Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Sixteen Plus (Brogaarden) - erfaringer?
Forfatter: 
Dato:  04-09-2007 16:42

Så er det mig igen - jeg har STADIG ikke fundet ud at Tulle endelige foder sammensætning, men lurer lidt på Brogaardens Sixteen Plus-blanding, som er specielt egnet til ældre heste.

Brogaarden foreslår til en pony som Tulle følgende foderplan:

1,5 kg Sixteen Plus

2-300 g roepiller (jeg vælger dog nok at fortsætte med grønpiller)

+ evt. salt og olie, og selvfølgelig hø (som hun får ad libitum)!

Erfaringer søges? Bedre forslag evt.?

Tine & Tulle
Det klinger! :D

Det er så svært, for den der elsker at gå ved siden af den, som kun holder af...

0
0
Svar på denne tråd

Erfaringer
Forfatter: 
Dato:  04-09-2007 19:23

Hej.

Jeg har anvendt Sixteen+ til min gamle pony, Amigo, da han begyndte at blive lidt svær at holde huld på. Desuden var hans pels ikke så pæn, som den tidligere havde været.

Han var ca. 24 da han begyndte at få det.

Og jeg vil sige at det gjorde underværker for Amigo ret hurtigt. Han blev en rigtig pæn pony til sidst. Med flot huld og med fin pels.

Sådan så han ud i August måned 2005, aftenen før han blev aflivet. Han var ca. 25 da han blev aflivet. Det er min lillesøster, der sidder på ham.

Han var lidt stivbenet til sidst. Det har formentlig været gigten, der fik overtag. Han fik lov at hygge sig hele sommeren, hvor han havde det rigtig godt. Han blev så aflivet inden vejret blev koldt og råt.

Så jeg har rigtig gode erfaringer med det foder.

Sara

Amigo - Elsket og savnet
0
0
Svar på denne tråd

Min den dame på 19år
Forfatter: 
Dato:  04-09-2007 19:46

harjeg også brugt det til..

Men hun er MEGET trivelig, og bliver nærmest tyk af at kigge på en fodervogn der triller forbi..

Så jeg valgte at gå over til Leasure Mix fra Brogaarden.

Men Sixteen plus syntes jeg var et godt foder, hun fik lucerne samt hø og wrap sammen med.

Det er ihvertfald værd at prøve til din tulledame..

Hilsner Margit

En sand ven er en der tror på en, når man selv er holdt op.

Livet er til låns-lev det fuldt ud!

0
0
Svar på denne tråd

At holde huld
Forfatter: 
Dato:  04-09-2007 22:01

... Tulle er præcis også meget nem at fodre på - altså trivelig. Hun har dog tabt sig en smule nu her, men ja..jeg ved ikke helt hvad jeg skal satse på?

Er hun dækket ind med sixteen plus? Altså skal jeg ud og fodre med f.eks. salvimin grøn ved siden af (eller tilsvarende)? Nej..vel?

Tine & Tulle

Det er så svært, for den der elsker at gå ved siden af den, som kun holder af...

0
0
Svar på denne tråd

Hej igen
Forfatter: 
Dato:  04-09-2007 22:10

Jeg fik lagt en foderplan til hende af brogaarden, og sagde hun ville være dækket ind, med sixteen plus, lucerne, wrap og hø, jeg kunne godt give olie samt salt også. Gav hende olie en overgang for pelsen var ret mat efter den våde klamme vinter dengang..

Du kan maile til brogaarden så laver de en foder plan til Tullen...eller er det dullen???

Hilsner fra Margit

En sand ven er en der tror på en, når man selv er holdt op.

Livet er til låns-lev det fuldt ud!

0
0
Svar på denne tråd

16+...
Forfatter: 
Dato:  04-09-2007 22:35

Din hest er dækket ind med den foderplan du har fået på brogaarden. Du skal ikke ud og købe ekstra vitaminer med mindre du ønsker at give mindre sixteen plus - så er du jo nødt til at supplere med vitaminer.

Så hvis din hest er trivlig kan du enten lægge samme foderplan bare med Leisure mix i stedet for Sixteen plus eller som jeg skrev skære ned på sixteen plus og supplere op med vitaminer.

Mine personlige erfaringer er at min den gamle (på 28) ikke gider spise sixteen plus i længere perioder af gangen. Han starter godt ud og spiser med glæde og så pludselig går han fra foderet. Derfor har jeg skiftet Sixteen plus ud med Fase III som han spiser med glæde dag ud og dag ind.

Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-alt om krybbebidning og vævning
0
0
Svar på denne tråd

foderplan
Forfatter: 
Dato:  04-09-2007 22:38

hvorfor fodre med et dyrt foder, når du kan give lucerne, hø, salvimin og lidt olie til en trivelig ældre hest? og den ser fin og blank ud? problemet er tit at ældre heste har lidt øget behov, men så kan du jo give lidt ekstra salvimin..

bare et forslag fra en på SU :)

Tro på det og du kan gøre det umulige muligt...

Dem der vil frem rider DV

0
0
Svar på denne tråd

Fra én på SU, til én på SU
Forfatter: 
Dato:  04-09-2007 23:05

Jamen jeg synes godt nok det er noget af en jungle med alt det foder her. :-@ Jeg vil jo gerne fodre bedst muligt, men pengepungen ville jo ikke blive ked af det, hvis det også endte med en god økonomisk løsning. Samtidig vil jeg jo gerne kunne undgå at skulle ud til 4-5 forskellige forhandlere, og jeg har oven i hatten ikke mulighed for selv at hente. *SUK*

Jeg synes bare ikke det lød så dyrt - Brogaardens - når nu man så er fri for at skulle supplere med vitaminer osv.

Tine & Tulle

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har gode erfaringer
Forfatter: 
Dato:  05-09-2007 02:28

Med en lignende foderplan.

Min den gamle (21 år) får Sixteen Plus, roepiller og en håndfuld Green Power Grass (Det sidste for, at hun ikke skal spise for hurtigt) Hun ser også rigtig godt ud, og har fint med energi til, at blive redet m.m.

Humor er, når man trods alt ler.

Medlem af DÅHM syd

horseauction.dk/

hammelev.com/

0
0
Svar på denne tråd

foder til en trivelig
Forfatter: 
Dato:  05-09-2007 08:39

hvad med suregrow - der skal ikke så meget til før end at de er dækket ind.

Jeg bruger det til føl, plage og avlshopper og er godt tilfreds.

Mener det koster mig ca 10 kr/dag at fodre en 600 kg avlshoppe (y)

Hingsteføl sælges:

Højdalgaards Archilles xRDH xBlueHors Romancier

Desuden sælges 1 og 2 års FR hingste (Se: Arthur og Romeo)

0
0
Svar på denne tråd

Penge godt givet ud...
Forfatter: 
Dato:  05-09-2007 13:10

Jeg tror at dine penge er givet godt ud ved at få lavet en foderplan af en uvildig. Brogaarden bruger, naturligt nok, deres egne (og i øvrigt rigtig gode) produkter når de laver foderplaner. Vi har tidligere brugt Tanja fra www.foderplan.dk og hun er normalt meget lydhør over for specielle behov, eks. SU.

Helt korrekt er Salvimin Grøn en del billigere at fodre med, især når man har en trivelig hest der kan holde huld på hø/wrap.

Jeg ville nok sætte en trivelig senior på hø/wrap ad libitum, Salvimin (eller Regulator Complete, det siger min hest smager bedre...) og hørfrøkager.

Desværre er min senior ikke trivelig, så han får Fase III og Linamix vinteren over.

Signe

www.kursushest.dk
En kongres om hestens bevægeapparat for alle hestefolk med lyst til at lære mere.
15.-16. september 2007 på Vilhelmsborg

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  05-09-2007 13:19

Tak for jeres svar!!

Suregrow er vist ikke nogen bedre ide end sixteen plus - hehe. Men jeg har haft snakket med en kyndig person, og får hjælp til at regne på alle de der smarte tal og betegnelser. Er kommet frem til følgende (billigere end brogården):

5 kg hø

100g havre

100g grønpiller

1 dl olie

200 g regulator complete

... Det tror jeg, jeg satser på!!

Tine & Tulle

0
0
Svar på denne tråd

jeg fodre
Forfatter: 
Dato:  06-09-2007 09:48

selv med sixteen plus til mine to gamle heste og de er vilde med det! den ene får 1 kg om dagen samt 100g speedi beet om dagen den anden ½ kg, har ikke mulighed for at fodre flere gange om dagen end en, derfor den lille mængde. samt samme antal speedi beet.

det er godt nok dyre end de fleste andre produkter og end det man selv kan blande selv. men her er jeg sikker på at de får det rette antal vitaminer som de har brug for og samtidig ikke får for mange vitaminer.

begge hestene er blevet mere friske (ungheste agtige faktisk) og har fået flottere pels.

smagen af Bøf

kødet er fra Angus

www.angus-direkte.dk

et sted du kan købe kvalitetskød

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider