Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Syg hest :(
Forfatter: 
Dato:  25-02-2007 16:22

Hejsa!

Står lige og mangler lidt hjælp, jeg håber i lige gider bruge 5 min. op at læse det.

Den ene dag blev jeg ringet på ude fra stalden, at min hest stod og pustede, svedte og kunne slet ikke støtte på det ene ben

Jeg ringer så til dyrlægen før jeg kører hjemmefra og tager så selv ud i stalden.

Dyrlægen kommer og ved ikke rigtig hvad han skal sige og gøre.. han mener hesten er blevet sparket ude på marken, lige på skulderen på man sagtens kan rykke rundt med benet uden hun viser ubehag.

Hun får noget smertestillende, og skal selvfølgelig have boks ro, derefter går det stille og roligt bedre for hver dag, men syntes stadig det ser sort ud.

Efter et par måneder, som så er nu vælger jeg stille og roligt at gå igang med hende, da jeg syntes hun ser fin ud.

Men men men.. Sådan skulle det ikke gå, nu ser hendes skulder meget mærkelig ud der er ligesom et hak ind af..Men det virker ikke som det gør ondt på hende, men kan sagtens trykke på det og alt muligt.. jeg ville så longere hende og ser til min overrakelse at hun ikke en ren gående.. vil ikke sige hun direkte halter, men hun går heller ikke rent.

Nogen der kender noget til dette eller evt. selv har prøvet det? og Hvad ville i gøre det er nu 3 mdr. siden hun kom til skade.

mvh Maja

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-02-2007 17:13
Det var da noget værre noget. Jeg kender ikke noget til det. God bedring med hende! :D

Sindbjerg ridelejr , uge 27 , 2007

Skal du med ? Så skriv ..

www.sindbjergridelejr.dk

Smil til verden , & verden smiler til dig !

---------------------------------------------------

Det gør jeg ! :D

0
0
Svar på denne tråd

Øvsa ..
Forfatter: 
Dato:  25-02-2007 17:52
Nej hvor ærgerligt,. Jeg kender ikke noget til det, men jeg ville da anbefale dig at spørge dyrelægen igen, eller nogle af folkene der er i stalden. Kærlig hilsen Kirstine

Islænder
Spegill & Kirstine

0
0
Svar på denne tråd

hejsa.
Forfatter: 
Dato:  25-02-2007 17:58
Jeg hvade en pony der var halt i et halvt år, pga. spark fra folden.

Mister man rigdom, mister man meget.

Mister man venner, mister man mere,

men mister man modet - mister man alt.

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa!
Forfatter: 
Dato:  25-02-2007 18:14

Mange tak for støtten alle sammen =)

Jeg har spurt alle i stalden, og der er rigtig nogen, der kommer med noget jeg syntes er god idé..desværre.. men det der bekymre mig mest er at der er noget i skulderen der har rykket sig.

0
0
Svar på denne tråd

Der er masser
Forfatter: 
Dato:  25-02-2007 18:29

af ting du kan prøve alt efter hvad økonomien er til:

Kiropraktor

DYRLÆGE

Røngten

Umiddelbart synes jeg det er 3 gode ting.

0
0
Svar på denne tråd

grgrgeg
Forfatter: 
Dato:  25-02-2007 18:46

Der er jo ingen tvivl om at noget er galt.

Hvis det var mig vil jeg øjeblikkelig køre hesten til dyrlæge og få den undersøgt grundigt.

Det kan jo være en fraktur på knoglen et sted.

Highlander <3
Nyd livet på de evige græsmarker..
Glemmer dig aldrig!
0
0
Svar på denne tråd

Dyrlægen
Forfatter: 
Dato:  25-02-2007 18:55

Hun har selvfølgelig haft dyrlæge, og han kan ikke fortælle mig hvad det er eller ikke er.. men et eller andet må jo have rykket sig siden der "mangler" noget i skulderen.

Men ja.. den næste udvej må nok være røngen... øv øv.. man kan sku hurtigt blive fattig af de heste ;)

0
0
Svar på denne tråd

har hun
Forfatter: 
Dato:  25-02-2007 19:05

mistet noget af muskulaturen i skuldren, svinger hun med benet lidt ud til siden når hun går eller traver, spørg din dyrlæge om han ved noget om nervelammelser, er hun blevet røngtenfotograferet,

jeg har haft en for mange år siden der fik en nervelammelse, den blev sparket af en anden, der var også slået en flig af skulderen,senere fik den muskelsvind i skulderen pga af man mente at nerven var død, den kunne ikke mærke noget mvh doris

ps der gik ca 2 måneder til at man kunne stille en diagnose, min dyrlæge kløede sig mange gange i nakken

0
0
Svar på denne tråd

præcis...
Forfatter: 
Dato:  25-02-2007 19:25

Doris: Ja det er lige præcis sådan som du siger, man skulle tro du havde set det =)...og hun svinger også lidt med benet hvilket hun ikke har gjort før.

Nej hun er ikke blevet røngen endenu.. men det er nok det der skal til...

Men hold op det er uhyggeligt som du kunne beskrive det, men også lidt trist for din historie ender jo ikke godt ;(

0
0
Svar på denne tråd

jo jeg havde
Forfatter: 
Dato:  25-02-2007 20:15

ham i mange år efter, kom også ud og ride skovtur på ham, jeg havde skrevet en lang smøre til dig, men så tryggede jeg på et el andet, den forsvandt, så jeg prøver igen,

han blev dødsdømt af 4 dyrlæger, men alle sagde at den ikke led, den kunne ikke mærke det, så de henviste mig til andre dyrlæger, da jeg jo var et håbløst tilfælde, jeg ville ikke aflive ham da han jo ikke led

jeg gav ham elektroakpuntur i et år efter, på trods af at dyrlægen sagde, at hvis det ikke hjalp i løbet af 4 uger, så hjalp det ikke,jeg gik ture, han kom på fold hver dag,

han var ikke blevet mønstret i måske 6 måneder, kan ikke rigtig huske det, det er mange år siden, men han stak af med en fra stalden, de tog på springtur, det tog og 1,5 time at fange dem,

dagen efter var jeg sikker på, at det kunne benet da ikke holde til, så vi mønstrede ham, han var rentgående, jeg ringede til doctor dyr, han troede da ikke på mig, så han måtte jo ud og se, han sagde at det skulle ikke kunne lade sig gøre, den hest skulle være kronisk halt, men godkendte at jeg kunne ride igen

jeg havde ham i mange år efter mvh doris

0
0
Svar på denne tråd

obbbs
Forfatter: 
Dato:  25-02-2007 20:27

jeg glemte at skrive, at det tog ca 2 år fra skaden var sket til jeg kunne ride igen,

jeg vil meget gerne høre, hvad din dyrlæge finder ud af, held og lykke med det, men hvis det er det, så kan den ikke mærke det,mvh doris

0
0
Svar på denne tråd

mange tak..
Forfatter: 
Dato:  25-02-2007 21:31

for din historie.. det varmer lidt at høre der er håb forude, for syntes godt nok det ser stort ud =(

Jeg vil også have rigtig svært ved at aflive en hest, der ikke lider bare fordi den ikke "passer" ind i mit kram, det vil jeg ikke byde den, og hesten er kun 4 år så skulle rigtig gerne have mange år at leve i endnu.

Probemet er bare at jeg ikke har tråd til at have en hest ståene som ikke kan bruges, men så kunne man jo evt. sælge hende til selvskab, bare meget sørgelige når man regnede med det blev ens kommende dressur hest, men sådan går det jo ikke altid.

Skal nok give besked fra mig når jeg får "dommen" af dokter dyr eller evt. røngen.

Lige et spørsmål: Selvom din hest blev ridelig igen, blev skulderen så ved med at se mærkelig ud eller rettede det sig ikke fordi det har nogen betydning for mig, hvis det bare er en skønhedsfejl, men er bare nyssering =)

Mange tak fordi du gider bruge tid på at hjælpe mig.

MVH Maja

0
0
Svar på denne tråd

hullet i
Forfatter: 
Dato:  25-02-2007 22:13

skuldren forsvandt aldrig, men en del af muskulaturen blev bygget op igen, han tog andre muskler i brug, men han blev aldrig helt symmetrisk set forfra,

jeg havde heller ikke råd til det, men ville ikke af med ham,

men jeg kan da godt forstå, at andre afliver deres heste for denne skade.

men pøj pøj,

du skal bare spørge, der er ikke mange der kender til denne skade,

så vidt jeg husker er det et slag på rette sted, der skal til,

min var 6 år da det skete mvh doris

men jeg er spændt på hvad din doctor dyr siger,

0
0
Svar på denne tråd

Skulderproblem
Forfatter: 
Dato:  26-02-2007 00:47

En af rideskolens ponyer var blevet sparket på/omkring skulderen og trods boxro, smertestillende indsprøjtninger, ledbehandlinger m.v. blev den ved med at halte ganske lidt.

Røntgen viste intet.

Vores udlejer kiggede sammen med Dr Dyr på hesten fra alle tænkelige vinkler og kom frem til, at ponyen var blevet en anelse skæv på den beskadige skulder.

Smed og dyrlæge fandt i samråd ud af, hvilket form for beskæring, sko, indlæg m.v. ponyen skulle have.

Ponyen kom sig 100% og blev efter lang, lang genoptræning brugt på normal vis i rideskolen igen.

Et kyndigt øje kunne se, at der manglede lidt muskelmasse - men ellers var der intet at se på ponyen.

Blot en lille solstrålehistorie herfra.

Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder

DSP = De Satans Ponyer; Tai Wahine

DV = Diverse Varianter; Fan Gogh

Trakehner = Tragedier; Taipan

Karoline er en shetlænder - og ikke en ko

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider