gøre meget med korrekt træning. Det er ikke ret længe siden at der herinde var lagt et link til en undersøgelse der viste at det ikke havde så stor effekt, hvad foder man brugte (selfølgeli skulle hesten være dækket ind med alt) - men at et meget vigtigere område at fokusere på med varme heste er træning - den korrekte træning uden signal forvirring...
Min egen hest har også været meget oppe at køre før i tiden (hun har stort set altid fået havre, da alt stivelse har den samme effekt, så havre fri muslier med masser af andet korn vil (efter min mening) ikke gøre en forskel)
Nå men efter jeg har fået adskilt signalerne 100 % og træner hende på den rigitige, fede måde (med kyndig hjælp fra Susan Kjærgård) så har jeg lige pludseligt en total lækker, nervefast hest... hun har stadig tænding, men hun er bare tusind gange mere styrbar og rolig i sit hoved... den har fundet dens indre ro, fordi jeg har fjernet en masse af de ting der gjorde den frustreret...
Bare et lille indput... 
Så min varme hest fodres med hel havre, 15 kg hø og wrap, olie, hesteguf som "top dressing" og vitaminer/mineraler - og hun er mere rolig end nogen sinde før... (og ja jeg har prøvet en periode med kogt byg istedet for havre og det hjalp INTET)