Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

ole bj knudsen
Forfatter: 
Dato:  07-03-2004 12:33
Jeg vil høre om der er nogen der kender og foder med hestekraft fra ole bj knudsen.
Hvor meget skal min hest have for at være dækket ind. Der foders med valset havre og green power samt hø ved siden af.
Hesten er 173 og 5 år under genoptræning.
Håber der er nogen der kan give et svar.
0
0
Svar på denne tråd

Et godt foder...
Forfatter: 
Dato:  07-03-2004 19:00
...Jeg har selv i flere år fodret min haflingerhoppe med Hestekraft, og min hoppe har set rigtig fin ud i den tid, hun har fået foderet :-) Lige nu bruger jeg det dog ikke, da hun er ifolet og snart skal fole, så hun får specielt foder til drægtige hopper lige nu, men jeg regner med at gå tilbage til Hestekraft, når hun engang er færdig med specialfoderet :-)

Hvor meget din hest skal have vil jeg ikke lige udtale mig om, men her er lige listen over indholdsgaranti, som står beskrevet på sækken, så kan det være der er andre, som kan hjælpe dig med en udregning på hvor meget din hest skal have:
94,0 FE pr. 100 kg.
16,0% råprotein
6,0% råfedt
9,0% træstof
6,5% råaske
1,6% calcium
1,1% fosfor
0,2% magnesium
0,5% natrium

Vinterknus fra Tine og haflingerdyret Flicka :-D

- En af fordelene ved at være rodet er,
at man gør nye og spændende oplevelser hver dag -
Peter Plys

Nyt sveddækken, str. 140 cm., sælges, se mere på markedspladsen
0
0
Svar på denne tråd

Mine...
Forfatter: 
Dato:  08-03-2004 16:29
får hestekraft ekstra og det trives de godt med. De har en rigtig fin pels og ser bestemt ikke ud til at mangle noget. Forskellen mellem hestekraft og hestekraft ekstra er ikke ret stor, mener der er en ting mere i ekstra, men det er også det.
hilsen rikke buus
0
0
Svar på denne tråd

Hvis du synes sukker er sundt
Forfatter: 
Dato:  09-03-2004 10:28
eller egnet som hestefoder - så skal du bare bruge løs af foderet !!!. Det gør alt foderet fra denne producent.

Jeg synes, at det er et skidt foder. Det indeholder alt for store mængder melasse. Melasse er ikke et naturligt fodermiddel for heste. Det gir' ustabilt blodsukker (hos mennesker humørsvingninger), øger syreinhold i blod og urin.

Prøv at søge på melasse og du finder også andre beskrivelser af ulemperne ved fodring med melasse
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider