sagt : Hun sagde at selvom hestene har fået en ormekur,så kan ormene godt ligge i dvale og er først helt væk hvis marken har ligget brak i over 3 mdr og så skal der slås en gang hø ,så er alle orm på marken væk og ikke kan geninficere hestene igen.
Knus Graven
{>Arbejde må der til. 8-)
0
0
Svar på denne tråd

hvad slags
Forfatter: 
Dato:  02-03-2004 16:57
Det kommer jo også an på hvad slags orm og ormekur der er tale om. Der er ormekure,der både tager voksne, larver og de indkapslene.(Equest)Men den behandler så kun nogle orm. Desuden skulle equest virke i over tre uger overfor nye ormeangreb. Equvalan behandler også det samme som equest, men dækker ikke de indkapslede. Virbalan tager vist kun de voksne(har jeg hørt)og desuden skulle der være resistens. Bannmint i dobbelt dosis tager bændelorm (som det eneste præperat)
Så det kommer an på hvad for orm og hvad for et præperat man bruger.
Rid på det bedste - Rid frederiksborgheste ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Ormekur..??
Forfatter: 
Dato:  13-03-2004 10:43
Min hest Filur (Shetter) HaR lige fået ormekur. 1-2 dage efter kom der små røde orm ud. Så, jeg har aldrig hørt om det med der skal gå dage før de må komme på fold. Da han står ude alle dage pånær om dagen hader han at stå inde, han elsker at løbe rundt og lege med de store heste.

MVH LPJ.
>o<
>o< Husk, ik bliv sur på hesten. Det er DIN fejl.>o<
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider