|
|
| Grimer gnaver hul |
| Forfatter:  |
Malene *Viktor* |
| Dato:  |
18-06-2007 09:17 |
|
Hej. Jeg har fået et lille problem med mine grimer, de passer fint i størrelsen, og har været brugt på min hest flere gange før, men nu er de begyndt at lave små sår i hovedet, og har skiftet dem ud med andre, men de gør det samme. Og da han står på rideskole kan jeg ikke rigtig lade ham gå uden grime, og har prøvet at sætte lammeskind på, der hvor det er værst, men det hjælper heller ikke rigtig. Nogen der har et råd til hvad der kan hjælpe?
Hilsen Malene & Viktor. Min dejlige hest. Et ægte dressur-team. www.abc-broderier.dk flot og effektivt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du kan |
|
|
evt. give en halsrem på for at give ro indtil huden er helet helt op. Jeg har samme problem om sommeren. Af grimer køber jeg nogle med blød foring, gerne med bred nakke (f.eks. RC har sådan nogle)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julemand |
|
|
Min hest bliver også vildt slidt af nylongrimer. Vi prøvede med en lædergrime og siden har der ikke været nogle problemer 
Mvh. Rikke med Escape Dance
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| RC ? lædergrime ? |
mamai |
18-06-2007 10:32 |
|
Hvad står RC for, har du evt. et billede af din grime, jeg har nemlig overvejet at skifte vores nylon grimer ud pga. samme problem og tænker lidt på at købe nogle der er forede. Hvad er fordelen ved at de er brede i nakken ?...sidder de godt ? Er lædergrimer bedre end de forede ??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| grimer |
|
|
Med RC mener jeg Riders Company. Hmm... har desværre ikke noget billede. Men de laver nogle grimer med en blød, glat (læder?)foring. De har (de grimer jeg tænker på) bred nakke og over næsen også med foring. Jeg har ikke noget videnskabeligt belæg for at foretrække disse, men tænker at de ikke så nemt kommer til at snære/ trykket bliver fordelt. Det hjælper på min hyp i forhold til andre grimer jeg har prøvet. Et trælst problem...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| grimer |
mamai |
18-06-2007 10:51 |
|
Til Rose 1 : Mange tak for svar. Hvilke grimer foretrækker I andre til afhjælpning af dette problem ?, forede grimer ? lædergrimer ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| grimer |
Trine *Tika og Freja* |
18-06-2007 11:12 |
|
Jeg er gået væk fra nylongrime af samme grund og jeg bruger enten grime med fleecefoer, lammeskindsfoer eller dem fra RC. specielt er jeg glad for den fra RC, men jeg har heller ikke oplevet problemet med fleece eller lammeskin.
Knus fra Trine *Tika og Freja* -- Nu uden min dejlige Tika -- ♥ rest in peace my love ♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Problemet med lædergrimer |
gsims |
18-06-2007 12:00 |
|
er dels, at de er lidt dyre, dels at heste der går på fold med andre heste får et andet problem, når de går med lædergrime; nogle heste synes nemlig lædergrimer er enormt lækre at gnave i... Jeg havde samme problem som du og investerede i en rigtig lækker og blød lædergrime. Efter ganske kort tid var den fuldstændig ødelagt, fordi den var gnavet helt fra hinanden  Jeg har fået problemet igen nu med min nye hoppe, og da tror jeg bare jeg investerer i en halsrem.
"Man skal vælge de krige, man vil tabe, med omhu" citat Niels Hausgaard
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kan snakke med her... |
|
|
Jeg kan snakke med her. Har prøvet mange forskellige slags grimer med forskellig slags foring. De bedste grimer (altså dem som lavede mindst slid) var Bucas grimer. Dem var min så desværre ekspert i at smide ude på folden. Og de sled altså stadig, bare ikke helt lige så meget som de andre. Så prøvede jeg at købe en halsrem og han har ikke gået med andet siden - det er ca. 2 år siden nu. Så nu bruger jeg kun grimer, når jeg henter ham fra fold og mens han bliver striglet, så det er jo kun måske sammenlagt 1 eller 2 timer om dagen. Resten af tiden går han med halsremmen. Problemet er løst!
Hilsen Hanne ♥ Connemara selvfølgelig ♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bucas... |
AD-Edition |
18-06-2007 16:35 |
|
Her har alle heste bucasgrimer, de er nok det letteste man finder, og så er de nemme at smide i vaskemaskine og få helt rene igen. Mine har ingen slidmærker efter dem. Men de går kun med dem i den periode hvor der er flest fluer. Dvs de varmeste dage for vores vedkommende. Jeg kan huske jeg havde en lædergrime til følungen, og den gav heller ikke mærker eller noget.
Fotografering tilbydes
Besøg vores hjemmeside: www.ad-edition.dk Med fotos fra bl.a. DM i Dressur og diverse TAF arrangementer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bucas grimer |
Lilar |
18-06-2007 17:04 |
|
slider ikke så meget som andre grimer gør. Min går med Eskadron grimer og de slider heller ikke. Her om sommeren går han med halsrem på døgnfold. Linda.
Mosegaards El Diablo *** Verdens smukkeste hest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sidespring... |
gsims |
18-06-2007 20:12 |
|
hvor lang skal sådan en halsrem så egentlig være for at den er lang nok? Den må selvfølgelig ikke sidde stramt, og må heller ikke være så løs, at hesten kan trække den over hovedet; men er der sådan et eller andet "trick" til at finde ud af længden. Jeg har i dag købt en på 90 cm, som jeg er ret sikker på er for lille - i hvert fald syntes jeg den var for stram, da hun stod på en eller anden lidt mere unaturlig måde - men det skal der vel også være plads til. Der er et billede af Charisma under min præs, hvis nogen kan bruge et billede til noget.
"Man skal vælge de krige, man vil tabe, med omhu" citat Niels Hausgaard
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| grime gnaver hul |
Malene *Viktor* |
19-06-2007 09:54 |
|
Ja i har nogle vældig gode råd, dog har han gået med grimer med bred nakkestykke og polstring på nakkestykke og ved næsen og det var faktisk dem der lavede flest slidemærker. Så nu har han fået en nylon grime på som han ikke har haft problemer med indtil videre.
Hilsen Malene & Viktor. Min dejlige hest. Et ægte dressur-team. www.abc-broderier.dk flot og effektivt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|