Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

st.hippolyt
Forfatter: 
Dato:  28-12-2003 11:00
ville lige høre om nogen har noget erfaring med st. hippolyt foder. Da jeg overvejer at skifte til det...
er det så godt som jeg har hørt og kan læse på deres hjemmeside....
0
0
Svar på denne tråd

søg og du vil vide
Forfatter: 
Dato:  28-12-2003 11:32
det er debatteret flere gange for nylig herinde og i andre fora.

Så prøv søge funktionen vælg alle fora og skriv navnet på foderet.

Karina
.
0
0
Svar på denne tråd

Hej...
Forfatter: 
Dato:  28-12-2003 21:21
Jeg bruger det selv (natur müsly) og jeg synes det er noget godt foder (og hesten kan lide det ;) )

.::Dejlig avls hoppe til salg, 11 år, 160 istg, brun med aftegn, lækker afstamnig ned de´n legendariske Landgraf I og Ladykiller XX. Ring eller skriv for mere info :)::.

0
0
Svar på denne tråd

Hippolyt Struktur E.
Forfatter: 
Dato:  29-12-2003 20:00
Hej Featur.

jeg bruger Hippolyt Struktur E til min hest.
Jeg har brugt det i 2 måneder, og indtil videre har jeg kun gode erfaringer med det.
Er man typen som gerne vil hesten skal have havre og et sumplement til det, så er Struktur E fra Hippolyt et godt alternativ.
Jeg har før oplevet at min hoppe om vinteren skulle fodres med rimelig meget foder for at bevare energien. Så jeg tænkte jeg vil prøve noget nyt, og jeg er ike blevet skuffet. Min hoppe virker positivt anderledes, mere opmærksom og mere livlig end før. Altså mere energi.
Jeg vil dog anbefale dig at kigge på din egen hests foderplan. Hvad den har behov for, og hvad du ønsker den skal have. Og derfra kan du prøve at finde et foder som passer til din hest. Det er en jungle at finde det rigtige, men der er ikke andet for at prøve det.
Jeg kan anbefale dig at gå ind på Hippolyts hjemmeside og kigge på de produkter som de har.
Godt nytår.
Mvh. Lotte.
"Danske Oldenborg heste kan og vil"Scooter købes.
0
0
Svar på denne tråd

Godt foder - ja!
Forfatter: 
Dato:  30-12-2003 08:42
Hippolyt er da et dejligt foder, men passer
desværre ikke særlig godt til de danske forhold !
Jeg har tidligere fodret med både Naturmüesli og deres fuldfoder, men måtte supplere med både lucerne og ekstra vitaminer for at få foderplanen til at passe.
Jeg kan stærkt anbefale at få en uvildig foderkonsulent til at lave dig en foderplan inden du skifter til Hippolyt!!

Hilsen Mette
0
0
Svar på denne tråd

Må tilstå
Forfatter: 
Dato:  30-12-2003 18:27
jeg kan ikke forstå at folk ikke kan få det til at passe med at bruge Hippolyt foder.
Jeg har fået det tjekket af en foderkonsulent, og han siger efter det han har kigget, at det er ok.
Så det må jo passe.....
Og desuden står der også en seddel på sækken hvad det indeholder.
Mvh. Lotte.
0
0
Svar på denne tråd

Man kan jo ikke
Forfatter: 
Dato:  30-12-2003 19:25
ud fra sækken lave en foderplan i hovedet....
Da jeg brugte Hippolyt i sin tid fik jeg lavet en foderplan af Tanja B her fra Heste-nettet.
Hun havde store problemer med at få min hest korrekt dækket ind uanset hvilket Hippolyt produkt jeg brugte!

Hvilken foderkonsulent har du brugt?
Hippolyts og andre foderproducenters konsulenter er jo altid fortalere for deres eget produkt....
Har også hørt om Hippolyts konsulenter som hagler Dangrønt ned fordi de mener lucerne er et affaldsprodukt...

Jeg siger ikke Hippolyt er umuligt at fodre med, men det skal tilpasses med en del andre produkter før det fungerer optimalt.

Mette
0
0
Svar på denne tråd

Nej det skal ikke
Forfatter: 
Dato:  30-12-2003 19:42
I min foderplan fra en uvildig foderrådgiver, har jeg ingen problemer med at få Sedojs foder til at passe.

Vedligehold : 1 kg havre, 500 gram naturmusli fra st hippolyt, 2 skefulde hvidløg, 6 kg wrap samt 3 kilo gulerødder og 2 kilo halm.

Alt er ikke på 100 %, men alt er inden for grænsen.

I denne foderplan er taget højde for hestens alder, præcise vægt, race, bygning og huld.

Venlig hilsen Susanne og Sedoj
Team Sedoj
0
0
Svar på denne tråd

jeg har brugt en konsulent,
Forfatter: 
Dato:  31-12-2003 00:08
som kommer fra det Landbrugs Rådgivnings center som ligger i Aulum. Og han tog ud fra oplysningerne jeg kom med. Og så satte han sig ned og regnede det ud.
Han anbefaler ikke noget, ja det skulle lige det han selv bruger. Men ellers udregner han det man kommer med af oplysninger. Hvilken som helst kan komme ned og få udregnet en foderplan. Men det er ikke helt billigt, skal jeg hilse og sige.
Må tilstå at jeg syntes du generalisere Hippolyt. De har jo en del forskellige produkter. Nogen af deres produkter er jo et tilskud. Det er sådan jeg har læst mig frem til.
Men sådan er det også med de andre foder producenter.
Pavo, Brogaarden, Spillers, Tjørnhøj Mølle osv.....det er der bare ikke nogen som lægger mærke til.

Mvh. Lotte.
0
0
Svar på denne tråd

har ikke prøvet alle produkter....
Forfatter: 
Dato:  31-12-2003 10:01
Ja - jeg har naturligvis ikke prøvet alle Hippolyts produkter, men jeg har prøvet deres kornblanding, naturmüesli, struktur-E og fuldfoder.
Jeg kan gi et eksempel på problemet med deres korn.
Skulle jeg fodre med deres kornblanding kontra alm hel havre, skulle jeg tilføre soyaskrå ved siden af for at min hest ikke kom i underskud af protein!

Når alt der her så er sagt, vil jeg da også helt sikkert mene at nogle heste sagtens kan trives på deres produkter, det kommer sikkert også an på arbejdsniveau og hvilken type hest man har.
Nu er min egen hest i rimelig hårdt arbejde, og fungerer bedst på 1,2 kg korn, 1,3 kg fiber lux champ, 1 1/2 dl olie og 9 kg hø. Skulle jeg vælge Hippolyts produkter, ville jeg skulle ud i en mere avanceret foderplan, og jeg er mest til de simple.
Ikke fordi jeg skal fremhæve Dangrønt - men det er nu engang en dansk producent, som producerer foder til danske forhold. Hippolyt producerer foder efter tyske forhold, og det vil nu engang give nogle skævheder af og til.

Uanset hvad, vil jeg stadig til enhver tid anbefale at få udregnet en foderplan uanset hvilket produkt man vælger.

Mette
0
0
Svar på denne tråd

Nogle af hippolytprodukterne
Forfatter: 
Dato:  31-12-2003 12:46
er så vidt jeg er informeret tilpasset danske jordforhold også. Det har vist både stået på deres hjemmeside, og jeg har fået det fortalt af min forhandler....Men om det skal være helt sandt, skal jeg ikke kunne sige.

Venlig hilsen Susanne og Sedoj
Team Sedoj
0
0
Svar på denne tråd

Dangrønt.
Forfatter: 
Dato:  01-01-2004 19:01
Det her er ikke for at kritisere Dangrønt, men jeg har en veninde som har prøvet at fodre med Fiber Lux fra Dangrønt. Det er også et udemærket foder, men efter hendes erfaring skal hestene/ponyerne i gennemsnittet have mere end det er beregnet, end hvad Dangrønt anbefaler. Hestene var selvfølgelig glade for det, men det vil blive en dyr affære hvis hun skulle fodre med det i længden.
Hun er nu gået over til noget der hedder Cavalor...mener det er sådan det hedder. Indtil videre har det ikke givet bagslag.
Hestefoder markedet idag, er jo egentlig stort. Så det handler jo om i sidste ende at finde noget som er det rigtige til den hest man har.

Lotte
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider