Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Knopper
Forfatter: 
Dato:  28-11-2007 10:30

Hej

Min hest her knopper på kroppen. De er hårde og man kan ikke "pille" i dem. kan det have noget med fodret at gøre?

Har fodret med brogaardens og der havde den ikke knopper og har så senere fodret med valset byg og mysli, så kom knopperne og nu vil de ikke forsvinder selv om jeg har skiftet foder. Nu får den Horse lux sport, soyaskrå, mineraler og olie.

0
0
Svar på denne tråd

soya...
Forfatter: 
Dato:  28-11-2007 11:07

Hvor meget soya får den? Er foderplanen passet professionelt til?

Protein-overforsyning kan give knopper.

Mvh.

Helle

0
0
Svar på denne tråd

Protein knoppe
Forfatter: 
Dato:  28-11-2007 11:12

som Helle skriver kan det meget vel være proteinknopper, udelad soysskråen i en periode så vil det relativt hurtigt vise sig om det er for stor mængde protein, du skal regne med der også er del proteiner i wraphø mest dog i 1. slet.

mvh Jeanne

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  28-11-2007 11:29

Hej.

jeg troede også min havde fået knopper af soyastrå. Så lod vær med at give den det i en periode... men det var det ikke.

Havde dyrlæge den anden dag og det var altså hudbetændelse... Så pecilin i 10 dage...

MVH Henriette

Maine coon/ norsk skovkat killinger sælges,

Sælges mår de er 12uger, de er født 9/10.

2 Hanner. Er langhåret!

0
0
Svar på denne tråd

hvordan så de ud?
Forfatter: 
Dato:  28-11-2007 22:10

Min har knopper også de kom "over night" og der er groet hvide hår ud... hun får ikke meget protein, men er på en tilpasset foderplan... SÅ ville da rigtig gerne høre hvordan de ser ud... må ride uden sadel pga af dem. Mit gæt er også at det er en slags talg knopper, som jo så måske skal behandles med pencilin...

Venlige hilsen hende der i stilhed river sig i håret når hestene kan bide sig selv i bringen!!

Og husk ridning skal være en fornøjelse - ikke en slåskamp

Lidt frelst og Stud.agro

0
0
Svar på denne tråd

tdgbtfgh
Forfatter: 
Dato:  28-11-2007 22:54

Det har min også, og hendes det er foder knopper

Fjordheste er også dressurheste..

0
0
Svar på denne tråd

vaskepulver...
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 18:56

Min hest fik nogle hårde knopper på siden af maven. De kom ofte oven på en lille hævelse... dyrlægen sagde at det kunne være en reaktion over for vaskepulveret... (jeg har jo selvfølgelig været så dum bare at vaske mit heste-udstyr i alm. vaskepulver). Så jeg skulle være opmærksom på at vaske i neutral.

VH. Christina

Seit Foto : www.123hjemmeside.dk/seit-foto

Klipning af heste tilbydes i Århus og omegn

Fotografering tilbydes i Århus og omegn (østjylland) se hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

Knopper
Forfatter: 
Dato:  30-11-2007 09:41

Tusind tak for alles jeres svar. Jeg har prøvet at lade være med at give protein, men knopperne forsvinder ikke.

Selv om jeg rider med sadel bliver knopperne ikke være, så jeg tror jeg skal prøve at høre dyrlægen.

Endnu engang tusind tak.

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2007 20:08

...min hoppe får også knopper hver vinter, men er ret overbevist om at det bare er hudbetændelse pga. hendes meget tætte pels.

Mvh Nina Nielsen

* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

Rasmine søger part !

Ny Wintec Pro Jumping springsadel sælges!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider