Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

for højt ridestøvler
Forfatter: 
Dato:  23-11-2003 17:00
Hvi man køber lederridestøvler som er for højt, kan man få dem skåret ned til en passende højt?

Min søn har en stor fod, og en slank, ikke så lang ben og jeg har fundet nogle støvler som passer i fod og bred men er for højt.

på forhånd tak,
Lisa
0
0
Svar på denne tråd

ja det kan man
Forfatter: 
Dato:  23-11-2003 19:23
Ja, man kan gå til sin skomager, og få ham til at tage noget af...det gjorde jeg med mine.
0
0
Svar på denne tråd

Ridestøvler...
Forfatter: 
Dato:  23-11-2003 22:15

Man kan efterhånden få læderridestøvler i stort set alle størrelser.
Men hvis man skulle være så uheldig, at de ikke bliver lavet i ens mål, kan man få dem tilpasset hos en sadelmager (brug ikke en almindelig skomager).

Prøv at tage ind til Tattersall (kan se at du bor i Espergærde). Der kan din søn helt sikkert få en god hjælp til at finde et par læderridestøvler, der passer perfekt.
Har selv købt et par derinde i sommers, men det viste sig at den ene støvle var lidt for bred (da mit ene ben er en halv cm smallere). Jeg tog ind med dem, og de blev sendt til Tyskland for at blive syet ind for at de skal passe helt perfekt.

- Yuki ;-)

Gran Dios
0
0
Svar på denne tråd

god ide
Forfatter: 
Dato:  23-11-2003 22:52
med Tattersalls, men min søn er kun 9 år og vokser pt alt for hurtigt for mig til invester i nogle nyt lederridestøvler. Men den jeg har set var nogle brugt og billigt, men pænt stovler.

Men det kunne være sjovt med lederstøvler til jul...

mvh,
Lisa
0
0
Svar på denne tråd

skomager
Forfatter: 
Dato:  24-11-2003 09:44
Man kan godt få det gjort hos en skomager, hvilket er langt billigere end i en rideudstyrs foretning.

Jeg har lavet mange ridestøvler, både udblokning, kiler, såler, indlæg, hæl og fjernet for høje støvler i skaften med et pænt resultat.

Det er dog ikke alle skomager der ville udføre den opgave, men nogen gør det altså hvis de ikke har for travlt.

Jeg er selv gået i lære som service skomager, men holder en pause, grundet gravidtets problemer og kan pt. ikke hjælpe, men jeg kender et sted i kbh hvor de sikkert gerne ville lave det, det er der hvor jeg selv er i lære.

Adressen kan fås ved at skrive en besked til mig for dem der måtte være int.

Knusser Thygesen.

vær' mod andre, som du ønsker at, de skal være mod dig
min nye hjemmeside er opdateret, se den her
http://www.bastiannord.ridesiden.dk/
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider