|
|
| Gnav sår fra dækken. her er løsningen |
| Forfatter:  |
inger christensen |
| Dato:  |
10-12-2003 15:42 |
|
vores heste/ponyer går hver vinter med dækken og desværre har et par af dem tendens til at få slidt huden af foran.Men dette problem har vi løst. Vi har købt 1 mtr immiteret lammeskind som blev klibbet ud i mindre stykker. Alle dæknerne fik på syet et stykke på indersiden ved bringen, og der er ikke mere problemer med slid mærker. Det er meget nemmere/billigere en de dyre undertrøjer man kan købe til heste.
hyppe hejsa og god jul
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak... |
Lotte_Rafinell |
10-12-2003 17:25 |
|
Det tror jeg, at jeg vil prøve. Har en af disse undertrøjer - noget bøvl og det virker ikke 100%.
Selv bruger jeg en gang i mellem at spraye lidt lilla sårspray på. Det danner en beskyttende hinde, og da min hest er sort, ser man det faktisk ikke.
Hvor har du købt imm.lammeskind i mtr. mål?
Lotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| immiteret lammeskind |
inger christensen |
10-12-2003 17:40 |
|
immiteret lammeskind kan købes i peters rest-hal.
på www.stofogstil.dk. kan du finde adresser på alle butikkerneDu kan få det i mange forskellige farver og det er ikke særligt dyrt for du kan købe metervarer helt ned til 25 cm af gangen.
held og lykke.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| ang slidmærker. |
inger christensen |
10-12-2003 18:28 |
|
Nej . der kommer ikke slidsår- brandmærker eller andet. Vi har brugt det til alle vores heste/ponyer i 3 år og det virker. Jeg havde glemt at sy det i et dækken som var købt i efteråret 2003, og hesten fik selvfølgelig problemer , så nu har dæknet også fået et par lapper af immiteret lammeskind.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvorfor |
|
|
ikke bare køber dækner der ike giver slidmærker ?
Mine bruger begge Rambo, og feks er den pasform super til dem.. de har ikke haft slidmærker på skulder de sidste 2 år pga dette dækkken...........(laves jo også i en billigere udgave: rhino hvis man ikke vil give 1800 kr pr dækken)
Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja køb et dækken... |
Heidi |
11-12-2003 08:23 |
|
... som passer..
Jeg er af den holdning, at hvis dækkenet giver slidmærker, så passer det ikke og det kan kun genere bevægelsesfriheden, også nytter det altså ikke at give undertrøjer og diverse ting indenunder!!
Jeg er også forfalden til Rambo, men har i år købt et weather beeta, aspen high, og ja det er faktisk bedre!! Lyder utroligt!!
Jeg købte det faktisk ved en tilfældighed, fordi mit Rambo-dækken kan sagtens holde i 5 år til, men jeg kunne få et tykt vinterdækken til 900 kr!
Det har det samme glatte polerende for som rambo-dækkenerne, men det har også skulderslidser! Hvilket jeg har savnet ved Rambo...
Hyggehejsa
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet