Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Smertestillende.. Må man ride?
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 19:10
Min hest stod idag med et hævet øje - Åltså ikke selve øjet men udenom.

Dyrlægen var der og mente han havde fået et lille slag + der var kommet noget skidt i(jord).

Han fik en gang smertestillende (til hævelsen)og skal have imorgen også + søndag og så skal jeg komme noget salve i øjet den næste uges tid.

Da dyrlægen stod og forklarede glemte jeg helt og spørge om jeg egentlig godt må ride...? Han er egentlig frisk nok, men har bare et hævet øje, som løber i vand og er rødt indvendigt pga det der skidt der er kommet i.

Hvis øjet ser alm. ud på søndag kan jeg så godt tage en tur på ham i ridehuset selvom han er på smertestillende(sidste dag) pga. øjet?

Håber der er nogen der lige hurtigt kan hjælpe, ellers må jeg ringe til dyrlægen imorgen og høre ad.

Mvh. Bettina...
desværre uden Macay :-(
Men nu med Termo :-)

If you can dream it, you can do it ;-)
Citat: Walt Disney
0
0
Svar på denne tråd

Hvis det var min hest
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 19:23

der havde fået behandlet et øje og var på smertestillende medicin ville jeg lade den få et par dage fri.
Jeg er selv på smertestillende medicin og pencilin grundet infektion og jeg har da ikke lyst til at lave noget som helst andet end at sidde her og hygge mig.
Hvad med at trække en lille tur med den de næste par dage og lade den få lidt fred til at blive i orden igen. forkæl den lidt og nus om den istedet for.
imc
0
0
Svar på denne tråd

et par fridage
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 21:26
Hej.
Jeg syntes lige at vil sige at når vi mennesker er på stærk smertestillende(er selv på hver dag) kan man godt få det temmlig dårligt og hvis det er det samme hos heste så syntes jeg bestemt at du skal lade den få fred i nogle dage, det kan jo også være at den ikke ser så godt med øjet da det er irreteret,og kan da være at den er mere ængstlig fordi at den ikke kan fokusrser ordentlig på de ting den møder hvis du tager ud at ride, så efter min menning ville jeg lade den få fri et par dage. god bedring.
0
0
Svar på denne tråd

jeg måtte gerne
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 21:56
min hoppe´s ben begyndte at sætte sig gevaldigt fast 2 dage før et stævne, hun fik smertestilledne i sådan en pastasprøjte, jeg spurgte nervøst om hun nu kunne rides, og jeg måtte ride hende med det samme, da det jo bare lindrer smerten.

Mette Rasmussen - den Sorte og den Røde ;-D
0
0
Svar på denne tråd

hej mette
Forfatter: 
Dato:  07-02-2004 17:21
det undre mig at du måtte ride din hest på smertestillende medicin. Deltog du også i stævnet??? det håber jeg ikke du gjore for så var den jo dopet.
imc
0
0
Svar på denne tråd

joe, det gjorde jeg
Forfatter: 
Dato:  08-02-2004 10:58
joe jeg red da stævnet.... dyrlægen sagde at jeg måtte, og hvis ikke man kan regne med hvad han sagde hvem kan man så ?:-)

hesten havde jo ikke ondt, benet havde bare sat sig fast mere end det plejede hvilket irriterede hende, med smertestilledne, hjalp det så benet ikke låste, men joe..... vi red da stævnet.

Mette Rasmussen - den Sorte og den Røde ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider