Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

easy strø
Forfatter: 
Dato:  21-05-2007 21:37

Hvordan er det der easy strø? Tænker på om det minder om spåner og hvordan bunden blir. Hård eller blød?

På forhånd tak

0
0
Svar på denne tråd

Vi er alle
Forfatter: 
Dato:  21-05-2007 21:48

Rigtig glade for det, konsistensen er nærmest som spagnum, når det er blevet trådt til.

lige når det blir hældt ud af posen er det presset meget sammen og fylder ingenting, men dagen efter er der dobbelt så meget, og det suger meget bedre end spåner og kommer ikke til at lugte..

Vi har det i vores løsdriftboks og kan nøjes med at fjerne klatter og når tissehjørnet(sådan et har de:)er vådt, fjerner vi et par skovlfulde og roder det andet henover..

Vi er 4 hesteejere som er enige om at vi aldrig går over til halm eller spåner igen.

hilsen Gitte

0
0
Svar på denne tråd

pris...
Forfatter: 
Dato:  21-05-2007 22:15

Det lyder til at være det jeg skal bruge. Hvad er prisen ca og hvor meget skal man bruge på en boks der er 4,30 x 4,30?

Nu spørger jeg nok lidt dumt , men er det lyst eller mørkt?

0
0
Svar på denne tråd

Easy strø
Forfatter: 
Dato:  21-05-2007 22:29

Jeg følger også spændt med her...

Jeg vil gerne vide hvor langt tid der går imellem i fjerner det hele. Hvor mange pakker til en måned går der?

Og selvfølgelig hvor meget en pakke koster?

**Stutteri Birkedal**

Fjordvallak 2 år til salg

Islænder Maleri sælges

se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Har prøvet Easy Strø
Forfatter: 
Dato:  22-05-2007 08:37

Det eneste Easy her var at strø (deraf navnet) men så sluttede easy altså her. Det var møj bøvlet at rense i boksen samt det blev mega dyrt, da jeg ønsker, at min hest, skal komme ind til en ren og tør boks.

Jeg forsøgte, med god vilje i godt og vel 4 mdr. og med 20 Esay Strø poser. Det er for dyrt sådan som jeg ønsker min boks skal være.

0
0
Svar på denne tråd

For dyrt nu
Forfatter: 
Dato:  22-05-2007 11:41
det var OK i starten. Træpiller er bedre - det letteste vi har haft.

Eva

Sorø:Opstaldning tilbydes. Ridehus, bane, mange og gode folde, tæt ved skov og sø. Vi har bygget flere bokse og der er nu 3-4 pladser ledige.
0
0
Svar på denne tråd

Dyrt...
Forfatter: 
Dato:  22-05-2007 12:53

Jeg kan kun sige at det er meget dyrt i brug. Godt men dyrt. Du skal bruge 6-8 stk. til opstart og ca. en ½ om dagen efterfølgende. Poserne er ikke særlig store, men det fylder lidt mere når det er lagt ud i boksen og får lov til at "poppe" op. Men det er stadig dyrt i brug. Det suger supert godt. Har aldrig set Kikkis boks så pæn. Det er også nemt at fjerne klatter hver dag og muge ud en gang i mellem.

Mvh. Lene

Opstaldning søges pr. 1/8, 1/9 el. 1/10-07

Dejligt hoppeføl efter Idon Busklund & Ågerupgårds Kikki. Født 26/4-07. Sælges.

www.stutteri-kronlykke.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

easy strø
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 07:49

Jeg har brugt det ad to omgange. Første gang var det superfint, let at muge i og pakkede let i bunden, så der kom en fast, blød og fjedrende bund. Der brugte jeg en-to poser i ugen.

Så flyttede jeg hyppen, hældte easystrø i boksen, men det ville slet ikke, som jeg ville. Alt var halvbeskidt, det var tungt at muge i, der var konstant hul i midten, og jeg brugte afsindig meget af det. Og så bliver det altså dyrt.

Nu bruger jeg træpiller, har kun gjort det i et par uger, men det ser ud som om, at det funger rigtig fint.

mvh. tina

Medlem af den sønderjyske afdeling af DÅHM
0
0
Svar på denne tråd

hvad koster
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 08:51
det ca at holde en stor boks med træpiller??

• jeanett og monique
0
0
Svar på denne tråd

jeanett
Forfatter: 
Dato:  28-05-2007 17:16

Nu er mit jo ret nyt, men jeg tror, det kommer til at lande i omkring 250 kroner i måneden. En pose a 25 kilo i ugen og så lige en ekstra i ny og næ til 2 kroner kiloet.

mvh. tina

Medlem af den sønderjyske afdeling af DÅHM
0
0
Svar på denne tråd

rasy strø
Forfatter: 
Dato:  28-05-2007 17:28

Nu har jeg prøvet det en lille uges tid, og indtil videre meget glad for det. Jeg har købt dem til 74 kr pakken, men ved ik om det er dyrt eller billigt...??

Vi har ellers brugt træpiller, men pga sygdom har de måtte står inde 23 timer i døgnet og der ku jeg ik holde boksen tør og lugtfri. Det kan så godt være det er vores træpiller der er dårlig kvalitet, men kan stadig, indtil videre, bedst li easy strø.

Tak for svarene

0
0
Svar på denne tråd

Easy strø
Forfatter: 
Dato:  28-05-2007 21:18

Jeg har brugt easy strø i vinter og har været rigtig glad for det. Syntes det er utrolig nemt at arbejde med. Den store fordel af mig er, at det ikke bliver tungt som spåner, så det er yderst skånsomt for min ryg.

Jeg tager klatter hver dag og det våde et par gange om uge.

Bruger ca 6 sække til opstart og derefter 1 om ugen.

Mvh

Mette & Lunapigen

www.lille-hovgaard.dk

Opstaldning og sommergræs i Kolding V

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider