Så var dyrlægen ude ved mulen i morges.
Beggebagben var meget hævede op til knæene.
Han havde ikke feber og spiste som vanligt.
Dyrlægen mente, at det "bare" var en hudinfektion eller en alergisk reaktion overfor den mukshampooen jeg havde brugt. Han mente ikke det ville være noget problem at få bugt med det, og anbefalede, at dyret kom på fold efter endt behandling.
Mulen fik noget antibiotikum og smertelindrende samt noget til at tage hævelsen.
Han skal have antibiotikum de næste 5 dage morgen og aften og smertestillende og noget mod hævelsen de næste 2 dage.
Dyrlægen sagde, at jeg skulle vaske hans ben lunken vand i sæbespåner og duppe med iobac senere i dag.
Han anbefalde et nyt middel mod muk, en creme og en shampoo som koster 400 kr. i alt. Han sagde ikke hvad det hed, men jeg skal ned og hente det i morgen, hvis de har det på lager!
Jeg kan bare ikke lade være med at tænke på, at jeg måske kunne ha undgået hele misæren, hvis jeg havde brugt iobac til at begynde med i stedet for den "fantastiske" mukshampoo Prob. med naturlige ingredienser.
Jeg brugte den ellers til at vaske hans halerod i sommer, da den kløede meget, og der var der ingen tegn på, at han var alergisk overfor den! - suk
Det er aldrig rart, når man har påført ens kæreste eje sådanne lidelser!