Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

jeres opstaldningssted
Forfatter: 
Dato:  30-04-2007 15:31

hvordan er det sted hvor i har opstaldet jeres hest??? Stalden, folde og fodermuligheder???

Lea>!

0
0
Svar på denne tråd

Dejlig gl.
Forfatter: 
Dato:  30-04-2007 16:36

Stald med svaler og edderkopper :-) altid frisk luft.

Der er ro året rundt, ingen løben eller skrigen af utidige unger, lyset bliver først slukket ved 21.30 tiden i de mørke mdr.

Fold på 1 ha., ALTID tør og altid med græs på, den er tilrådighed i alle de lyse timer året rundt.

Foderplan er laver til den enkele Smukke Ganger der er wrap ad-libitum.

Det er den bedste stald jeg kan byde mine meget holdt af Smukke.

Illum...

.

.

Hvis man er født med en sølvske i munden...så er man vel taget ved kejsersnit...

Ikk`

0
0
Svar på denne tråd

griner...
Forfatter: 
Dato:  30-04-2007 16:49

du er nu så sjov Illum.. lyder som den stald min står i og jeg er faktisk glad for den.. er bare sådan i tvivl, men det er gode store bokse, og store græsfolde året rundt, dog bliver de noget mudret ved indgangen om vinteren.. hvorfor skal et valg være så svært... smiler.. det er også mest pga min graviditet som driller ekstremt at jeg tvivler...

Lea!

0
0
Svar på denne tråd

Mit opstaldningssted
Forfatter: 
Dato:  30-04-2007 17:42

Hos os er der store bokse (der er 5 store åbne bokse, 2 store lukkede bokse og 6 mindre åbne bokse. Der er mulighed for fold hver dag (4 vinterfolde med stråfoder), og døgnfold om sommeren på kæmpe græsmark med mulighed for slankefold.

Vi bestemmer selv foder og blander det selv til 2 daglige fodringer (ønsker man flere fodringer pr dag står man selv for det). Staldens ejer fodrer om morgenen og lukker ud på hverdage, vi skiftes til at lukke ind og lukke ud i weekenderne.

Stråfoder indkøbes i fællesskab, det samme med halm. Man bestemmer selv 100 % hvor meget ens hest skal have. Ønsker man at have hesten på spåner står man selv for indkøb af dette, medmindre andet aftales.

Det er selvpas så man står selv for udmugning osv. Er man syg elelr på anden måde forhindret er folk flinke til at passe hinandens heste (fx rejser jeg til Island i 2 uger til sommer, hvor de andre hjælper med at passe Diablo).

Jeg er rigtig glad for at være i stalden, har passet hest i 2½ år dernede nu og har haft min egen dernede i 10 måneder. Desværre er tiden ikke til selvpas, så efter sommergræs skal Diablo opstaldes et andet sted.

Linda.

Mosegaards El Diablo
Verdens smukkeste hest
0
0
Svar på denne tråd

Vores sted
Forfatter: 
Dato:  30-04-2007 20:33

Hos os er der 11 træbokse, hvor hestene kan stå med hovedet ude på staldgangen. Derudover er der 2 ha vinterfold, hvor hestene går ude alle lyse timer og 5 ha sommerfolde, hvor hestene går på sommergræs.

I vinterperioden fodrer vi kl. 7 og 22. En af pigerne klarer udlukningen alle hverdage, og de andre opstaldere deles om indlukning/fodring i hverdagen og ind/udlukning i weekenderne.

Med i opstaldningen er halm. Foder står opstalderne selv for, og de sørger også selv for at stille det frem i spande, så de løbende kan tilpasse deres foder. Hø og havre kan købes på stedet.

Jeg håber, at vores opstaldere føler de har meget frihed i forhold til deres hestes pasning osv., det er i hvert fald det vi forsøger ved at køre tingene på den måde som vi gør.

Mvh

Mette & Lunapigen

www.lille-hovgaard.dk

Opstaldning og sommergræs i Kolding V

0
0
Svar på denne tråd

mylady...
Forfatter: 
Dato:  30-04-2007 21:00

det lyder som et helt perfekt sted... gid det lå her i nærheden... smil

Lea!

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  30-04-2007 22:24

Der hvor min lille engel står, har vi omkring 30-40 store hvidkalkede bokse, der er store striglepladser og vandbade. Der bliver fodret 3gange dagligt af personalet, hver hest har sin egen foderplan.

Stedet er en gammel herregård og der er virkelig idyllisk. Der er vist 10-11 folde på 4-5 tønder land (plus sommmerfolde der er dobbelt så store. Der står border og stole i gården og i haven nyde sin mad + der er en stor rytterstue med udsigt over ridehus og fold.

Der er adgang til stor deres private skov, med tærrensti og nyanlagte ridestier og sø. skoven støder op til to offentlige skove. der er en udendørs springbane (OL-Mål)og en udendørs 20/60 ridebane. udover det er der 3ridehuse; 20/60 20/40 20/30.

Hestene bliver lukket på fold hver dag også i weekenderne af personale, og man kan regulere foldtider så de passer ind i ens eget skema.

Der er flere kvalificerede udervisere og eksaminerede trænere på stedet og i området.

Jeg har stået der i 12år holder simpelthen af stedet som var det mit eget

At ride er et makkerskab! Man kan ikke tage uden at give noget igen! {> En sund hest er en glad hest! Men overdriv nu ikke!

Husk at tanken altid kommer før handlig!

0
0
Svar på denne tråd

Billeder?? hehe værsgod
Forfatter: 
Dato:  30-04-2007 22:38

Her er lige et par billeder... hehe

Simpelthen et dejligt sted... hehe

At ride er et makkerskab! Man kan ikke tage uden at give noget igen! {> En sund hest er en glad hest! Men overdriv nu ikke!

Husk at tanken altid kommer før handlig!

0
0
Svar på denne tråd

Det perfekte sted!!!
Forfatter: 
Dato:  01-05-2007 10:53

Ja jeg har fundet det PERFEKTE sted til Milan (nu planlægger vi ikke længere at finde hus hvor vi kan få ham hjem. Nu bliver han der;))

Milan har en rigtig fin STOR boks.

Han kommer på fold hver dag, med mindre at det er livsfarligt at færdes ude. Om vinteren på "Jordfold" og om sommeren på græsfold.

Om sommeren er der græsfolde hele døgnet med MASSER af græs. Og der er foldskifte/foldændringer efter behov. Der er også mulighed for at tilpasse foldforholdenen efter den enkelte hest. Der er mulighed for jordfold ved sygdom eller lign.

Der bliver bygget ridebane på stedet inden for overskuelig fremtid. Lige pt skal vi 300 m. ned af vejen for at komme på bane.

Gode muligheder for tur. Vandet ligger også inden for forholdsvis kort afstand.

Der bliver taget stort hensyn til den enkelte hest. Der er stort eftersyn med dem dagligt, og der bliver også lagt mærke til de små ting.

Foder. Det er individuelt. Enten får den hvad de foder med (Salvana) eller du kan blande selv, og stille frem (= nedslag i pris).

Alt er med i prisen. Halm, hø ad libitum. Udmugning. Ud- og indluk. Fodring.

Der er overvejelser om at bygge ridehus, hvis der er pensionærer nok i stalden.

Ja i mine øje er det det PERFEKTE sted at opdrætte en unghest. Det kan ikke blive bedre.

** Trine **

Ejer af: Nydam's Mr. Milan

Ejet af: Frosti - hustyranen...

Ting sælges. Se min hjemmeside: http://mrmilan.webbyen.dk/ - under Udstyr sælges.
0
0
Svar på denne tråd

Baloo bor godt...
Forfatter: 
Dato:  01-05-2007 11:14

... dejlig lys stald med nybyggede bokse uden tremmer.

Og så er der dejligt fredeligt - lige nu er vi kun 2 ryttere i stalden (men der er et par ledige bokse, så vi håber da på et par staldkammerater til)

Der er et opvarmet rum til sadlerne så de ikke hænger og mukner, og er der noget der går i stykker eller ikke er optimalt så bliver det ordnet med det samme

Om vinteren er der en stor jordfold (ikke dybt mudder, men desværre helelr ikek græs) - med grovfoder og juletræer - og læ! Der var noget mudret her i vinter, men så blev den del hegnet fra, for de skal ikke stå i mudder! Og hestene er ude fra tidlig morgen til sen aften

Store dejlige græsfolde om sommeren - og der fodres så en gang dagligt, så de stadig får deres vitaminer mm.

Lækker skov tæt på - og godt selskab ;-)

£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
Opstaldning tilbydes - mellem Næstved og Rønnede
0
0
Svar på denne tråd

stalden...
Forfatter: 
Dato:  01-05-2007 11:37

min smukke er flyttet på landet...det er vi også,men vi bor ikke på samme adresse,han bor 700 m nede af vejen.

det er et skønt sted,hvor der fodres med hippolyt og wrap,der er græsfolde og dejlige omgivelser...han har en hyggelig boks med kig ud på staldgangen,højt til loftet og frisk luft.

prismæssigt er det billigt,og jeg skal stort set ikke lave noget,andet en at komme og ride og nusse hesten...og så muge et par bokse hver 6 weekend...det er da til at overkomme.

SVEND 4 EVER!!!!!

www.heste-nettet.dk/fo...7/1279937/

Itchy and Scratchy

0
0
Svar på denne tråd

mange tak for
Forfatter: 
Dato:  01-05-2007 14:17

alle jeres svar.. hvor lyder det altsammen godt.. Jeg har nu valgt at flytte plagen... store dejlige bokse i stor lys stald, masse af strigle plads. Gode jordfolde om vinteren og store gode græsfolde om sommeren. Der fodres i automater flere gange dagligt og med hø og wrap. Skønt sted med skønne folk. Og altid hjælp at få, hvilket er godt da jeg døjer med bækkenet her i min graviditet.

Lea!

0
0
Svar på denne tråd

Hjemme..
Forfatter: 
Dato:  01-05-2007 14:47
Vi har vores hjemme, dejlig lys stald med 4 store bokse, i rummet inden stalden har vi en bred stald gang hvor vi har 2 strigle pladser, med afløb hvis vi vasker heste.Ude har vi 2 store folde og en ridebane 20X60.Men jeg er så heldig at det kun mig der bestemmer reglerne da vi ikke har nogle opstaldere at tage hensyn til.Vi har haft opstaldere men det var desværre altid sådan nogle trælse nogen, og nu har vi valgt ikke at have fremmede i stalden.

dejligt hingsteføl efter Carson Ask sælges, super springafstamning.

mvh Bettina

0
0
Svar på denne tråd

rideskole!
Forfatter: 
Dato:  02-05-2007 21:51

Jeg har min hest opstaldet på rideskole.

Hun har en fin stor boks, i en stald med 6 heste :-)

Der bliver fodret med hel havre, og fibermix som hun får 2x dagligt. Derudover for hun selvfølgelig hø, og de selvvanlige lækkerier :-P Gulerødder, osv. (Der bliver fodret 3x dagligt). På rideskolen står hestene på halm. Ønsker man at hesten skal stå på andet, skal man selv betale. Foldende er ikke noget at prale af, men der er mulighed for at have sin hest gående ude hele dagen, hvilket min selvfølgelig gør. Ellers er der 2 ridehuse, udendørsbaner og en springbane. Derudover er der ikke andet end ca. 10 min ridt, så er du på stranden eller i skoven. Der er heller ikke langt til Marbæk :-)

Jeg er rigtig glad for at stå der, men ville ønske at markerne var bedre.

0
0
Svar på denne tråd

Har heste hjemme
Forfatter: 
Dato:  03-05-2007 06:33
Hos os er der store bokse med vinduer som næsten altid står åbne.
Vi fodrer 2-3 gange dagligt (kommer an på hvor længe hestene er ude). Hestene går ude alle døgnets lyse timer.
Man bestemmer selv hvad man vil fodre med - det skal bare sættes frem. Hø/wrap ad libitum.
Folde på op til 4 HA (der er plads til 6 heste i stalden) - hestene går på græs det meste af året - når der er behov for jordfold får de selvfølgelig stråfoder ud.
Mange muligheder for at skille hestene ad eller sætte dem på slanke/sygefold.
Af ridefaciliteter har vi egen ridehal og dejlige turmuligheder.

Hilsen
Daniela
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider