|
|
| Skal de blive udenfor om natten ? |
| Forfatter:  |
Basse (Katrine) |
| Dato:  |
20-05-2007 16:55 |
|
Er det for tideligt at lukke sine heste ud, så de står ude på folden hele tiden ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa!! |
|
|
Jeg synes ikke det er for tidligt at lukke dem ud på døgnfold. Vejret er jo skønt. Vores ville også komme på døgnfold i dag hvis det ikke var fordi vi lige skal have undersøgt en hest først. (han skal måske opereres og så vil vi ikke først vænne ham til at være ude og så skal han på stald igen. Mvh Kit
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej... |
|
|
det syndes jeg ikke. Mine kom på døgnfold i går og de har klaret det ganske glimrende.
M.v.h. Cindy Andreasen
Stutteri Korstoft
♥ En gang Frederiksborg, altid Frederiksborg ♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min har været |
|
|
ude om natten on/off de sidste 3 uger - han kommer kun ind, når det står ned i stænger og blæser helt vildt. Og det er uden tvivl det hesteliv han trives bedst med!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej... |
charkant |
20-05-2007 22:09 |
|
Hej. Tænkte på hvad i ville gøre, hvis i stod i min situration? Vi har pt kun jordfolde at bruge, vores græs er lige lagt om så der er først græs om ca 2mdr... Ville i lukke jeres på fuldtid jordfold? Eller er det bare mig der er pivet? Jeg servere halm(god kvalitet) Samt hø og selvfølgelig vand til mine 2heste... Jeg er mest bange for at de bliver syge af at spise jord, som de godt kan finde på... Derfor kommer de kun ud fra 9.00 til 21.00 ca. De får krybbefoder 2 x dagligt. Før og efter foldtid... samt hø i boks... MVH Henriette
Nu med min oldenborg Charkant Og New Forest/Araber Bl. Miss Hope Aloe Vera forhandler. Kontakt mig ved spørgsmål. 90dages tilfredsheds garanti eller pengene tilbage.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mine heste |
|
|
har gået på sommerfold/døgnfold siden 30 april, og der er også en plag imellem, og de klare det fint
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fold igen igen |
LJR ♣De 3 røde djævle♣ |
21-05-2007 09:36 |
|
Vores kommer ud fra idag- de har stået ude i ca. 15 timer om dagen og vil ikke ind om aften. Charkant: Jeg ville lukke på døgnfold og give dem masser af hø og deres normale foder. Halm kan ikke bruges! Hvis I ikke har græsfolde endnu må I bare kompencerer og give hø. Jeg prioterer også foldtid meget højt. Du kan evt. give loppefrøskaller eller hørfrø til jord.
Healing af heste/dyr. Heste-og hundemassage. Adfærdsvejledning. Se mere: Healingafdyr.dk {> {>
Hestebokse udlejes i Hundested, nær Fr.værk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| okilll |
charkant |
21-05-2007 10:22 |
|
Oki. Men synes bare at de lige så godt kan komme ind, pga de skal have foder, også synes jeg det er lettere... Jeg ved godt halm ikke kan bruges, men skal også siges at jeg har meget svært ved at skaffe hø pga for sent varsel om ingen græs. Så har pt kun 200kg tilbage (1 minibig balle), så de får de kg som de skal have, pt 6-10kg pr hest... Og kan nok ikke få mere hø før det bliver slået igen Har sprugt alle nu snart og ingen har noget... Så derfor må de få halm og tygge i også, og jeg har aldrig (7-9-13) haft en kolik hest i 3år... MVH Henriette
Nu med min oldenborg Charkant Og New Forest/Araber Bl. Miss Hope Aloe Vera forhandler. Kontakt mig ved spørgsmål. 90dages tilfredsheds garanti eller pengene tilbage.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
janise |
21-05-2007 10:25 |
|
Mine heste går også på døgnfold, og det har de vist gjort i en måned nu. De kommer ikke ind hvis det regner og har ikke dækken på, men jeg holder øje med om de fryser og hvis de gør, så kommer de selvfølgelig ind, men det har de ikke gjort endnu, og tror kun at det bliver varmere og varmere for hver dag. Charkant: jeg ville lukke dem ud hvis jeg var dig.Bare en masse hø på folden og så foder, så skal de nok klare sig...
Knus Janni, Max og Bimba. Behandl altid din hest ordentlig - du ved aldrig om den en dag gør gengæld! Har du mon ejet Max før? Billeder på præs. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tre af mine... |
inger christensen |
22-05-2007 17:38 |
|
avls hoppe, den gamle pony og plagen på et år, går nu på døgnfold. de to rideheste kommer ud morgen og ind eftermiddag, da de ikke er til at ride på med en stor græsvom.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ude... |
|
|
Vores går på græsfold om dagen og jordfold om natten, de spiser ikke jord, de har halm på jordfolden. De fryser lidt hvis det regner meget, men ikke mere end at det kan de godt tåle. Jeg har dem aldrig inde om natten på denne årstid, jeg synes luften i stalden bliver alt for tung når det er så varmt - desuden vil de også helst være ude nu det ikke længere er vinter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ude om natten |
|
|
Mine har været ude de sidste 3 uger, kun inde de gange der har været tæt på frost og / eller hvis det har stået ned i stænger hele døgnet så skulle de have mulighed til at blive tørre ind i mellem. D.V.S. De må ikke blive gennem kolde eller våde så risikerere man forkølelse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm... |
charkant |
27-05-2007 18:23 |
|
Hej. Mine kom ud natten for 3 dage siden. Men løber nok tør for hø...  Så nu må jeg se hvad jeg gør ved det... De har massere af halm og får omkring 10kg hø to gange dagligt tilsammen, nok mere... MVH Henriette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ude... |
JulieTaylor |
27-05-2007 18:55 |
|
Mine varmblodsheste har gået ude om natten siden midt i april - på nær et par nætter i starten, hvor det var vådt og blæsende... jeg tror dog kun, det har drejet sig om 2 eller 3 gange, jeg har taget dem ind. Jeg har heller ikke haft ret meget græs før nu, så de har levet af wrap på folden... og så naturligvis deres vitaminer og mineraler. Mvh Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fold... |
|
|
Mine heste (både ungheste, ældre heste og et føl fra sidste år) har gået på døgnfold uafbrudt siden midt i april! Der har overhovedet ikke været nogen problemer, ingen har været forkølet eller lignende. De nyder virkelig at være ude. Jeg har ikke voldsomt meget græs, derfor supplerer jeg med deres sædvanlige foder i lidt nedsat mængde samt ekstra stråfoder på foldene.
V.H. Rikke *~* Dressuren er til for hestens skyld - ikke omvendt *~*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan du ikke |
|
|
købe en sæk roepiller og give dem, det er godt fyldstof i maverne som mætter en del...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Masser af hø |
|
|
Der blev taget nogle rigtig gode slet hø her sidste år - så vi har stadig 8 minibig tilbage - og eneste grund til at der bliver taget af dem er at min gamle hyp fik det for koldt alligevel af at gå ude så nu er han inde om natten til han er frisk igen...
I dag er det SkuffeKajs fødselsdag Hurra, hurra, hurraaa!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| slet ikke for tidligt |
|
|
ud med dem  Jeg vil godt mene at halm kan bruges UDOVER rigeligt hø - til at tygge i når høet er spist. Heste skal helst have noget at pille i det meste af døgnet. Hvis de grovæder af halmen eller bliver for oppustede så tag det fra dem igen... men som supplement til rigeligt hø på døgnfold er det fint. Roepiller kan være godt til også at mætte - det er groft og fylder pænt uden at fede - samtidig hjælper det også til at transportere sand med ud af systemet. Anissi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxx |
|
|
Tja... Planen var, at mine skulle blive ude om natten fra forleden. Men så lovede de så mange dage med regn. Og så er jeg nok lidt pivet. I feb købte jeg en 16 årig araber-blanding og der skal altså ingenting til,at hun fryser. (Det er jeg slet ikke vant til med de øvrige heste) Men med det regn og blæst der har været/kommer de næste dage, ser jeg ingen grund til døgnfold. Dog er de ude fra kl ca 7-8 morgen til 8-9 aften og har alle åbne døre til det fri om natten.
I øvrigt har jeg brugt lang tid på at vænne dem til græsset og først for et par dage siden var de oppe på 8 timers græs.
Men mon ikke de ryger ud indenfor de næste 14 dage. Og så tror jeg at det bliver græsfold om natten og jordfold med fri adgang til frø-græs om dagen. I hvert fald for de mindste.
Maria
Hellere lugte af hest end lugte af hash. Citat Erhard Jakobsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|