hej,
jeg har købt et føl på 5 mdr. Hun var sky, men er kommet meget hurtigt efter det. Hun kan godt lide at blive kløet/striglet på halsen og ryggen, men hvis man nærmer sig benene siderne og røv/bagben bliver hun sur. Det vil sige hun lægger øre og løfter hovedet. Dog har hun endnu ikke lagt an til at bide eller andet. Indtil videre har jeg bare taget lidt fat i grimen for ligesom at vise jeg ikke vil have det men ellers har jeg bare ignoreret det. Men vil det gå over, for selvom de andre føl jeg har haft også lige har skullet vænne sigtil berøring og striglen, så har jeg aldrig oplevet de blev sure før??? Skal jeg fortsætte berøring eller skal jeg lytte til hende og stoppe, og så gøre det lidt igen senere??? Og hvordan ville i reagere på at hun bliver sur og ser truende ud???
Jeg er forresten begyndt at tage hende ud af boksen når jeg strigler,for hun har især under fodring vist at hun mener det er hendes boks, så ville se om det hjalp at være den for den med hende. Det gør dog ingen forskel. Det skal lige siges igen at hun ikke gør oget, hun ser bare sur ud, men vil jo hellere have et glad føl.
Lea!
Håber på gode råd.
Lea!