Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hovbyld- vil ikke løfte ben
Forfatter: 
Dato:  02-03-2007 21:57

vil høre hvad i har af erfaringer med dette...

vores plag er så uheldig at have fået en hovbyl, dyrelægen har skåret den ud og pakket foden ind.

Men nu er det ved at være slidt af og hvad skal vi så? Problemet er at vi ikke kan løfte hovene på ha, da han ikke har lært det, for at vaske det, har vi såtet ude hvor vi vasker ben, så hans hove er under vand, vi kan slet ikke vaske det, er der andet at gøre??

0
0
Svar på denne tråd

der er kun en ting at gøre...
Forfatter: 
Dato:  02-03-2007 22:53

og det er at lære ham det.. Han skal bruge det resten af livet så han kan lige så godt lære ham det først som sidst.. han skal vel også have smed??

hvorfor kan i ikke vaske det i varmt/lunken vand i en spand stille og roligt?? Sætte det i blød i spanden??

Det er jo noget møg når de ikke har lært det fra starten så det er bare at komme igang.. jo før jo bedre..

held og lykke med ham..*S* M

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Forhandler af Regulator på fyn.
Indholddeklaration på RC på min HP
0
0
Svar på denne tråd

Øh må jeg lige
Forfatter: 
Dato:  03-03-2007 10:27

Komme med en bemærkning.

En hest der har følt smerte ved at få skåret en byld i hoven, er IKKE nem at få til at løfe hoven dag efter dag når det igen og igen gør ondt!!!

Og det har INTET at gøre med at den skal lære det.

Smukke Ganger har løftet ben i snart 100 år ingen problemer ved smed eller rense hove.

Men men d. 11 feb jokkede han en sideflap ind i sålen og det gav en hovbyld og det har gjort meget meget ondt og INTET kan få en heste til at løfte et ben når der følger smerte med det løft.

Jeg har en blåt mærke på mit lår som bevis.

Hesten har været bedøvet, smertestillet, talt pænt til, råbt ad ( ja gu´har jeg så) men tænk han forstår mig ikke.

Og det har INTET at gøre med træning, men Smukke GAnger udsætter IKKE sig selv frivilligt for smerte...

Jeg kan IKKE få ham i en spand (hoven) for jeg ønsker IKKE at han skal komme til skade .

Jeg har så gjort det at jeg lægger en varmt håndklæde om hoven, for det sætter gang i blodecirkulationen. Ja det skal skiftes af og til men heller det end at vi kommer til skade.

Og renser hullet med brinaoverilte som jeg sprøjter ind og så lægger jeg en ny forbinding hver morgen når han skal på fold, ingen ting i boks, den er jo ren og tør.

Så hav forståelse for at ikke alle heste kan "lær" at smerte bare er noget der skal overstås.

Tak

Skulle du ikke smutte tilbage til JHN ??

0
0
Svar på denne tråd

Har dyrlægen
Forfatter: 
Dato:  03-03-2007 16:49

slet ik fortalt dig at benet skal vasket i varmt sæbevand flere gange om dagen.

Det er meget vigtigt at det blir gjort, da betændelsen fra hovbylden godt kan brede sig op i benet.

Du må bare prøve igen og igen, og snak roligt til den, ik noget med og blive stresset og irreteret på den. Det hjælper ikke.

Ros den selvom den kun løfter hoven en lille smule. Kan du ik få en til og hjælpe.

Men jeg forstår da ik hvis dyrlægen kun har pakket hoven ind, og slet ik har fortalt at det skal vaskes i sæbevand. Helst op til 3 gange om dagen.

Håber det lykkes for dig.

HILSEN KARINA

0
0
Svar på denne tråd

også et lille fif
Forfatter: 
Dato:  03-03-2007 19:49

Selvfølgelig vil hesten ikke løfte benet, når den forbinder det med smerte..

et lille fif, som mange måske kan få brug for kommer her..

Man kan købe en syde sko/boot i plastic. Denne sko skal hives ud over hoven..

Hiv skoen ud over hoven og sprøjt med en engangssprøjte varmt sæbevand derned. Lad hesten stå med det et kvarters tid og hiv skoen af igen..

Med præmietøserne lille limer og lille Lichi - hvor heldig kan man være
Bitches
have more fun

0
0
Svar på denne tråd

LimeLight
Forfatter: 
Dato:  04-03-2007 09:51

Tak og tak fordi nogle fatter det.

For det er ikke til at forklare en hest på over et ½ ton at " Så du, nu løfter du bare hoven så roder vi lidt igen.

Jaja det gør ondt men om en uge så er det over.

Hvis du altså lige gider at samarbejde..."

Skulle du ikke smutte tilbage til JHN ??

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider