Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hvor høj bliver hun?
Forfatter: 
Dato:  17-06-2007 15:27

Er der nogen kloge hoveder, der har et godt bud på hvor høj min fjordplag bliver?

Hun er to år og tre måneder, måler pt 143. hendes mor er 151 og faderen er 144.

- det skal lige siges at hender mor også er hendes farmor , og nej- det var absolut ikke planlagt!

jeg er 179 cm høj, vejer 65 kg. Bliver hun for lille? hun er ikke den helt tunge type..

0
0
Svar på denne tråd

Hej du!
Forfatter: 
Dato:  17-06-2007 20:17

Det svært at sige hvor stor hun bliver, det jo så forskelligt hvor meget de forskellige hypper vokser. er hun meget høj bagtil, tager hun formentlig et pænt ryk endnu.

Uanset hvad tror jeg dog at hun får svært ved at hamle op med dine 179 cm. Er selv 178 og har en hest på 178 og den passer perfekt i højden til mig. Så vidt jeg ved plejer man at sige, at en idealhest bør være ens egen højde plus/minus 10 cm. Det vil sige 169 for dit vedkommende som minimum. Og en fjordhest på 169 må jeg indrømme at jeg aldrig har set før

Self ikke ment at du ikke kan ride den. 65 kg? du jo ikke andet end en flue på ryggen af den, men satser du på dommerkommentarer som: "harmonisk equipage" osv bør du nok gå på kig efter en lidt højere hest.

Held og lykke med hende. Kunne vi evt få lov at se nogle billeder, så kunne vi måske nemmere bedømme hendes chancer for at vokse sig stor og stærk.

0
0
Svar på denne tråd

hgcjghdi
Forfatter: 
Dato:  19-06-2007 09:47

hun er ikke så høj bagtil.. Da det jo egentlig er en ponyrace vokser de ikke ligesom de store heste.. de vikser mere "ens" over det hele..

Jeg er rimelig hooked på fjordhestenes temperement.. stille og rolige Tidsmæssigt ville jeg heller ikke have tid til en hest det skal rides hver dag, da jeg har en lille pige på 16 mdr.. Prøver lige at finde ud af noget med nogle billeder..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider