Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

kløe i man
Forfatter: 
Dato:  15-06-2008 20:18

Når han kommer i nærheden af en pæl eller stang han kan klø sig op ad, så får den ikke så lidt omkring midt på manen. Mest på den ene side, og han bliver ved. Jeg har set enkelte andre gøre det men ikke SÅ meget. Han har gjort det før, men ikke i samme grad.

Hvad kan det være og er der noget at gøre ved det?

~ G & L ~

Man skal aldrig sige nej til en fristelse. Man ved jo aldrig hvornår den kommer igen. - Garfield.

Der er så meget kvinder ikke forstår.......om mænd!

0
0
Svar på denne tråd

Sommereksem
Forfatter: 
Dato:  15-06-2008 21:45

Det kunne være noget sommereksem!

For at afhjælpe det, vil jeg anbefale at du prøver at bruge Stop Itch salve, som virker kløestillende. Min hoppe har i år fået sommereksem, og efter kun en uges brug af cremen kløer hun sig ikke længere i hverken hale eller man.

Derudover går hun med insekt/eksemdækken, når der er mange insekter i luften og varmt i vejret.

BR Vivaldi 17½ dressursadel sælges

0
0
Svar på denne tråd

Det kan ikke være
Forfatter: 
Dato:  15-06-2008 21:58

insekter, for det er mest i den side hvor manen ligger til.

Er det der salve noget til heste og kan købes i alle hestebutikker.

~ G & L ~

Man skal aldrig sige nej til en fristelse. Man ved jo aldrig hvornår den kommer igen. - Garfield.

0
0
Svar på denne tråd

Insekter
Forfatter: 
Dato:  16-06-2008 08:12

Det kan sagtens være insekter - de små mitter elsker at kravle op og bide i kanten af manen;-) Min har man til begge sider og det er galt på begge sider....

Salven er til heste og du kan se en forhandlerliste på www.equidan.dk - det sælges både gennem dyrlæger og rideudstyrsforretninger.

0
0
Svar på denne tråd

Pris??
Forfatter: 
Dato:  16-06-2008 12:38

Hej

Hvad koster denne salve i bruger?

Jeg bruger selv blue horse anti kløe linement til min hest´sommereksem, den virker rigtig godt, men skal smøres på minimum 1 gang dagligt.

Jeg kunne læse på deres hjemmeside at den anden salve kun skal bruges en gang ugentligt!!

0
0
Svar på denne tråd

itch stop salve
Forfatter: 
Dato:  17-06-2008 13:26

Hvis man bruger itch stop salve, kan man måske nøjes med én gang ugentlig, men nogle heste får hele tiden nye sår pga. mitterne eller klør deres gamle sår op.

Jeg bruger det hver dag til mine heste, ofte vaskes deres sårområder rene med shampooen fra Equidan, så et godt lag itch stop på, som ugen igennem "lappes" med itch stop.

Hvis hesten har fået nye sår og der kommes itch stop på, heler sårene utrolig hurtigt op og dermed mindskes brugen af salven.

Det er absolut den bedste creme mod sommereksemsår - og her taler jeg udfra min egen årelange ejer af indtil flere eksemheste.

Forhandler af RSH-eksemdækken - www.rsh-eksemdaekken.dk

0
0
Svar på denne tråd

Priser
Forfatter: 
Dato:  17-06-2008 14:44

Du kan se priserne på Pennymus' hjemmeside:-)

0
0
Svar på denne tråd

Hvad gør I
Forfatter: 
Dato:  17-06-2008 20:28

med den anden ende, halen og bagdelen?

Knus fra Vinnie_M, stadig farmakonom stud.
.
- Lækker og dygtig springvallak efter Salvador sælges
(Sælges da stutteriet har for mange heste)
Læs om ham her og her
.
* Hp opdateret med video den. 27. april 08 *
0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger også itch stop
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 13:14

Min hoppe klør sig meget i særlig halen, men manen får også en tur..

Jeg fik sidste år noget kløestillende shampoo til at vaske hende i.. og så smører jeg det med itch stop bagefter...og det virker altså på hende..

Jeg tror ikke, at det er sommereksem, dyrlægen tjekkede hende sidste år, og sagde at det ikke var sommereksem.. min har tyk man, og jeg tror ikke, at huden kan ånde, derfor klør den.. de andre år har jeg klippet manen nærmest af, men hun skal kåres iår, derfor kan jeg ikke så godt bare klippe den af..

Men jeg kan se på halen, at efter den er blevet klippet i siderne, har det virkelig hjulpet sammen med shampoo og salven..

MONICA & ROSSO
nu også med Sussi Solskin

{>

0
0
Svar på denne tråd

Som Rosso
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 14:19

Jeg gør som Rosso og smører også haleroden ind i Stop Itch og bruger den også flittigt på resten af kroppen hvis nødvendigt....

0
0
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 21:28

bare et forslag...

Har en veninde som købte en hest for nogle år siden.

Han havde kløet det meste af halen i stykker og havde næsten ingen hår tilbage.

Hun tæntke "Head and Shoulders" - og vupti, ingen kløe - og idag er halen lang og fyldig.

Men ta en snak med dokter dyr, han kan give dig lidt hjælp hvis nu den sku ha noget lidt "skappere".

Held og lykke!

"You´ll never walk alone"

youtube.com/watch?v=XsNLk4yVDEM

Til Minde om Martin Jensen:

Dit lys skinner i mørket,

Og mørket forsvinder.

1984-2008

Dont beware off the dog-

Beware off the owner...

0
0
Svar på denne tråd

Prøv med...
Forfatter: 
Dato:  19-06-2008 00:15

Prøv med Leovet No Rub. Det er rigtig godt

Prøv evt. at søge på det på google for mere information!

Anitta

0
0
Svar på denne tråd

ringede til min
Forfatter: 
Dato:  19-06-2008 19:51

dyrlæge idag for at høre om jeg kunne bruge Flamazine. Sekeretæren mente det ikke nødvendigvis kunne bruges uden at vide hvad årsagen er. Men hun mente jeg skulle bruge nogle spray, salve og shampoo serie fra ekmont. Men det er sgu ret dyrt. Tror jeg vil prøve at finde det der Leovet No Rub. Der står det skulle være effektivt.

Har også fået tip om at glycerin skulle kunne hjælpe.

~ G & L ~

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider