Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Rosen..
Forfatter: 
Dato:  09-02-2007 14:57

Jeg vil bare høre om der er andre som har en hest med denne lidelse? og hvad i så evt. gør for at undgå et udbrud igen?? Min kærestes hest har rosen på det ene bagben, og fik et udbrud her i januar og har derfor fået forbud af Dr. Dyr mod at komme på fold pga mudderet = bakterier.

Hesten må komme på lufte fold ca. 1 time dagligt og skal derefter altid havde vasket det Rosen plagede ben i iodvand og havde håndklædetørret alle ben efter vask.

Jeg savner erfarringer med dette problem og vil høre hvad i andre har gjort.

0
0
Svar på denne tråd

Min mormor
Forfatter: 
Dato:  09-02-2007 19:46
har det samme, og er faktisk indlagt lige nu for det. Det er en betændelses tilstand i benet, som kommer via bakterier igennem sår.

Du kan ikke gøre andet end det du gør. Hvis benet hæver skal den have penicillin. Den skal stadig gå en masse. Men som dyrlægen siger, skal den nok ikke gå i mudder.
0
0
Svar på denne tråd

Rosen ...
Forfatter: 
Dato:  09-02-2007 21:33

Som jeg forstår diagnosen Rosen - så er det en tilstand, hvor et bakterieangreb har bredt sig

www.dyrlaegevagten.dk/...7/menu=12/

her er et link, hvor du kan læse mere.

Sys

Living is.....knowing which bridges to burn and which to cross
;-)
0
0
Svar på denne tråd

rosen...
Forfatter: 
Dato:  09-02-2007 22:56

Jeg ved desværre alt for godt, hvad rosen er.. Hesten får pencilin når hun har et udbrud- og det har hun haft 2 gange på 3 år.

Har også læst alt jeg har kunne finde på nettet og i mine lærebøger- jeg ville bare høre om der var andre HNér som var i den situation at have en hest med rosen.

Men tak for svarene alligevel

0
0
Svar på denne tråd

Rosen...
Forfatter: 
Dato:  11-02-2007 12:19

www.heste-nettet.dk/fo...27/379814/

Er det ikke det samme som lymfangitis?

Hvis ja kan du med fordel nærstudere linket som jeg har sat ind. Det indeholder yderligere et andet link til en tidligere tråd inden i tråden, om samme emne..

God bedring med mulen...

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  12-02-2007 10:16
Holme: Dyrlægen kaldte det rosen, men lymfangitis lyder nu også meget som rosen iflg. netdyredoktor.. Tak for linket- det trøster lidt at høre, at andre er kommet vel igennem sygdomsforløbet samt at mulerne har det godt bagefter.
0
0
Svar på denne tråd

Rosen/Lymfangitis
Forfatter: 
Dato:  12-02-2007 22:36

Ikke for at skræmme, men blot for at oplyse... Jeg har haft en hest med voldsom akut lymfangitis - opstået uden nogen kunne finde hverken sår eller muk...

Historien kan læses på min hjemmeside - der er også billede... (under hestene - Hekla og i ca 5 linie er der link til side og sygdommen)...

Jeg kan kun anbefale motion, motion og atter motion - det er meget vigtigt at holde blodomløbet i gang... Derudover skal sår selvfølgelig holdes meget rene og massage kan også hjælpe til at forøge blodomløbet...

Jeg besvarer gerne spørgsmål, vil gøre alt for at andre ikke også mister deres heste pga den dumme sygdom...

mvh. Heidi, Madoll, High-Line & High Hope

Stutteri High

Afkom efter Madoll (avlet af Steffen Madsen) efterlyses

Blå fodertønder sælges - se mere på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider