Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

JER MED LØSDRIFT - HØ HVOR??
Forfatter: 
Dato:  25-11-2007 22:20

hejsa

jeg har fået lavet løsdriftf til mine hyps i år - det er jeg super glad for - men men har et sprøgsmål angående hø´et.

hvor ligger i jeres hø - jeg ville ikke ligge det uden for da jeg syntes det er ærgeligt at alt formeget bliver trampet ned, og så bliver det også alt for dyrt - det andet er når jeg så ligger det inde, har de også med at trampe det ud over det hele vældig belasten - men nu når det så bliver lagt frisk hø og/eller halm så nægter de purre at gå ud trods høj solskin og næsten vindstille.

så mine spørgsmål er følgende:

hvor giver i hø??

hvis i har en speciel beholder eller lign. til hø må jeg se et billede??

hvad gør i når der er hø i stalden for at de også kommer lidt

ud - lukker i dem ude i dagtimerene??

Med venlig hilsen

Anita Hansen

RIGTIG HESTE VEJER OVER 700KG

:-)

0
0
Svar på denne tråd

Hø og wrap...
Forfatter: 
Dato:  25-11-2007 23:45
...serveres udenfor, i traktordæk.
Uanset vejret.

Roepiller i baljer udenfor, dog i skuret hvis det regner voldsomt.

... 8-) ~ 99E ~ 8-) ...

Your Horse Can Only Be As Brave As You Are!
Love - Language - Leadership - Lightness
Om vores tur til Colorado
0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  26-11-2007 00:11

Jeg har 3 steder til at ligge det.

Først har jeg lavet en høkasse af en god palle, og sat sider på. Dernæst har de en hjemmelavet høhæk med tag over, den er lavet af hvad jeg sådan lige kunne finde. Det tredje sted er inde i løsdriften, der har jeg banket brædder op, så de har en høkasse i hele endens fulde bredde, det er nu rart når der kommer sne, slud og regn, at de kan spise indendørs.

Med venlig hilsen

Merete

Shetlænderavl

Føl og plage til salg med gode papirer til fornuftige priser.

http://www.stutteri-winther.dk

0
0
Svar på denne tråd

i halmhække
Forfatter: 
Dato:  26-11-2007 06:51

Vi har det i sådan nogle runde metal halm/hø-hække som passer til en rundballe. Den står uden for og det er kun hvis det regner helt ekstremt de for wrap inden for i deres hus

Henriett

Stutteri Brydegaard

1 stk. Herning billet sælges til fredag i sek. 3 række 6 Pris 300 kr

0
0
Svar på denne tråd

Langs forværket
Forfatter: 
Dato:  26-11-2007 07:25

Vi lægger wrappen langs forværket indenfor i løsdriften, når hestene har spist deres kaftfoder i krybberne, og bliver sluppet fra deres opbinding.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
0
0
Svar på denne tråd

jeg har...
Forfatter: 
Dato:  26-11-2007 08:18

Jeg har investeret i en lang, bred stålkrybbe som står på staldgangen foran forværket. Så stikker de hovedet gennem tremmerne og står og æder. Der er altid hø i den. Den er 4 meter lang, men kan bestilles i forskellige længder.

Udenfor er der så et foderhus med tag på og 12 ædepladser hvor der altid er wrap i. Foderhuset kan åbnes i alle siderne, så vi kan køre en minibig wrap ind med traktoren, det er dejligt nemt (især når det er gemalen der gør det - han er ikke meget for at jeg skal køre i hans nye traktor ;-))

Jeg har ikke problemer med at hestene ikke vil være ude, men de har også græs på folden hele året rundt og det hjælper jo nok.

Du kan se både krybbe og hus på www.cn-agro.dk

Foderhus ude;

Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk

0
0
Svar på denne tråd

Mine får
Forfatter: 
Dato:  26-11-2007 14:07

Vi har lavet denne hø hæk, som står uden for.

Den bliver fyldt efter behov.

picasaweb.google.dk/akallehauge/HHK/ photo#5136732745123827730

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)
www.kallehauge.org

.

0
0
Svar på denne tråd

123345
Forfatter: 
Dato:  26-11-2007 15:48

jeg har haft fodret uden for, men som du selv siger så går der alt for meget til spilde.. så jeg fodre inde lige meget vejr.. også fordi det er hurtigere og nemmere. Når de har fået foder så lukker jeg lågen og ligger alt høen op af den, så spiser de det igennem lågen.. det fungerer helt fint...

0
0
Svar på denne tråd

høhæk i gavlen
Forfatter: 
Dato:  26-11-2007 21:27

Jeg har lavet et 0.7 x 2 m aflangt hul i gavlen, sat et gitter op med 10 cm mellemrum.- Udvendigt er der en plade som er i spænd med gitteret , men som kan vippe ind / ud, hvori wrap/hø kan ligge. Stråfoderet bliver altså konstant presset mod gitteret og hestene kan indenfra nemt "plukke" foderet ud. Min "beholder" kan rumme ca 20 kg ad gangen, og jeg undgår spild og opblanding af jord ect. Vi har brugt denne løsning i 2 år og det fungere fint. Det er nemt , i en god arbejds højde og med gode fliser og lys udenfor en fornøjelse selv i disse mørke tider at foder ungdyrene.

Trakehner opdræt sælges,

spændende føl årg 07 sælges , se billeder under præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider