Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Kokagelignende afføring!!
Forfatter: 
Dato:  29-04-2008 23:15

MIn hoppe på 8 år har igen fået kokage afføring. Det fik hun også sidste år, da græsset begyndte at gro.

Hun går i løsdrift på en stor mark, året rundt. Hun bliver stadig fodret med hel havre, muesliblanding, wrap samt græsblandet halm, som hun plejer. Hun er lukket inde om natten.

Jeg synes jo, hun bliver vænnet til græs på den mest skånsomme måde, men noget må være galt.

Sidste år havde hun tynd afføring til langt hen på sommeren.

Hun virker i øvrigt sund og rask, er ormebehandlet.

Marken er gammel græsmark, som ikke har fået kunstgødning.

Jeg hører gerne fra andre, som har en ide til, hvad jeg kan gøre anderledes.

0
0
Svar på denne tråd

jeg har
Forfatter: 
Dato:  29-04-2008 23:53

præcis det samme problem og aner ikke hvad jeg skal stille op.

Med ny fjord-hoppe, skønne-dejlige Musse:)

0
0
Svar på denne tråd

Noget galt?
Forfatter: 
Dato:  30-04-2008 06:49

Det er da fuldstændigt normalt, at gødningen bliver løs og grønlig, når hesten fodres med saftspændt græs. Du kan afhjælpe det lidt ved at skifte wrappen og det græsblandede halm med almindeligt halm.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

Som Charlotte...
Forfatter: 
Dato:  30-04-2008 09:38

Synes jeg heller ikke der er noget galt, for det er helt naturligt! Græsset indeholder jo meget mere vand, end hestene er vant til ved korn-fodring...

"This
This life is boring
This
This life right now is snoring
But that's all right
That's okay
It's still worth living"

Martha Wainwright

0
0
Svar på denne tråd

dårlig mave
Forfatter: 
Dato:  30-04-2008 09:46

Hej med jer!

Ja, jeg har et lidt omvendt problem, da Robin også får det om vinteren. Jeg kan se når wrap kvaliteten svinger, får han dårlig mave. Så jo mere vand der er i wrappen jo dårligere mave får han. Det har så hjulpet lidt at give b-vitamin i år, og så har jeg givet hø i stedet for, i nogle mdr. Men det har været svært at skaffe hø og nu har jeg helt givet op.

Jeg har haft dyrlægen ude ad flere omgange og de mener at han måske har haft en infektion på et eller andet tidspunkt og som hans system har lært at leve med, men giver til tider dårlig mave! De var både inde på salmonella forgiftning og hvad ved jeg!

Da vi ikke kom længere i den historie og for ikke at skulle smide penge ud til loppefrøskaller, gærkultur og MEGET andet vi har prøvet, har jeg i stedet valgt at få Anita Bakkegård ud, som efter sigende skulle være rigtig rigtig dygtig. Jeg gider nemlig ikke mere. Jeg mener ikke en hest skal have dårlig mave. Robin er også frisk, glad, men alligevel ringer mine klokker, så nu kommer hun ud og så må vi se!

Håber I kan bruge det til noget :)

Hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd

Foder.
Forfatter: 
Dato:  30-04-2008 10:36

Jeg giver irish mash til aftensmad, hvis der er begyndende kokasser, det syntes jeg hjælper rigtig godt.

Louise med Meister drengen!

Chess - For evigt elsket og savnet

Opstaldning tilbydes i hyggelig privat stald ved Dalmose (4261) pris 700 kr pr. mdr. Skriv for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

Brogaarden
Forfatter: 
Dato:  30-04-2008 11:19

har noget der hedder YSY, det er rigtig godt og det bruger jeg til min hver gang han har den mindste tynde afføring. Nu her hvor græsset vokser og de får mere og mere af det får han det også for at forebygge.

Mor til verdens skønneste dreng Mads 13/7-06 ;-D

Ejer af Skot af Lilleris

Verdens dejligste oldenborger !

0
0
Svar på denne tråd

Dianon har fuldstændig
Forfatter: 
Dato:  30-04-2008 23:03

fjernet min hest diarre.

Hun havde i længere tid diarre og efter først 5 dage og derefter 3 dage er det helt væk og har været væk i flere måneder nu..

Prøv det det er absolut et forsøg værd og kan kun anbefales herfra.

VH Lone

P.S. det er fra Stormøllen

Se nye ting jeg har til salg.

0
0
Svar på denne tråd

Protexin
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 10:38

Min hoppe havde meget tynd afføring sidste sommer. Min dyrlæge anbefalede i en 10-14 dages periode udelukkende at fodre med mash og en kur af protexin (fik det udleveret hos dyrlægen efter telefonisk kontakt), efter det var hun i tip-top form igen.

Venligst Jen9

Lykken er en varm hestemule :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider