Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

VÆVER? Hvad
Forfatter: 
Dato:  20-01-2008 10:51

Er der nogen der kan forklare mig hvad væver er ? Så lige en annonce hvor der stod at ponyen sælges som væver? Hvad er det ?????

♥ Nicoline & Bolero ♥

Du er den bedste pony Bolero♥

Sandet er dejligt at gå på, Græs er dejligt at stå på, Mens blæsten er dejlig i håret, vandet er dejligt på mig. Men det allerdejligeste er dig

0
0
Svar på denne tråd

En væver
Forfatter: 
Dato:  20-01-2008 11:09

Er en hest der har en staldfejl på linie med krybbebidning eller staldvandring.

Typisk står væveren og rokker fra side til side ved at flytte vægten fra forben til forben. Nogen vandrer ligefrem fra side til side og svinger samtidein med halsen. De kan gøre det i lang tid ad gangen. Vævning er ikke specielt farligt selv om nogen udgaver kan være belastende for hestens led.

Det er en stereotypi som mest ses i boks og under stress.

Det er normalt ikke helsbredeligt.

De fleste heste der væver har et blødt og påvirkeligt temperament eller har oplevet en voldsom stresssituation, feks ved fravænning eller andet hvor de er blevet buret inde og er stresset op over det.

En væver udviser oftest sin stereotypi i forbindelse med lidt "stress" feks fodring eller de andre begynder at blive lukket på fold eller den står alene inde. Nogen gør det også som em mere ubevidst adspredelse og kan gøre det i timevis.

Så det er altså en handelsfejl/staldfejl på linie med krybbebidning.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !
0
0
Svar på denne tråd

Væver.
Forfatter: 
Dato:  20-01-2008 11:09

En væver svinger hovede fra side til side og ligger skiftevis vægten fra det ene forben til den andet forben, så den står og "gynger" på forparten.

Det ses normalt når hesten bliver stresset samt ved fodring.

Det kan give slid skader i forbenene og man skal gøre sit bedste for at sørger for at hesten ikke kommer i en situation hvor den begynder at væve.

Normalt hjælper det på en væver hvis den kommer i løsdrift, da det for det meste er i boksen at hesten væver.

Jeg vil ikke anbefale at købe en væver hvis man ikke ved hvad man går ind til.

Hvis man vil købe en, syntes jeg der skal tages røntgen, for at sikre sig at hesten ikke er slidt op i sine forben.

Louise - ejer af de 2 pragtfulde heste Chess og Meister

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider