|
|
| På græs, hvornår? |
|
|
Hej alle.
Hvornår er det nu at man må smide hestene på græs i følge loven? 1 april eller?
MVH Maria
3 års hingst sælges. SUPER SPÅNER SÆLGES. SUPER KVALITET
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Græs hver dag |
|
|
Herhjemme er de på græs hver evig eneste dag - mener du mon ikke hvornår man må lukke dem på døgnfold?
UNG DRESSURHOPPE KØBES max. 6 år, ca. 170 cm., ukompliceret, super temperament/eksteriør/bevægelse - hun skal være redet og ikke drægtig! SE MIN SKØNNE STALD
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ifølge loven |
|
|
....behøves de ikke skur efter 1. marts, der er vinteren nemlig overstået. Men jeg har svært ved at se formålet med døgngræs, før der er græs på foldene dvs. efter 10. maj sådan ca.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Døgnfold |
|
|
Jo naturligvis døgnfold;) Jamen jeg er så heldigt stillet at jeg har 14 tønder land til mine tre drenge så der er masser af græs. Og er ved at være led og ked af at se dem stå og drømme om sommerengen på deres kedelig jordfold. Så spørgsmålet er om det varer så længe før de får lov at komme ud og spise græs i stedet for kedeligt wrap inden så længe. Der er både læ, tørvejr og skygge inden der kommer en debat om det:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Hvis du har græsset |
|
|
Hvorfor så ikke lade dem gå på det fremfor en jordfold 
UNG DRESSURHOPPE KØBES max. 6 år, ca. 170 cm., ukompliceret, super temperament/eksteriør/bevægelse - hun skal være redet og ikke drægtig! SE MIN SKØNNE STALD
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Græs hele året |
|
|
Mine har gået på græs hele vinteren og er også i deres elskede eng, men kommer stadig op til aften og vil gerne ind. Kommer også op i løbet af dagen og spiser frøgræs, så det er nok ikke det lækreste græs der findes lige nu. Hilsen Jannie
Boks til vallak-plag udlejes. Store tørre folde og stort eng-område. Fold fra morgen til aften. Døgnfold om sommeren. Delvis selvpas, men skriv til mig. 1000 kr. inkl. foder, halm og wrap ad libitum.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum bum 2 |
|
|
mine ryger på døgnfold d. 1 maj hvis ikke det står ned i stænger eller sneer om de så kommer ud med dækken - ja de kommer ud der  græsset er der først næring i omkring maj
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvorfor? |
|
|
Hvorfor går dine heste på jordfold, hvis du har 14 tønder land med græs????? Vores heste går på græs alle de lyse timer og er i boks om natten.
Louise med Meister drengen!
ღ ღ Chess - For evigt elsket og savnet ღ ღ Opstaldning tilbydes i hyggelig privat stald ved Dalmose (4261) pris 700 kr pr. mdr. Skriv for mere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hallo hallo |
|
|
jeg har ligesom en temmelig gigantisk græsfold til mine 5 heste på 5 hektar!!!!! og de skal sgu ikke gå der om vinteren bare fordi der er græs! der er ret mange måneder hvor græsset ikke gror og hvor jorden er meget blød og sart overfor heste hove og det er fuldstændig smadret efter 14 dage hvis de skulle rende rundt der!! mine har en jord/græs fold på lidt mindre end 1 hektar til om vinteren og det er ganske ganske fint til dem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vores har.... |
| Forfatter:  |
Vibs 1 |
| Dato:  |
09-03-2008 20:53 |
|
Vores har gået på græs hele vinteren, hvis man kan kalde det vi har haft i år for vinter  De går og hygger sig med at spise græs, og jeg kan ikke se, hvorfor de ikke skulle have lov til det, når vi har græsset til det....
Hilsen Vibeke, højt fra Nord Verden er da skøn, når man tuller rundt og passer sine dyr www.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rrrrrrr |
|
|
Grunden til at de ikke går der er at marken ligger er par km (3) fra hvor vi bor. Hestene skulle naturligvis stadig fodres med både wrap og foder indtil græsset blev nærringsrigt. Der er ikke noget decideret hus derude, derfor har de været hjemme i vinters hvor de har været på stald om natten. Grunden til at jeg gerne vil have dem ud før er for at vænne den til græsset inden det begynder at skyde. Har jeg kun mulighed for derude. De skulle så gå på et mindre hegnet stykke til en start,
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
|
|
Mine går ude året rundt. Kan selvfølgelig gå ind hvis de vil. Bliver også fodret, men når vi har så meget græs, ja så kan de lige så godt gå på det. Når de går ude altid, ødelægger de ikke græsset, hvis der er plads nok. Vi har klaret os igennem vinteren uden mudder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|