Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

PG Beslag
Forfatter: 
Dato:  24-10-2007 16:52

Hej

Har en quarter som døjer med problemer på den ene forben/hov, og dyrlæge(erne) kan trods div. undersøgelser, røgten m.v. ikke finde problemet, så nu har de foreslået et såkaldt PG-beslag på forbenene.. Jeg ved at beslaget består af et gummilag tættest på hoven og herunder ligger så en plade som gummilaget skrues fast i og det hele slås fast på hoven???

Er der nogen herinde der ved mere, har billeder og/eller erfaringer med et sådant beslag???

Kira

Praktik-/øveheste søges af massørelev -

Se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Pg sko
Forfatter: 
Dato:  24-10-2007 19:39

Fandt dette billede af en PG sko, der bliver slået en aluminum plade på selve hoven også bliver denne plastik sål skruet på i de 4 huller du kan se Jern stykket til højre sidder i tåen af hoven. Det er en SUPER god sko som aflaster hestens ben især hvis de har ømme forknæ. Vi bruger den rigtig tit til travhestene og kan varmt anbefale dem, det er en rigtig god sko

Vh Majbritt

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  25-10-2007 18:19

Hej Majbritt

Tak for svar - Hvad er Jeres erfaring med holdbarheden på skoene?? Ryger de nemt af i mudder/pløre?? osv...

Kira

Praktik-/øveheste søges af massørelev -

Se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

pg sko
Forfatter: 
Dato:  25-10-2007 22:39

Det var så lidt..

Altså de heste jeg har brugt dem til har kunne gå længe på dem, dvs mere end 4 uger, vi beskære rimelig tit på travhestene, eller slår nye sko på..

Men mht at blive på, så er det klart at har du en super mudret og bunløs fold kan de godt ryge af, det er en lidt klodset sko umiddelbart, men hvis den passer ordentligt, og du har nogenlunde folde til rådighed, så skulle det ikke være noget problem ville jeg mene. Nu ved jeg ikke hvor længe og på hvilket underlag du rider din hest, men de er ret slidstærke sko, og aluminiums sålen kan godt lægges om, så det er kun er en ny plastiksål du sætter på..

Håber det var svar nok, ellers kan din smed sikkert fortælle dig meget mere, min egen smed er ihvertfald meget glad for den sko, men han har også selv travheste, så han slår dem tit på, jeg ved ikke hvor meget de er brugt i "ride-verden"

Vh Majbritt

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider