Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

ventipulim mod hoste
Forfatter: 
Dato:  13-01-2007 13:07

Min hoppe har haft problemer med luftvejene længe. Nu får hun ventipulim i 20 dage. Er der nogen der har gode erfaringer med det?

Vil lige tilføje hun går i løsdrift på sand, får ikke hø men frøgræs. Lader hende holde totalt fri mindst 1 mdr. efter endt kur. Er bare nervøs for hosten kommer igen selvom jeg starter meeeget laaangsomt op igen til den tid.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  13-01-2007 13:58

da tage frøgræshalmen fra hende og så give hende noget godt wrap istedet. Frøgræshalm er ikke et godt foder og der er lige så meget støv i som i halm.

Jeg synes der normalt er en god effekt af det forskellige medicin man kan give dem, men hvis det har sat sig til noget kronisk vil problemerne dukke op igen når medicinen er ude af kroppen. Lang tids hvile, rolig opstart og de bedste opstaldningsbetingelser er vigtigt hvis du skal undgå at det bliver kronisk. Som sagt ville jeg sætte hende på wrap istedet for frøgræshalm, både pga. støv men også pga. næringsindholdet.

Twiggy bortgives m. særlige betingelser. HMS-projekt. Kun henvendelse fra voksne.
Malinois-tæve på 5 mdr. sælges til absolut godt hjem. DKK. Passet med alt.

Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd

Lidt mere...
Forfatter: 
Dato:  13-01-2007 14:44
Jeg er meget enig med Louise E: Frøgræs er ikke foder der er velegnet til en hostehest, dels pga støvet men også fordi frøgræs tit indeholder svampesporer...

Ventipulamin er normalt et rigtigt godt produkt, med forholdsvis få bivirkninger, til hoste i forbindelse med allergi - men igen hvis det er det der er problemet så er det væsentligste at staldforholdene ændres, dvs i dit tilfælde at du sørger for støvfrit miljø i det omfang det er muligt. Ventipulamin gives normalt kun i ca 10 dages kure (1 dåse)

Såfremt det ikke er allergi kan det være at der skal tilføres et penicillin/sulfa produkt eller noget slimløsnede.

Jeg ville nok overveje at få hesten endoskoperet såfremt hesten fortsætter med at hoste - dette kan foretages på de fleste dyrehospitaler.

Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd

frøgræs
Forfatter: 
Dato:  13-01-2007 15:27

Hun er blevet endoskoperet, men det gav intet resultat. Hun har også fået både antibiotika og slimløsende.Staldforholdene kan ikke blive mere optimale end de er med hensyn til ventilering. Og fri adgang til fold i dagtimerne.

Det med Wraphø er svært når ikke alle i stalden er indforstået. (Læs udgiften bliver større.) Ville også bare vide om jeres heste er blevet raske efter kuren.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har haft to heste på Vetipulmin
Forfatter: 
Dato:  13-01-2007 18:20
og har ikke haft positiv effekt af produktet. Men begge hestes tilstand blev først væsenligt forbedret/helbredt da de kom på MSM.

Den ene hest viste sig at få allergisk reaktion på Vetipulmin, og måtte derfor stoppe kuren før tid.

Men som andre skriver! prøv at komme af med frøgræshalmet, selvom jeg godt ved at det kan være et svært akkument over for andre "opstaldere".

mvh
LGI

En god dag starter med et smil!
0
0
Svar på denne tråd

Ventipulmin
Forfatter: 
Dato:  13-01-2007 18:58

Også herfra..væk med frøgræs. Det er som regel meget støvet, og slet ikke egnet til en hest med hoste.

Vores gamle pony har fået Ventipulmin over længere tid, og det hjalp hende godt, men det bedste der er sket for hende er, at hun nu står på hør, og spiser wrap, og står i en meget luftig stald.

Det har betydet, at hun nu er fri for Ventipulmin...

Økonomisk har det bestemt også været en gevinst.

0
0
Svar på denne tråd

Ventipulmin ...
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 21:07

Vi har også en pony, der fik konstateret astma efter en undersøgelse og endoskopering på dyrehospitalet. Hun fik også ventipulmin, uden resultat!

Det hjalp først da hun blev lukket ud døgnet rundt, med læskur selvfølgelig, og halmen blev taget fra hende ... nu får hun kun wrap og ingen medicin ... hun har ikke hostet i 1 år nu.

Derudover fik hun noget akupunktur og kiropraktik + noget homøopatisk medicin, også med godt resultat.

Held og lykke.

0
0
Svar på denne tråd

hoste + frøgræs
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 21:11
For det første er der ingen næring i frøgræs, og for det andet støver det en del. Jeg ville helt klart give min hest wrap i stedet. Ikke nødvendigvis det helt "våde", da det er for kras for maven, men en mellemting. Jeg fodrede selv min gamle hest med dette, og hun havde kronisk bronkitis, hvilket hjalp hende rigtig meget. Jeg fik også dette pulver af dyrlægen i sin tid, (det havde et andet navn men indholdsstoffet er det samme). Det virkede efter få dage, men det er vigtigt man giver kuren ud.

Kristina & Mademoiselle

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider