Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Selskab til hest.
Forfatter: 
Dato:  11-02-2008 12:06

Hej.


Jeg tænker lidt..-


En hest kan jo ikke stå alene.


Men hvad er mest hensigtsmæssigt:


En anden hest eller kan en hest godt gå sammen med et æsel??


Umiddelbart ved jeg at et æsel spiser det samme som heste, og har samme gødning.


Men kan et æsel give problemer??


Håber at der er nogen som kan hjælpe





Med venlig hilsen

****Wench****

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej hej
Forfatter: 
Dato:  11-02-2008 12:13

En hest må ikke stå alene, det med at anskaffe et æsel det er da helt ok, der er klart mange meninger om dette men jeg kan ikke se noget problem i det...


Der er mange heste der går med æsler, geder, får osv...


Den lykkelige ejer af 2 dejlige heste

0
0
Svar på denne tråd
 
 flokdyr..
Forfatter: 
Dato:  11-02-2008 12:19

heste er flokdyr, og min holdning er, at de skal stå med minimum en anden hest. et æsel er ikke en hest.

hvad med en shetter..de er ikek så dyre og det er jo en hest;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 æsel og hest
Forfatter: 
Dato:  11-02-2008 12:21

jeg syntes også det er helt fair at anskaffe sig et æsel.. hellere det end at hesten skal gå alene...


har samme mening som jeg begge :)


<3...morgan, angelic, muggi, rie og sabine, elsker jer...<3

<3.. der er mange flere, men i ved hvem i er..<3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er ikke fordi
Forfatter: 
Dato:  11-02-2008 12:56

jeg ikke har råd til en hest mere


Men jeg synes bare at æsler er super søde


Dog bliver det nok til en anden hest, så min egen trods alt får selskab fra en åndsfælle Og så har jeg en ekstra ridehest.


Tak for jere svar





Med venlig hilsen

****Wench****

0
0
Svar på denne tråd
 
 Låne/Leje en hest
Forfatter: 
Dato:  11-02-2008 13:27

Hvad med at låne/leje en hest som skal på pension. Der er mange der benytter sig af dette og er en rigtig god løsning for alle parter.


/Lundse

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-02-2008 13:42

Dancer har haft æsler som selskab - det var nogenlunde, men han blev meget gladere da han fik en hesteven igen.


Han havde slet ikke det samme sociale med æslerne som med en anden hest.


Æsler er søde og sjove - men jeg synes heste skal gå med heste og æsler med æsler.


Jeg vil gerne have æsler igen - så skal jeg have mindst 2 og så kan de gå sammen med mindst 2 heste.



Gitte


Rigtige kvinder er landmålere


www.westernportalen.dk/v3/index.php


0
0
Svar på denne tråd
 
 Loven siger
Forfatter: 
Dato:  11-02-2008 20:01

da vist desværre nettop IKKE at heste ik må stå alene... Mener ik at det blev sådan - ret mig hvis jeg tager fejl -

Det må klart være at anbefale at anskaffe en hest til selskab..


Du ville nok også vælge et menneske frem for en abe



Mette & Miss I´Will



Nok har den der nøjes..






0
0
Svar på denne tråd
 
 Tinker mette
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 08:43

Du har ret, jeg ville nok finde en abe kedelig og mærkelig



Med venlig hilsen

****Wench****

0
0
Svar på denne tråd
 
 sasASasA
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 09:56

Nogle af vores bekendte anskaffede sig 2 æsler, det blev en dyr afære, da de var fyldt med lungeorm, der smittede de andre heste. Æsler kan godt tåle disse orm, men ikke heste.


Det er bare så du tænker på dette også.



0
0
Svar på denne tråd
 
 æsler og heste
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 22:38

hej jeg er helt enig med dig fru Bach, jeg har netop også fået fortalt dette med at æsler har en form for lungeorm som netop heste ikke kan tåle. det er pudsigt, jeg har lige fortalt og snakket med min kæreste om det, og så ruller jeg lidt længere ned på siden og så står det netop der. så nej jeg ville aldirg sætte de to racer sammen af blandt andet den grund. knus herfra


0
0
Svar på denne tråd
 
 Shetter og hest........
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 10:01

Jeg har en shetterhingst på 4 år som selskab til lige nu mit hingsteføl på 9 måneder - de har stor fornøjelse af hinanden :


Shetteren er chefen blandt de to, og styrer med fair hånd, hvor man græsser henne, hvornår man leger osv.


I sommers stor shetteren sammen med min ridevallak - han er 13 år og 172 i stang - og de havde det også supert sammen. Den store kunne klø den lille over hele kroppen. Og den lille kunne klø den store på benene


Og så er sådan en lille fyr billig i drift.


Til gengæld har man jo så "bøvlet" med, at sådan en størrelse jo ikke bare kan spise løs som den vil.


Heldigvis er begge mine andre heste - føllet og ridehesten - begge nemme at fodre på, og skal gå på jordfold en del af tiden om sommeren pga de ellers bliver for fede. Så jeg håber det kommer til at passe alle tre, når sommerens græs kommer op, at de så skal på jordfold en del af tiden.


MVh Charlotte


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 10:25

info'en vedr. lungeorm


Nu skal jeg slet ikke have æsel overhovedet...- Kunne ikke drømme om at udsætte min hest for den slags





Med venlig hilsen

****Wench****

0
0
Svar på denne tråd
 
 selskab.
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 19:16

det var godt. men afskaf dig da en lille shetter til selskab, de er ikke dyrere i indkøb end et æsel, og skal go ikke have noget og spise næsten...

0
0
Svar på denne tråd
 
 æsel som selskab
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 19:57

Min hest og pony har gået sammen med æsel i mange år (er selv vokset op med æsel) og vi har haft mange ponyer opstaldet gennem tiderne. der har aldrig været problemer med æsel i hesteflokken.

I forbindelse med syg hest blev æslet undersøgt for lungeorm og der var intet.

Hun har gået sammen med heste og ponyer i over 20 år uden problemer.


Det var faktisk det dyr min hest har været mest knyttet til gennem tiden. han elskede bare æslet


Hun er blevet brugt til kørsel for vogn og ride på, så de kan bestemt også bruges til noget og har en sjov personlighed, og meget kloge.


0
0
Svar på denne tråd
 
 selskab
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 21:37

maja...der har i da så bare været heldige med at have heste og æsler sammen. jeg siger heller ikke at det ikke kan lade sig gøre, man ser tit de to racer gå sammen, det er også bare noget jeg har ladet mig fortælle, men ikke noget jeg har erfaret selv..

0
0
Svar på denne tråd
 
 min ene
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 07:47

lille mini hun har altså også været ekstremt tæt knyttet til et æsel - har aldrig set hende knytte sig så meget til nogen af de andre heste. Så tror altså ikke at det er helt usædvanligt at heste og æsler kan knytte venskaber.


Med hensyn til lungeorm - så er det ikke sværere end at tage en gødningsprøve fra æslet og hvis man kan konstatere lungeorm, får den en ormekur.

Prøv at søge herinde - der ligger et svar fra Martin Krarup et eller andet sted.


...og hobbitterne Lisa, Kalina og Baily

Ser du et pindsvin ude om dagen, så kontakt www.pindsvin.dk


Er du så klog, at du ved, at du muligvis kan tage fejl?


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider