Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Så har hesten været til undesøgelse.
Forfatter: 
Dato:  06-12-2003 13:30
Min hoppe skulle en tur til Ansager Dyrehospital for at få undersøgt sine luftveje. Min egen dyrlæge, mente at det var det bedste i første omgang. Hun sagde at hun kunne godt give hende pencilin, men det var jo ikke sikkert det hjalp. Så derfor anbefaldede hun Endoskopi-undersøgelsen.
Så vi kom ned kl. 15.30 igår eftermiddags. Og vi kom faktisk lige til med det samme. Uden bedøvelse, fik hoppen cameraet indført igennem næsen, og ned til lungerne. Her kunne dyrlægen så se, at hun havde lidt slim i luftvejene. Og membranen mellem lungerne, kunne dyrlægen se var lidt medtaget. Men ikke yderst alvorligt. Så sprøjtede hun væske ned i lungerne, så hun kunne få noget til nogen prøver. For at se hvilke type bakterier der er der. Og hun tog også blodprøver til undersøgelse for luftvejsinfektion og evt. allegi.
Så jeg får svar i midten af næste uge, om det er noget som skal behandles, om det er en virus eller væreste fald er Allegi. Og det sidste håber jeg virklig ikke på det er......dyrlægen fortalte også at, når hesten er forkølet og evt. har feber, er det en god ide at give den fri. Så den har tid til at kommer det. Altså ingen træning i dressur og spring, men gerne en skridttur i det fri. Grunden til at den skal have ro er at, de små fimrehår som sidder i lungerne, ikke får ro til at komme sig, hvis hesten er i træning. - man kan sige det er jo det samme når mennesker er snotforkølet og hoster, så er det også bedst man er i ro. Så det er et godt råd jeg vil give vidre til Jer.
Min hoppe tog det egentlig ret pænt, når man tænker over den ikke var bedøvet. Hun kunne godt stå lidt uroligt, men var nem til at falde til ro igen.
Og typisk min dejlige hoppe, så ville hun ikke med hjem igen :-D da jeg ville binde hende op, var hun på vej ind i en boks. Der mente hun altså, der kunne hun godt bo :-D ....og hun ville heller ikke læsses i første omgang. Men hun efter en kort overtalelse, kom hun op. Og så kørte vi. Igennem en masse blæsevejr, men turen hjem gik fint.
Jeg syntes det kunne være interessant at fortælle om hvad en Endoskop undersøgelse er. Så derfor har jeg skrevet min oplevelser om den.
Desuden vil jeg også varmt anbefale andre at tage til Ansager Dyrehospital, især hvis det er noget egen dyrlæge ikke kan hjælpe med. Man får en virklig god behandling. Og de tager sig tid til at forklare hvordan og hvorledes. Hende jeg havde, hed Ginny...tror det er sådan det skrives. Rigtig rar og sød.
Det var min oplevelse.....
God weekend til alle.
Mvh. Lotte.
"Danske Oldenborg heste kan og vil"Scooter købes.
0
0
Svar på denne tråd

Hej Lotte
Forfatter: 
Dato:  06-12-2003 13:49
Jeg syntes det var flot som du har skrevet om den endoskopi undersøgelse.
Du har også ret i at Ginny er rigtig rar og sød desuden er hun også knaldygtig.Hun har været meget ude hos os den sidste tid, idet vores ungheste har fået en del foldskader. Altid tjecker hun lige hvordan de andre har det, når hun nu alligevel er her.
Hilse Yankee.
0
0
Svar på denne tråd

ginni..
Forfatter: 
Dato:  06-12-2003 20:38
er super god, kan kun rose hende for hendes arbejde!

Klem sanne
0
0
Svar på denne tråd

tak for jeres svar.....
Forfatter: 
Dato:  09-12-2003 17:10
men hold fast jeg er nervøs for i morgen for svaret.
Jeg tror jeg vil have det svært ved at sove i nat.
Lotte.
0
0
Svar på denne tråd

Så har jeg fået lidt svar.
Forfatter: 
Dato:  11-12-2003 08:15
Den prøve som de tog, ved at sprøjte væske ned i lungerne, hvor man tager noget af det som kommer op, har ikke vist nogen tegn på infektion. Og umiddelbart heller ikke nogen tegn på allegi. Men hun mener så at min hest har rester tilbage i luftvejene, som den er ved at komme af med.
De blodprøver som de har taget, bla. for at tjekke allegi og om den skal evt. behandles osv, bliver tjekket nu. Men indtil videre er det stadig ro, som skal gør hende helt rask igen.
Men jeg vil opdatere igen, når jeg har de sidste svar.
Mvh. Lotte.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider