Hej jeg har et 11 mdr gammelt føl, der siden medio januar har været på afvenning hos "naboen"
Hun kom så hjem i går.
Og jeg troede da moderen og legeonklen der passede på hende og elskede hende højt inden hun kom aafsted i januar, ville acceptere hende.
Forventede de ville sætte hende på plads og vise hvem der bestemmer, men jeg havde ikke forventet det der skete igår.
Især hendes mor gik efter hende med dræberblik og jagtede hende igennem hegnet så hun fik en (heldigvis) overfladisk skade på benet.
Moderen plejer ellers aldrig at være strid overfor nogen, hun plejer at være typen der ikke lader sig hundse med - men som heller ikke er specielt interesseret i at hundse med andre.
(bare hun kan få lov at få fred!!!)
Hyggeonklen afviser også sin protege, dog knapt så aggresivt som moderen.
Så nat havde jeg dem på stald ved siden af hinanden og i dag går de på hver sin fold ved siden af hinanden.
Aggresiviteten ligger stadig i luften, og jeg er ikke tryg ved situationen.
Hvad er det for mekanisker der ligger til grund for denne, alt for voldsomme reaktion og hvad kan jeg gøre for at styre processen i en positiv retning.
ER der andre der har gjort sig de samme erfaringer, og hvordan gik det/hvordan taklede i det?
Tak for jeres svar