Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

surt føl eller ???
Forfatter: 
Dato:  24-11-2007 21:06

hej,

jeg har købt et føl på 5 mdr. Hun var sky, men er kommet meget hurtigt efter det. Hun kan godt lide at blive kløet/striglet på halsen og ryggen, men hvis man nærmer sig benene siderne og røv/bagben bliver hun sur. Det vil sige hun lægger øre og løfter hovedet. Dog har hun endnu ikke lagt an til at bide eller andet. Indtil videre har jeg bare taget lidt fat i grimen for ligesom at vise jeg ikke vil have det men ellers har jeg bare ignoreret det. Men vil det gå over, for selvom de andre føl jeg har haft også lige har skullet vænne sigtil berøring og striglen, så har jeg aldrig oplevet de blev sure før??? Skal jeg fortsætte berøring eller skal jeg lytte til hende og stoppe, og så gøre det lidt igen senere??? Og hvordan ville i reagere på at hun bliver sur og ser truende ud???

Jeg er forresten begyndt at tage hende ud af boksen når jeg strigler,for hun har især under fodring vist at hun mener det er hendes boks, så ville se om det hjalp at være den for den med hende. Det gør dog ingen forskel. Det skal lige siges igen at hun ikke gør oget, hun ser bare sur ud, men vil jo hellere have et glad føl.

Lea!

Håber på gode råd.

Lea!

0
0
Svar på denne tråd

Kilden?
Forfatter: 
Dato:  24-11-2007 22:01

Kunne det være fordi at hun er kilden de steder? Min elsker at blive striglet, men har i perioder hvor han er kilden under maven, og reagerer som din.

De perioder hvor han er kilden, så hjælper det kun at bruge plastikstriglen eller en anden "hård" strigle, som ikke kilder på samme måde (åbenbart).

Det var bare en tanke.

** Trine **

Ejer af: Nydam's Mr. Milan.

Ejet af: Frosti - hustyrannen.

0
0
Svar på denne tråd

hård strigle
Forfatter: 
Dato:  25-11-2007 19:02

det er også bedre hvis jeg bruger plastik striglen så det er nok bare det...

Lea!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-11-2007 15:56

jeg har også et føl på omkring 6 mdr. hun har det sådan med hendes ben, hvis jeg stigler dem bider hun efter mig, men hvis jeg bare køre hånden ned af dem for at hun skal løfte benet så er der ikke noget... mit bud er også at hun er kilden.. noget helt andet er at jeg ikke havde taget hende ud af boksen, specielt ikke hvis hun tror det er hendes, jeg var blevet, for det er vel dig der bestemmer hvor og hvornår hun skal strigles.. ???

0
0
Svar på denne tråd

føllebasser
Forfatter: 
Dato:  26-11-2007 21:10

synes ikke du skal strigle den så meget?? den skal jo danne et naturligt fedtlag, så den ik fryser om vinteren??

af hendsyn til det at den bliver sur når du berør den ved bagparten så synes jeg du skal sætte dig mere i respekt og samtitig gå ind til den i boksen også selvom den bliver sur... den får alt for meget magt, fordi du undviger når den er "truende" og det kan blive farligere senere hen...

bare min mening...

mvh. ida

Rosenborg dressage

vi gir' den gas!

Nu med Sambuca

MORRISON HOTEL

THE DOORS

vi knekker deg til sist

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider