Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Grovfoder !?!
Forfatter: 
Dato:  10-04-2008 13:36

Hej,

Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig med en løsning på mit problem...

Det er sådan at jeg kun har 3 små baller wrap tilbage, hvilket vil sige, at jeg løber tør om 1½ uge MAX..

for at spare på de små, har vi i stalden købt minibig hjem de sidste par mdr(set i baklysets skær skulle vi være begyndt på det tidligere på året, men ja... ), da 4 heste godt kunne nå at spise sådan en inden den blev dårlig! Men det er jo for varmt nu til at vi overhovedet har en chance for at nå at bruge en minibig!! Vi har kun 4 heste der skal have...

Hvad gør i andre med små hestehold?? Har i fået lavet nok af de små, så i kan klare jer??

Eller hvor lang tid kan i holde en stor?? og i så fald, hvor meget åbner i så op for den?? og hvordan opbevare i den??

Jeg tjekkede lige markedet i dag på fyn mht. små wrap og hø... der var ikke meget at komme efter..

Så nu er spørgsmålet om jeg skal fodre med Green-power resten af sæsonen indtil vi får lavet wrap igen Og dermed blive en meget fattig hesteejer?!?

Eller om i andre har nogle gode ideer???

Mvh. Vita

Desværre uden Mira :(

Men jo stadig med gode gamle Britt :)

Og forhåbentlig med lille ny følle-bølle 2008

0
0
Svar på denne tråd

Hø/wrap..
Forfatter: 
Dato:  10-04-2008 17:25

4 hest (mellem og store) kan godt nå at bruge en balle.

Vi har 4 heste i stalden og de spiser en stor på 12-15 dage.

Så det burde ikke være noget problem,. Spred wrappen godt ud (evt. i en ledig boks)

Jeg ville aldrig erstatte Green-power med hø/wrap. !!

Kærlig Hilsen Camilla

Ejer af araber hoppe

- til døden os skiller

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-04-2008 17:57

Ja, indtil nu har vi også været 14 dage ca. om at bruge en balle til 4 heste (2 store + 2 mellem)

Men vores problem er at den står udenfor på en palle og bliver simpelthen dårlig, da det er for varmt!

God ide med at sprede den ud i en boks... det kræver lidt omrokering i stalden, da den ledige boks bliver anvendt til noget andet, men vil lige tage det op med staldudlejer!

Du mener sikkert omvendt ;) og nej, jeg vil helst heller ikke erstatte wrappen med green-power, men da jeg kun har en hest og bliver nød til at følge de andre i stalden, så kan det komme dertil at jeg ikke har andre muligheder..

Men også derfor jeg spørger, hvordan i andre ville gøre/gør???

Da jeg er lidt tom for ideer lige nu :)

Så spyt endelig ud med alle jeres erfaringer..

Mvh. Vita

0
0
Svar på denne tråd

mht dangrønt
Forfatter: 
Dato:  10-04-2008 22:00

så porducerer de jo ovn tørret hø, dvs super luksus støvfrit hø... og det er billigere end green power og kommer i 300 kg pakning...

men ellers må det da være til at købe nogle små wrapballer... alternativt må i køre til sjælland eller jylland med en heste trailer og køre noget...

Sagde Janne der skal til trailer køreprøve d 9 april...

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :) :) :)

0
0
Svar på denne tråd

løsning
Forfatter: 
Dato:  10-04-2008 23:03

Vi har talt om det i stalden her til aften...

Og kom til enighed om at vi vil købe en minibig mere og så åbne den helt og lægge den på paller i en hesteboks, der ikke bliver brugt.

Om vi så risikere i værste fald at smide halvdelen ud, så er det stadig billigere end at købe små baller eller green-power!

Så det er løsningen indtil videre...

Så må vi se når vi kommer længere hen, fordi min hun skal have noget grovfoder hele sommeren, da hun er tidligere forfangen og derfor ikke kommer så meget på græs..

Kom endelig med flere forslag.. :)

På forhånd tak..

Mvh. Vita

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider