Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Fugt - skidt for læderet
Forfatter: 
Dato:  04-02-2004 20:40
Som de fleste nok har bemærket, er det jo meget fugtigt i de her dage. Faktisk er det hos os så galt, at fugten løber i dråber ned af fodertønder og skabe i stalden. (der er låg på tønderne, så foderet er fint tørt alligevel)

Derfor tænkte jeg på mine stakkels læderting, de har jo ikke godt af alt det fugt. Kan man hænge sådan nogen fugt-poser-dimser op i skabene, så der er knap så fugtigt derinde?

Hvad gør I andre? Har I overhovedet de problemer? Alle forslag modtages med kyshånd.

På forhånd mange tak.
Hilsen Lene
0
0
Svar på denne tråd

Tja......
Forfatter: 
Dato:  04-02-2004 21:10
Jeg plejer at pudse mine ting mere tit under vinter-halvåret...og det fungerer fint for mig..men selvfølgeligt så er det ju ikke altid lige så sjovt at sidde og bruge nogle timer på at pudse sine ting...

Men ang. det der fugt-poser-dimser ( som du kalder dem )kan ju være en rigtigt god idé som jeg selv tror at jeg vil prøve med...for de skulle ju teoretiskt set kunne klare af at tage fugten fra skabet...så..det var en god idé..
:-D

Har nemlig hørt om desse poser før..men har aldrig selv prøvet dem...så...

Tja...jeg var nok ikke til en stor hjælp...men..men..

/ Jane
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa Lene.
Forfatter: 
Dato:  04-02-2004 21:30

da jeg havde min hest stående på ridecenter brugte jeg nogle små bokse til opsamling af fugt i sadelskabet. Jeg købte beholderen i Harald nyborg og de små poser som lægges i bøtten til opsamling af fugt kan også købes der. De små fugt poser udskiftes når de begynder at svinde ind. Jeg har set at man stadigvæk kan købe dem .
imc
0
0
Svar på denne tråd

Mug på seletøj
Forfatter: 
Dato:  05-02-2004 07:07
Hvis man har problemer med mug på seletøj pga. fugt vil jeg anbefale følgende:

Vaske med Aloe MPD rengøring (universal vaskemiddel, der kan bruges til næsten alt i husholdningen også)

Herefter smøre læderet ind i Aloe Propolis Creme, der holder bakterier væk og dermed mug.

Mvh. Maria

Klik ind på min hjemmeside om Aloe Vera
0
0
Svar på denne tråd

hooks..
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 21:40
Jeg har set på Hooks hjemmeside at man kan købe sådan nogen fugtopsamlere. Jeg ved ikke lige hvordan man laver et link men du kan jo selv gå ind og kigge på hjemmesiden
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-02-2004 15:03
Ikke noget med at søbe læderet ind i diverse sjove desinficerende ting.

Fugt er ikke godt for læder eller heste. Læder skal ideelt set ikke opbevares i stalden. Nu er det bare ikke alle, der har mulighed for at slæbe sadlen med frem og tilbage fra stalden, hvis de ikke har adgang til et opvarmet sadelrum.

Passier anbefaler, at man ordner deres sadler mindst en gang om ugen (med deres plejemidler.) Så tag læderet med hjem, brug et minimum af vand og lædersæbe, lad læderet tørre og giv det så bivoks eller lign.

Hvis man behandler læderet ordentlig, så får man ikke problemer med mug, men lad for Guds skyld være med at søbe læderet ind i vand og diverse tvivlsomme ting. Ordentlige sadler og trenser er kostbare, desuden er læderets tilstand afgørende for både hests og rytters sikkerhed.

Mette (Fjolle)

DET GULE HELVEDE ER LØS
0
0
Svar på denne tråd

Magdalone
Forfatter: 
Dato:  15-02-2004 08:20

Hvor har du læst, at det er MPD der skal vaskes seletøj med, henne...???
For jeg ved at MPD skal skylles meget meget grundigt af igen, og det er ikke lige sagen til seletøj, med alt det vand... :) :) :)

Aloe Propolis Creme er formidabel til at smøre læderting ind i... For læder er jo hud, og til menneskehud er Aloe Propolis Creme, jo uovertruffen... :) :)

M.K.H.
Else.

"Man lugter ikke af hest, man dufter!!"

:-) Medlem af pylreklubben. Klubben for pylrede hesteejere. :-)

"Frisk rytter søges, til at ride stævner m.m. på Megadyret..Er det lige dig, så ring eller skriv..!!"
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider