Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Erfaring m. 100 kg hø i boks
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 08:59

Jeg har overvejet at købe en 100 kg. høballe som jeg vil stille i det ene hjørne af Miss I´Wills boks, så hun frit kan æde af den når hun er inde - nok først fra okt. Men mon den vil være splittet i atomer inden den første uge??

Jeg har tænkt mig at lade snorene sidde på ballen - måske fjerne den øverste først..

Har nogen af i andre prøvet dette og hvordan har det fungeret??

Mette & Miss I´Will

Tjek min hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/Mettes-hunde

0
0
Svar på denne tråd

Snorene på
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 09:03

Min veninde lader altid snorene sidde på, desværre kan det også ses på bagbenet af den ene hoppe vi har haft gående hos hende i vinteres. så det er en yderst dårlig ide.

Ja, den vil nok være splittet til atomer, og ellers vil den være spist på meget mindre end en uge. Du skal regne med 20 kg om dagen.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville godt nok....
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 09:36

også være bange for snorene - jeg slæber halm ud dagligt på folden, netop fordi jeg ikke bryder mig om at ha' en hel balle, og deraf følgende halmsnore inden for rækkevidde af mine heste.

Hvad skulle fordelen i at sætte en hel balle af gangen være; jeg ville da foretrække at smide det afmålte antal kg. ind 1 gang om dagen, frem for at bakse med at få sådan en fætter møvet ind i en boks....?

Dorte

0
0
Svar på denne tråd

jeg stilte
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 09:41

den på den anden side af boksen (en stor balle) så kunne hun nå den over boksen og havde frit hø forbrug, det blev ikke beskidt og det problem med snore osv. var der heller ikke, og høet som så skulle være splittet i atomer var minimalt og kunne fejes op igen :-) dog duer de jo selvfølgelig ik hvis der ik er mulighed for at hun kan nå over eller du har boks til loft (tremmer)

kan også bedst lide at veje mit hø, men min hoppe var en kort periode i vinters svær at holde huld på så.....

Med venlig Hilsen
Mette og Chanel
Landejendom /hus på landet søges
i kolding omegn (maks 20 min fra kolding) med min. 15000 m2 jord, må gerne trænge til kærlig hånd. maks. 1,9 mill.
0
0
Svar på denne tråd

Aldrig snore
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 11:38

Jeg ville ikke turde, at lade snorene sidde på ballen.

Jeg kender flere som gør det, netop for at ballen ikke skal blive spredt for alle vinde, men halmsnore er virkelig skarpe og yderst stærk, så hvis hesten får et ben i det, kan snoren skære sig langt ind i benet og skabe store ødelæggelser.

Så nej der kommer aldrig halmsnore i nærheden af mine heste, hvis det på nogen måde kan undgås.

Smed jeg en balle hø ind, ville den blive spredt på ingen tid og hestene ville overæde, så derfor er det ikke noget, som jeg har forsøgt mig med.

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

Wraphø i småballer sælges på Djursland

Kontakt mig via beskedcenteret eller mail

Nærmere info på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Grunden er
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 19:47

at jeg meget gerne vil starte op med hø når damen skal til og på boks igen, og der er desværre ikke mulighed for at opbevare hø på mit opstalnings sted..

Miss I´Will må spise ALT det hø og wrap hun vil, så hvis hun æder 20 kg pr dag er det helt ok..

Mener at kunne huske at der engang i gamle dage var en tråd om hvad og hvordan folk opbevarede store mængder hø i boks, men kan bare ik finde tråden, og kan ikke huske hvad for ideer der var..

Jeg ved godt snore kan gøre stor skade, men min dame er rolig og ikke over ivrig på nogen måde, men ja klart nok kan alt jo ske, også ved et uheld..

Hmmm, må tænke lidt over en anden løsning - måske en palle med beklædning så den blir til en kasse og så kan den måske stå der i.. ..

Mette & Miss I´Will

Tjek min hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/Mettes-hunde

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider