Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hjæææææælp!!!!!!!!
Forfatter: 
Dato:  05-02-2004 21:53
hej allesammen
min hest snubler hele tiden på bagbenene når jeg rider hvorfor går han det?????
hilsen nanna
0
0
Svar på denne tråd

Løfter ikke benene
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 08:23

Det er nok fordi han ikke løfter benene! der er en del hyggeheste der bare ikke gider at løfte benene når de er under rytter, men bare slæber dem hen ad jorden.

Prøv at drive godt med sædet når du rider, og det er også godt at ride i terrænet (ikke flade marker), det tvinger ham til at løfte benene.
og ellers så prøv at få noget undervisning, eller snak med din underviser om problemet.

/Anne
0
0
Svar på denne tråd

sikke noget vrøvl!!!
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 20:09
Selvfølgelig slæber en hest ikke bagbenene efter sig eller snubler fordi den er en " hygge-hest "!! I så fald må der sidde en rytter på dens ryg, som ikke er kyndig nok til at hygge-ride eller ride i det hele taget. ( Man skal være en MEGET dårlig rytter, hvis man ligefrem kan få hesten til at snuble, men de findes da... DESVÆRRE!))

En hest som snubler meget på bagbenene eller ikke løfter benene optimalt, skal selvfølgelig ikke rides før den er blevet tilset af en dyrlæge!

Den kan i værste fald have mus i knæ eller haseled, spat,stramme knæbånd og meget mere og dette kan være meget smertefuld, selvom hesten ikke virker decideret halt.

Så se du at få din hest undersøgt af dyrlægen og ikke af din træner.Der er jo desværre trænere som mener at heste i sådan et tilfælde skal samles og løftes mere. - Det kan gøres ved at gi den lidt mere pedal og AV AV!!!
0
0
Svar på denne tråd

snubler/slæber
Forfatter: 
Dato:  08-02-2004 12:21
Min hest har også tidlige haft meget med at slæbe bagbenene efter sig, samt være meget klodset på forbenene. Dyrlægens anbefaling var at forhovene skulle rundes mere fortil(gøres kortere og bredde) og bagbene fejlede alså ikke noget andet end at hesten gik og fedede den - ergo mere samling og ridning bagfra + en snak med smeden.

Her et ½ år efter med ihærdig træning(parten har virklig udrettede mirakler - også med mig :-p Samt lidt hjælpe fra smeden har vi, nu ingen problemer på denne front. :-) ingen snublen på forbene og ingen slæben med bagbene - samt en hest som virkelig gerne vil ud og lave noget mod tidligere hvor den helst ville fede den i stalden med en masse mad(var lidt fed - ca. 50kg for meget)Har dog stadigt lidt med balancen men kommer stærkt efter det.

Så jeg vil også udmidelbart anbefale af få dyrlægen ud og kigge først men elelr kan det sagtens være træning der skal til.

Charlotte
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider