Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

underlig adfærd.
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 11:27

har lige lånt en super lækker 5 års holstener vallak, men han er meget nervøs, og når jeg sadler op kan han nærmest gå i direkte panik når han skal have grime af og på, det samme med trense, sadel og dækken, og det er alle slags dækner.

jeg giver mig god tid til ham og nusser meget om ham, giver ham tid til at undersøge alt, osv.

skulle ride ham for første gang igår, og longerede så ca 20 min først for en sikkerhedsskyld.

han stod bomstille da jeg hoppede op, men da jeg så begyndte at skridte spænde han helt op, var stiv, og gik og buede ryggen helt op, og så tændte han ellers bare af med en masse bukkene og rejehop ( men faldt da heldigvis ikke af), fik ham så til at slappe af og kunne derefter ride ham rundt uden problemer, lidt stiv ikke det, og lidt døv for benhjælp, men hesten er jo heller ikke så gammel, men så ville jeg lave et galop anspring, og han spændte helt op igen og tændte af.

er det bare gjordkramper, eller bare og bare.

eller er der noget andet galt måske??

han har det også med at ryste på hovedet når du prøver at arbejde lidt med ham.

en kentaur dressursadel og en sommer dressursadel sælges.

se mine annoncer med dem.

www.123hjemmeside.dk/gypsyhorse

0
0
Svar på denne tråd

hmm....
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 16:24

Hmmm....! Jeg ville nok få tjekket tænder, ryg og få sadlen korrekt tilpasset. Så er der ihvertfald ikke noget at komme efter der.

Adfærden kan godt skyldes dårlige oplevelser, (bl.a. smerter), i forbindelse med trensebid i munden. Derfor panik ved grime og trense. Så få tænderne undersøgt.

Det samme med sadlen. Måske forbinder den sadlen/dækken med smerter? Så få ryggen undersøgt, og sadlen tjekket ved sadelmager.

Hvad du så kan gøre derfra, er der andre der har mere viden om end mig!

Pøj pøj

Erika

En glad rytter med en glad hest ;o)
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 19:56

Hvor har du hesten fra og hvordan har den været redet/tilredet? Hvis ikke den fejler noget så er der gået noget galt med behandlingen af hesten tidligere...

Jeg har selv lige fået en vallak der opførte sig noget ligende, panisk for sadlen og farede fremad ved den mindste bevægelse i sadlen eller lyd. Jeg måtte starte helt forfra og satte mig ikke op på ham før han var helt tryg ved sadlen... det går fremad... Han var blevet sendt i tilridning af tidligere ejer og jeg gad godt vide hvordan de har behandlet ham

0
0
Svar på denne tråd

ridning
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 19:59

For mig lyder det som en hest der kun lige knap er ryttervant og hverken fatter hvad den selv skal eller er tryg ved hvad du kan finde på at gøre.

:Pia

*

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 20:30

den er tilrdet ved berider, og var vist som 3 års, og så den været redet, og så stået ca 4 måneder inden jeg lånte ham.

en kentaur dressursadel og en sommer dressursadel sælges.

se mine annoncer med dem.

www.123hjemmeside.dk/gypsyhorse

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  21-02-2008 17:49

Det skræmmer mig lidt det der med at den har været ved berider... forstået sådan at det er fjerde gang på meget kort tid at jeg er stødt ind i en hest som har haft underlig/nervøs adfærd efter at være redet af berider... inklussiv min egen. Hvor henne i landet har den været redet til?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider