Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hestetandplejer?
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 09:48

Hej,

Jeg plejer at få raspet min hyp's tænder en gang om året, men hun trænger igen efter nu kun ½ år. Jeg har overvejet at få en ud, der tager sig bedre tid, og tjekker alt. Men skal de så bedøves, har hørt nogle gør det?

I hvilket prisleje ligger det at få sådan en "prof" ud?

Lone

(Måske er det fordi jeg selv uddanner mig indenfor tandverdenen, at jeg er lidt hys, hehe)

Vil du med ud at gå stavgang?

Nu med hjemmeside.. Igen :)

0
0
Svar på denne tråd

tandlæge
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 10:07

Anton har lige været ved tandlæge. Mai Nicolaisen. www.hestetandpleje.dk/

Da vi købte ham i januar, fik han ordnet tænder ,da han var ved dyrlægetjek på dyrehospitalet. I juli fik han ordnet tænder, da han skulle vacc. Da vi havde dyrlæge til at bedøve ham, da han skulle klippes i september, bad jeg dyrlægen tjekke igen, da jeg synes han tabte for meget mad når han spiste.. Desuden gik han og åbnede munden når han fik bid i munden.

I november havde vi så Anton til kiropraktor og han sendte os til hestetandlæge, da han mente der var noget der ikke var iorden med hans mund.

Først fik han fjernet en splint fra en ulvetand, der sad og smertede ned i gummerne på ham.. en splint fra en fjernet tand.. Mai så den med det samme og sagde, det havde gjort rigtig ondt, hver gang biddet havde presset den ned ..

Så blødte han 5 steder i munden, til trods for han ikke havde haft bid i munden i 2 mdr..

Stakkels lille hest.

Hun ordnede ham stille og roligt og det tog ca. 1½ time.

Anton var bedøvet.

Mai kostede alt i alt 1000 kr.

og så kom bedøvelsen oveni.

Alle pengene er givet meget bedre ud end de 3 gange en dyrlæge har ordnet hans mund. Aldrig mere dyrlæge til tænder.

Mai kommer flere steder på samlingssteder, hvor man kan få tid. se hjemmeside..

Kan kun varmt anbefale hende.

Bimsemor

Mor til Maja og sponsor til Abstrakt Firfod

Besøg vores hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/mabepe

0
0
Svar på denne tråd

tandplejer
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 12:44

Jeg er helt enig med bimsemor, og har også haft dårlige tand-erfaringer med en dyrlæge, endda en der var efteruddannet i tænder. Til gengæld kan jeg varmt anbefale carina reimer, der har samme uddannelse som mai og bor i sydjylland. Man skal bare skynde sig lidt, for hun går snart på barsel :-)

Med hensyn til bedøvelse, så skal de bedøves for tandplejeren. Det er gør det temmelig upraktisk (og dyrt), men hellere en gang dyrt end tre gange der alligevel ikke virker...

Jeg tror også, at prislejet hos Carina ligger på det samme som maj - og så kommer bedøvelsen oveni.

Carina har i øvrigt fortalt mig, at hun også nogle gange håndrasper, og det kan hun gøre uden bedøvelse, men så er der tale om en opfølgning, hvor der ikke er gået ret lang tid. Du kan finde hende her: www.hestetandlaegen.dk

mvh. tina

Medlem af den sønderjyske afdeling af DÅHM
0
0
Svar på denne tråd

ang hestetandlæge
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 20:18
ja jeg vil tilslutte mig i heppekoret af maj nicolaisen.har lige haft hende ude til min hypper som jeg til sommer har haft i 5 år.hun var blevet mere og mere svær at sidde ned på i trav(det var som om hun blokerede i skulderpartiet), og da jeg er begyndt på de mere samlende øvlser og jeg ikke går ind for den hårde måde at ride på var gode råd jo dyre..samtidig gik hun lidt skævt med hovedet på højre volte samtidig med hun ikke ville tage fat i den udvendige tøjle.da hun altid har haft meget store bevægelser troede jeg det var mig og min uerfarenhed der gjorde det.men efter en masse undervisning og det ikke var blevet bedre nermere værre, gad jeg snart ikke kæmpe mere med det.da der så var en anden i stalden som skulle have hende ud til hendes to kunne det jo ikke skade at få min efterset.min hypper har siden jeg købte haft dyrlægen ude for at raspe tænder på hende 1 gang årligt da jeg opdagede hun havde tandspidser.hun var ude og hun fjernede næsten en cm af fortænderne,rettede tandstillingen som var skæv og dyrlægen bedøvede samt fjernede en ulvetand i højre side.efter at have haft en uges pause hvor jeg longerede i grimen er det som at ride på en ny hest som pludselig ligger utroligt let på tøjlen og flytter sig så let for benene at jeg nu skal passe på ikke at trykke for meget til med benene da vi flyver til side.så jeg vil fremover kun have hestetandlæger ud til mine heste.første gang er altid dyrere end de næste besøg.betalte 1125kr for besøget,samt ca 950 for 2 gang bedøvelse ved dyrlægen og fjernelse af ulvetand.men det er gode penge at give ud da hun er blevet så nem...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider