Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hvorfor gør hesten sådan
Forfatter: 
Dato:  05-02-2004 20:54
jeg har en hest som gør en mærkelig bevægelse med hovedet,hun sænker hovedet og laver ligesom en cirkelbevægelse,men altid til den samme side.hun gør det temmelig ofte,men der er ikke noget bestemt der udløser det,hun kan gøre det når hun lige er blevet lukket ud,går fra den ene ende af marken til den anden,men hun gør det aldrig når hun bliver trukket.hun er 5år skal tilrides til foråret og hun har gjort det i de godt 3år jeg har haft hende.
0
0
Svar på denne tråd

Mange ting
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 01:13
Det kan være mange ting. Men det er lidt svært at forestille sig med den ret korte beskrivelse.

Hun kan have noget med øret....? Vores hund gør sådan (?), når han har periodiske problemer med sit øre.

:-) fra Nina

Præsentation - nu med hunde!
0
0
Svar på denne tråd

kådhed
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 07:52
Det kan evt. bare være kådhed. Wision giver også lige hovedet en svingtur, når han skal føre sig frem, det er der en del heste der gør. Prøv at lægge mærke til hvornår hun gør det. Du skriver at hun gør det, når hun lige er blevet lukket ud, det passer jo meget godt.
0
0
Svar på denne tråd

jeg er sikker på
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 09:05
at det ikke er i kådhek at hun gør det ,hun kan gøre det flere gange i træk,og altid til samme side,det er rigtig nok at heste gor det i kådhed nogengange,det gor min anden hest ihvertfald,men jeg har bare en fornemmelse af at det her er noget helt andet.det er svært at beskrive hvad det er hun gør ,men jeg prøver igen :feks.hun går og gresser,løfter hovedet men det er stadig sænket,så laver hun en cirkelbevægelse ud til højre side med hovedet.men det kan ligesågodt vere i andre siterationer at hun gør det,men det er ikke typisk når hun er kåd,og ellers er det tydeligt at det er derfor hun gør det.jeg ved ikke rigtig hvorfor men jeg tror at det kan være noget med hendes syn,jeg syntes at hun har en anden måde at orientere sig på end de andre heste,uden at jeg kan sige hvordan.hun er sund og glad og en megettillidsfuld hest,og der skal meget til at forskrække hende,og hun er ikke bange for at gå nye steder eller ind i nye rum og det tyder egentlig ikke på at det er synet.
ps.jeg kommer lige i tanke om at hun når hun skal ind kan finde på at gå ind i hegnet somom at hun tror leddet er åbnet,+at hvis de andre heste er kommet lidt væk fra hende på marken,kan finde på at løbe igennem trådet istedet for udenom.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes....
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 09:59
at du skal få din dyrlæge til at kigge på din hest. Især hvis du selv har en fornemmelse af, at der er noget fysisk galt (øjne)
Det er bedre at ringe til dyrlægen en gang for meget, end en gang for lidt..
0
0
Svar på denne tråd

dyrlægen har set
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 10:55
på hesten og han fandt ikke noget ,men hvis der er nogle som har haft en hest som gjorde det samme,så vil jeg gerne høre om deres hest også gjorde dette når de red den,for så kan det jo godt give problemer,selvom denne hest kun skal være skovturshest og rides i westernstil.
0
0
Svar på denne tråd

så må jeg..
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 12:20
vist melde pas!
Jeg har kun set heste gøre det, når de er på fold, og har meget krudt i r....!
Det er lidt svært, når man ikke har set hesten. Prøv evt. at tage fat i en adfærdsterapeut, og hør om de har et bud på hvorfor hesten gør det.
Håber at du finder ud af hvorfor.
Kan det være et eller endet i hjernen, der ikke er som det skal være?-Har den en OK balance? Men hvis dyrlægen har set på den, går jeg ud fra at han har tænkt på dette.
0
0
Svar på denne tråd

jeg har talt
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 13:36
med hende der nok skal tilride hesten(sannee klint)og hun foreslog at jeg prøver at klippe manken i nakken ,da den har en meget lang man,og den moske senerer ved ørene da den samtidig er ret tyk.og ellers vil jeg moske prøve en kiropraktor.jeg har selv tænkt på om den moske ikke kan have en meget lille hjerneskade,i såfald kan jeg sagtens leve med det da hesten har det godt og sagtens kan fungere til det jeg skal bruge den til,det vil blive svært at finde en der som hende har så dejligt temperament.
0
0
Svar på denne tråd

Headshaker
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 17:20
For mig lyder det som om den er headshaker. Jeg har set en enkelt hest, der gør sådan og den gør det også indimellem med rytter.

0
0
Svar på denne tråd

kan du fortælle
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 18:00
noget mere om det du kalder headshaker,er det en hjerneskade eller hvad,eller er det noget andet, kan man gøre noget ved det eller er det svært at bruge en sådan hest
0
0
Svar på denne tråd

Hej Dorte 6
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 19:27
Nu kan jeg jo have erindringsforskydelse, men jeg mener at "de halvrunde" slag med hovedet betyder at hesten er højtstående i rang, eller ihvertfald prøver at få en højere rangplads i flokken.

Æd mig bare ! jeg mener at have læst det i forbindelse med floketablering i en araberbog.

med venlig hilsen Chesto
0
0
Svar på denne tråd

nok ikke headshake
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 21:00
Selv om jeg ser headshakere alle vegne :-D , da vi selv har en - så lyder det aligevel ikke som en headshaker for mig.
Der vil bevægelsen snarere være 'som om de har fået en bi op i næsen' - altså hovedet flyttes i et ryk.....

Jeg tror faktisk på det med synet, men det kan da også være manen. Tænk på alle de piger, der lige svinger hovedet engang for st slå pandehåret til side ;-D

0
0
Svar på denne tråd

Bukkespring
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 21:36
MIn gamle pony gjorde det.. Den gjorde det altid når den skulle vise sig og fører sig frem.. Det var bare for at få opmærksomhed.. Den gjorde det også da jeg startede med at ride på hende (hun var redet til og 9 år) Hun gjorde det altid inden et bukkesprig... Hun var simpelthen en værre lille lort men hun gav mig idet mindste et lille fif inden hun bukkede med mig..
0
0
Svar på denne tråd

Hej Dorte6
Forfatter: 
Dato:  08-02-2004 01:11
Hej Dorte
Du kan prøve at læse om headshake her:

http://www.heste-nettet.dk/forum/5/40049/40046/

0
0
Svar på denne tråd

mange tak
Forfatter: 
Dato:  08-02-2004 14:05
for de mange forslag til hvad der kan være i vejen med min hest,jeg er ret sikker på at hun ikke er headshaker,da de bevægelser hun gør er ud til side og en headshaker gør det op og ned så vidt jeg har forstået.jeg har klippet manen og vil også prøve med fucidin dråber i ørene da hun rent faktisk godt kan være lidt øm ved ørene,og ellers vil jeg se tiden an og bare nyde at jeg har en så dejlig hest på trods af de mærkelige bevægelser,og så må vi jo se om det giver problemer når hun skal tilrides.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider