Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Yogurt, forebyggende mod forfangenhed??
Forfatter: 
Dato:  15-01-2004 13:13
Det forekommer mig at have læst, at yogurt er godt, at give heste der har tendens til forfangenhed.

Er der nogen der har erfaringer med det, og hvilken slags skal man gi dem og hvor meget?
Skal de have det hele året eller kun i foråret?

?:-) ?:-) ?:-)
0
0
Svar på denne tråd

YSY-blanding
Forfatter: 
Dato:  15-01-2004 16:03
Tror du ikke det er YSY, det der også kan hedde Yea Sac du har læse om?

Brogaarden har noget.
0
0
Svar på denne tråd

næææh..
Forfatter: 
Dato:  15-01-2004 16:08
det var nu alm yogurt.... ?!?!
0
0
Svar på denne tråd

Yoghurt
Forfatter: 
Dato:  15-01-2004 17:37

Du kan bruge enten en almindelig yoghurt naturel, A38 eller lignende. Det virksomme stof er bakterierne, der er i mælken. De regulerer tarmfloraen, så toksinerne der forårsager forfangenheden ikke får så frit spil.

Venlig hilsen
Marianne S

0
0
Svar på denne tråd

arhhhhh
Forfatter: 
Dato:  16-01-2004 11:31
så er det derfor min lille pony har undgået forfangenhed.
alle de andre små ponyer i nærheden af min stald har fået forfangenhed på trods af MEGET langsom tilvænding af græsetalle har fået det
undtagen min lille pony som ÆLSKER A38, ikke for det,for hverdag for han 2½ dl A38 lige ned i gabet fra katonen.
jeg skal bare holde katonen så drikker han det selv...der er enlig ikke fordi jeg ville forbygge noget han har fået det men han havde en gang diarra og der fik han A38 og det viste sig så at han kunne lide det så nu får han det sådan set kun fordi han skal forfæles lidt :)
så han kan da kun være et levene bevis på at det passer :)
og jeg vil da fortsætte med at forkæle ponyen :)

Trine, hesterne og geden
Erare humanum est
Kvalitets læggings sælges
0
0
Svar på denne tråd

hmmm......
Forfatter: 
Dato:  16-01-2004 12:06
dvs. jeg kan roligt gi hende A38 året rundt og ca 2 dl hver dag??
0
0
Svar på denne tråd

Hey louise
Forfatter: 
Dato:  16-01-2004 13:00
Tror du at du får hende til at spise det???
Det burde ikke være nødvendig nu hun får roepiller. De har lidt den samme virkning.

Michelle
0
0
Svar på denne tråd

Micheeeeeeeelle
Forfatter: 
Dato:  16-01-2004 13:11
Heeej Michelle.

Jeg har sendt en mail til dig :0)

Hun spiser hvidløg, så tror jeg osse hun kan spise yogurt :0))

Jeg kan vel bare bruge begge dele, så er hun vel dobbelt-dækket ind ?! -s-
0
0
Svar på denne tråd

roepiller
Forfatter: 
Dato:  16-01-2004 15:43
Hej Michelle Husted - hvilke roepiller bruger du?
0
0
Svar på denne tråd

Roepiller
Forfatter: 
Dato:  16-01-2004 16:23

Beklager Michelle - men den teori holder vist ikke vand - det eneste ved roepiller, der kan have nogen sammenhæng med forfangenhed er, at de via deres volumen holder tarmen i gang, så der ikke sidder rester af afføring med eventuelt skadelige bakterier ret længe ad gangen. Men hvis hesten er i risikogruppen, skal der altså mere til.

Louise - du kan roligt give din hest A38 hver dag - om det er nødvendigt med 2 dl, skal jeg ikke kunne sige, jeg ville nok foreslå 1 dl om dagen, i hvert fald i begyndelsen. Men hvis hun vil spise det, kan du da godt give hende 2 - det skader ikke. Hvidløg er også altid godt. :-)

Venlig hilsen
Marianne S

0
0
Svar på denne tråd

Lene G
Forfatter: 
Dato:  16-01-2004 19:35
Jeg har brugt betfor. Jeg har aldrig brugt almindelige roepiller for jeg var usikker på hvor meget vand der skulle til. Betfor har jeg brugt i galopstalde så det var jeg mere bekendt med.

Michelle
0
0
Svar på denne tråd

Roepiller, A38 og hvidloeg?
Forfatter: 
Dato:  17-01-2004 17:21
Virker de 3 ting godt imod forfangenhed? For saa skal min lille shetlaender paa saadan en kur da!!!

Hun bliver hvert aar forfangen, ikke saa slemt. Men her i efteraaret tog hun en ordentligt tur :( Saa hvis hun bliver saa slemt forfangen igen, skal hun aflives til sommer - saa det vil jeg selvf. gerne forebygge!

Skal jeg saa bare starte med at give hende 1-2 dl A38 om dagen? Nogle roepiller opbloedt i rigeligt med vand? Og hvidloegs pulver? Eller bare en af delene?

Har en stor pose roepiller jeg fik som proeve til min gamle pony, hun gad ikke spise dem og nu har jeg jo en hel saek til at staa alligevel.

Rollo - nu uden Rollopigen :{-(
3 tamme renracede hankaniner bortgives til godt hjem. Gaar sammen uden at slaas, halvt aar gamle, 2 bure medfoelger. 2 dvaergvaedder og en hermelin.
Min hjemmeside | HorseLand
0
0
Svar på denne tråd

godt foder
Forfatter: 
Dato:  17-01-2004 18:50
spillers har et super foder happy hoof. Det er til forfangne heste, eller heste der har været forfangne. Det er virkelig godt, bruger det selv ! Der er ingen havre i, ikke ret meget stivelse og mange fibre. Hilsen Sus. :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider