Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Wrap - holdbarhed nu?
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 14:01

Hejsa

Som overskriften olyser så søger jeg info omkring hvor længe wrap kan holde sig p.t. Vi har jo dage hvor der er op til 15-18 grader og inden længe bliver det jo endnu varmere.

Med venlig hilsen
Bettina

Passier grand gilbert dressursadel til salg. Sort, velholdt, bom 27½ (dvs. medium), 17". Købt brugt for 3½ år siden så er vel en 6-7 år gammel. Se billede på præsenstationen

0
0
Svar på denne tråd

4-5 dage
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 14:15

Jeg har de små baller wrap og jeg kan ca. holde sådan en balle i 4-5 dage - og jeg har kun ½ balle tilbage så er det slut - så må de nøjes med græs.

Jeg kan ikke bruge en balle på så kort tid og så hellere undvære wrap end at den bliver dårlig og ikke kan bruges.

Hej fra Lisbet

0
0
Svar på denne tråd

Hvad hvis
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 19:21
man pakker alt wrappen ud og vender det hver dag. Bliver det så ikke tørt og kan holde længere??

Mor til verdens skønneste dreng Mads 13/7-06 ;-D

Ejer af Skot af Lilleris

Verdens dejligste oldenborger !

0
0
Svar på denne tråd

Jo...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 19:34

Hvis man pakker det ud holder det sig fint, specielt hvis man vender det.

Vores bliver godt nok knas tørt, men det er bedre end dårligt

Anissi

0
0
Svar på denne tråd

Mine 3
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 19:59

eller det vil sige mine 3 + babyhesten spiser en stor balle på en uge. De får så også med ud på folden. Men har endnu ikke haft nogen problemer med at den kan holde sig.

Jeg parker den også helt ud, flage for flage så får jeg samtidig også tjekket om der skulle være noget i som ikke der burde være.

0
0
Svar på denne tråd

Fin holdbarhed
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 23:56

Mine små baller kan sagtens holde sig i en lille uges tid, selv da det var varmere for kort tid siden. Det er så også ret tørt wrap. Pakker det ud og breder det lidt ud, og så bliver det helt tørt. Men hellere det end at det bliver dårligt, som Anissi skriver.

Linda.

Mosegaards El Diablo
Verdens smukkeste hest
0
0
Svar på denne tråd

Vi prøvede
Forfatter: 
Dato:  01-05-2007 20:53

at købe en lille balle wrap og det er også gået helt fint med det.

Vi har spredt det ud og vendt det, men nu er der kommet noget hvidt noget enkelte steder. Wrappen lugter ikke grimt eller er ulækker, så hvad kan det vide være?? Muk el. sukker???

Det skal måske lige siges at ballen blev åbnet og spredt ud for ca. 10 dage siden.

Ejer af Skot af Lilleris

0
0
Svar på denne tråd

hvis du
Forfatter: 
Dato:  01-05-2007 21:22

har mulighed for at lægge ballen i skygge - gerne i en kølig stald ell. lign. holder det fint. Problemet opstår, hvis ballen ligger ude i solen, så kommer der kondens og den begynder at varme, men som sagt: i skygge går det fint endnu, så behøver man ikke bøvle med at vende. Jeg har en liggende som er åbnet for 8-10 dage siden og den er stadig helt ok.

Ullan

0
0
Svar på denne tråd

Den ligger
Forfatter: 
Dato:  01-05-2007 21:27
inde i en kold stald på en palle. Jeg synes egentlig også den virker helt ok, det er bare lige det der hvide noget vi ikke vidste hvad var??? Vi er nemlig ikke vant til at bruge wrap.

Ejer af Skot af Lilleris

0
0
Svar på denne tråd

fint!!
Forfatter: 
Dato:  03-05-2007 07:52

jeg bruger baller på 350-400kg og de holder sig fint hvis jeg lægger dem køligt feks i en boks i stalden.

men lader jeg dem stå i brudt palstik uden for brænder de sammen.

de smaå balelr er simpelthen for dyre i drift hvis man har flere heste.

så helelre kassere lidt af en stor balle, de er billigere.

Småballer ca :75 kr pr balle/40 kg = ca 2 kr pr kg

store baller: 350 kr for 3-400 kg = 1 kr pr kg

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider