Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

skridttæppe?
Forfatter: 
Dato:  03-03-2007 16:36

er et skridttæppe godt for hesten, selvom den ikke går med dækken?

kunne nemlig godt tænke mig at købe et, men hvis det ikke "virker" er det jo lidt dumt :)

den lykkelige halvparts ejer Mailey <'3

0
0
Svar på denne tråd

klippede
Forfatter: 
Dato:  03-03-2007 17:09
Heste har godt af at blive skridtet varm og af med et skridt tæppe, som holder hestens kryds varm . Hesten undgår at fryse og blive udsat for for store temperatursvingninger.

lækre lækre sportsponyer på.....

www.123hjemmeside.dk/rawasport

Alletiders ridelejr !

www.ramsgaard.info

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-03-2007 17:10

okai, mange tak

hvordan finder jeg ud af hvilken størrelse hun bruger?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-03-2007 17:11

hovsa overså du skrev klippede.. hun er ikke klippet

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-03-2007 17:20

mange bruger det hvis de har en hest med vinterpels som har er svær og få tør hvis den sveder meget efter ridning. nogle vil gerne ha det et nr. str. end den str. dækken hesten normalt bruger for så kan den bedre ligge over sadelen. jeg bruger samme str. i flece tæppe som i alm dækner...

ps. tager du til hest og rytter messen i år kan du finde et til billige penge.. for 2 år siden købte jeg et til min gamle hest. det var et marine blåt et i str. 165 med en pæn pibekant hele vejen rundt langs kanten på dækkenet... det gav jeg 200 kr for.

En gang st. hippolyt, altid st. hippolyt....

Søger part til min unghest på 4...

Søger Wintec Spring sadel...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-03-2007 17:31

hun næsten ikke, men tror jeg vil købe et..

hvordan finder jeg ud af hvilken størrelse hun skal bruge?

0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  04-03-2007 01:41

Er der ikke nogen i stalden med en pony/hest på ca samme størelse (længde på korpen og drøjde) hvis dækken du kan få lov til at prøve på?

Ellers kan du måle fra manken til haleroden, og så runde til nærmest -5 (115, 125, 135 osv) Et skridt tæppe må gerne være lidt forstort så der er god plads til sadlen under (hvis du køber et der har form som et dækken)

Hvis du prøver og snakke med dem i forretningen hvor du køber det, så kan de nok også vejlede dig ang. størrelse, og ofte kan man også få lov til at bytte det hvis det ikke passer alligevel.

En god ide er at købe et i flecc - i sær når hesten ikke er klippet. Fleecen har den egenskab at der transportere sved og fugt ud på ydersiden af tæppet og væk fra hesten.

Held og lykke med det. Hilsen Nina

0
0
Svar på denne tråd

fleecedækken
Forfatter: 
Dato:  04-03-2007 01:50

Jeg har købt to fleecedækkener hos www.rideustyrlageret.dk til 160 kr stykket, de er geniale, jeg har idag vasket min søde hoppe, med et fleecedækken på er hun tør på under en time, så skal dækkenet dog tørre bagefter :)

Jeg bruger altid skridttæppe, nu er min hoppe også klippet og en ret ædel type med tynd pels, men hun har aldrig været syg.

M.v.h.

Kirsten

0
0
Svar på denne tråd

Fleecetæppe
Forfatter: 
Dato:  04-03-2007 10:13

Hej

Jeg har købt 2 stk. Fleecetæpper i brugsen for 40 kr. Stykket

Det er da billigere end dem i henviser til,men jeg har nok også været heldig,da det var rester.

Tæpperne er 130x180 og de er rigtig gode.

Bare en oplysning.

0
0
Svar på denne tråd

uld er super
Forfatter: 
Dato:  04-03-2007 10:32
jeg har erfaring med at uld er det bedste det transportere fugten væk fra kroppen og en gallem plaid fungere fint..

Billetter til Hingstekåring søndag sek.16 rk.3 sæde 73 og 74 sælges samlet for højestbydende.. på privat besked.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider