Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Bitte små hvide klumper i wrappen?
Forfatter: 
Dato:  19-11-2003 22:36
Jeg hentede noget wrap i dag og observerede nogle enkelte gange var nogle bitte små hvide klumper. Lige så hvide som kalk (hvis det siger jer noget).

Wrappen lugtede ellers ikke dårligt, men der var altså de der bitte små hvide klumper ind i mellem med MEGET stor afstand (jeg fik ikke øje på dem lige med det samme).

Hvad tror I det er og kan det være skadeligt?

Hilsen LouiseN

0
0
Svar på denne tråd

det lyder som
Forfatter: 
Dato:  19-11-2003 22:48
svampesporer,er det det skal du ikke bruge wrappen.

I DAG 30 ÅR
OG
UGIFT
:{-(
0
0
Svar på denne tråd

hej louise N.
Forfatter: 
Dato:  20-11-2003 12:28
hejsa louise

jeg mener det er et sukkerstof som warpen udskiller,så jeg vil bruge det hvis jeg var dig.

jeg har selv foderet med warp, og der var der også hvide pletter i.og gæt en gang, mine heste lever skam indnu. :-P

det du skal værer opmærksom på er hvis det er rådent,altså hvis det hænger sammen i storer flager.
hvis det er frisk lugter det sødt, jeg syndes lidt tobak agtig eller lidt gær agtig.

HILSEN LOUISE :-)
0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror også
Forfatter: 
Dato:  20-11-2003 13:58
det er sukkerstof. Sidste år var der også sådan noget i noget af vores wrap, vores heste ville gerne spise det og de blev ikke syge.
Hvis det ligner flormelis lidt, så er det OK!
Mvh,
Pajken
0
0
Svar på denne tråd

Pas på.
Forfatter: 
Dato:  20-11-2003 17:32
Hvis det er svampesporer må du ikke bruge det..
Få nogen til at se på det...

Hilsen Emmara.
>o<Den Røde Baron >o<
0
0
Svar på denne tråd

Pas på.
Forfatter: 
Dato:  20-11-2003 17:32
Hvis det er svampesporer må du ikke bruge det..
Få nogen til at se på det...

Hilsen Emmara.
>o<Den Røde Baron >o<
0
0
Svar på denne tråd

ikke meningen
Forfatter: 
Dato:  20-11-2003 17:33
Ups. den smuttede.

Emmara.
>o<Den Røde Baron >o<
0
0
Svar på denne tråd

louise L og pajken
Forfatter: 
Dato:  20-11-2003 18:57

Så er jeg ret sikker på, at det er det sukkerstof, som i snakker om.

Det er nemlig flormelis-agtigt! Og det sidder ikke i flager på nogen måder, men spredt, og wrappen lugter ikke anderledes.

Tak for svarene allesammen :)

Hilsen LouiseN

0
0
Svar på denne tråd

hm....
Forfatter: 
Dato:  20-11-2003 19:47
Jeg havde noget wrap i foråret hvor der var en del "hvidt" i ,, altså ikke MEGET , men store områder hvor der var lidt,, og jeg skulle have dyrlægen ud for at vaccinere, og belemrede ham med alverdens små ting oveni, selvom han havde susende travlt pga helligdage osv... og han sagde at når det var så lidt var det bare "pennicilin", og det betød ikke noget, det beroligede mig meget, og jeg har da heller ikek haft problemer med det. :-)
0
0
Svar på denne tråd

wrap hø
Forfatter: 
Dato:  21-11-2003 07:52
At der dannes Penicillin må jo betyde, at der har været rimelig store mængder svamp til stede i wrappen...

Jeg har arbejdet meget med skimmelsvampe, og vil mene, at man kan lugte sig frem. Stor koncentration af skimmelsvampe har en meget karakteristisk skarp lugt.

Jeg har også selv fået at vide, at de hvide pletter er sukkerstof fra processerne der foregår i wrappen.

Jeg ville bruge wrappen hvis den lugter som den skal, samt ikke har hårde klumper af sort/mørkt- anderledes lugtende strå.

0
0
Svar på denne tråd

Vished!
Forfatter: 
Dato:  24-11-2003 11:03
Det er ikke nok at tro, man skal vide!

Når man ikke ved, om det er sukkerstof eller skimmelsvamp så må man undersøge det - eller kassere den angrebne wrap!

Jeg har også set sådanne hvide klumper i min wrap - og umiddelbart har jeg taget det for at være skimmel og har kasseret den del af ballen + et godt stykke udenom.

Når der ingen sikre svar er, så VED man ikke om det er det ene eller det andet, men skimmel er i hvert fald ikke sundt, og selv om en eller anden hest har spist det uden at blive syg, så betyder det ikke nødvendigvis, at ingen kan blive syge af det.

Det der med, at det "bare er pencillin" er noget fis. Pencillin er faktisk ikke særlig sundt for kroppen! Pencillin er godt til at bekæmpe bakterieinfektioner, men en bivirkning er, at også tarmens normale bakterieflora bekæmpes hvilket giver diarre som bivirkning - der er INGEN gavnlig virkning ved pencillin hvis hesten ikke har en akut infektion, og derfor skal skimmelsvamp undgås uanset hvad man kalder det - det kan både give allergi og mave/tarmproblemer.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider