Taipan fik konstateret spat september 2005 - og fik pålagt kilesko.
Om han haltede før eller efter pålægning af kilesko ved jeg ikke, da han forinden havde stået stille i 2 måneder...
Han fungerede som "foldbums" indtil påsken i år - lig med næsten 2 års "lave-ingenting"...
Sidste år, omkring påske, oplyste vores nye smed, at han ville tage kileskoene af Taipan og istedet beskære ham lidt anderledes (lidt højtstillet i dragterne!!).
Taipan fungerer den dag i dag - efter 2½ måneders langsom genoptræning.
Ca 14 dage før genoptræningen startede op, begyndte jeg at give ham Atroflex - og dette har han fået lige siden.
Ved ikke om det overhovedet hjælper - men tro kan som bekendt flytte bjerge...
Taipan, som fyldte 12 år i år, har i sine unge dage kunne øvelserne til M-dressur...
Vores nuværende berider mener, at han sagtens vil kunne "spadsere" alle LA-klasserne uden problemer 
Herudover er han på fold så meget som overhovedet muligt - uanset vejret.
En spathest skal, når først den er kommet i gang igen, holdes igang - har jeg ladet mig fortælle.
Så hvis tiden et par dage ikke liiige er til at køre de 18 km til ridehus, så bliver han longeret.
...
Men men men - vi er jo godt klar over, at en hest med spat, den har man kun på lånt tid; spat'en kan jo bryde ud igen (hedder det dér...!!!) og rideniveau/-ambitionerne må nedsættes.