Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Spåner
Forfatter: 
Dato:  23-11-2006 07:26

Jeg har brug for lidt hjælp til spåneboxe..

Da vi havde pony på spåner, havde den en god madras og vi fyldte rene spåner på og tog klatter dagligt.

Der hvor vi nu har hest har de faktisk ingen madras, men kun et tyndt lag spåner, og man fjerner det tisvåde og klatter dagligt..

Skal der ikke efterhånden være en madras så hesten ikke står på

" beton med lidt stråelse".. Der ligger aldrig gammelt spånebund i boxene, der bliver muget i bund mindst 1 x ugenligt..'

Hvad gør man..,

Bimsemor

Mor til Maja og sponsor til Abstrakt Firfod

Besøg vores hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/mabepe

0
0
Svar på denne tråd

spåner...
Forfatter: 
Dato:  23-11-2006 07:45

er både meget dyre i drift og dårlige i brug, hvis ikke man har en ordentlig madras.

i mine øjne er det ikke i nogens interesse, ej heller dem, der skal betale, at spare på spånerne og strå som du omtaler. jeg har også haft en pony, der stod på spåner, og det fungerer klart bedst, hvis man laver en madras som du også bekriver.

jeg går udfra du har din hest opstaldet, og hvis jeg var dig, ville jeg tale med de, som er ansvarlige for staldens drift. en dialog ville måske kunne afhjælpe problemet, i hvert fald synes jeg klart du skal stille spørgsmålstegn ved, om den måde det foregår på nu, er den rigtige. det kunne måske også give dig en forståelse af, hvorfor det er som det er...eller du kunne lære de ansvarlige lidt om, hvordan men bedst bruger spåner.

du må tage en snak, det er den eneste vej tror jeg...

Super springsadel sælges !!!

Pfiff Lovell - kun brugt 5 gange - som ny !!

Se masser billeder på præsentaion.

0
0
Svar på denne tråd

spåner
Forfatter: 
Dato:  23-11-2006 07:49

Tak

Næste spg. så : Hvordan laver man en god madras..

Jeg husker ikke længere hvordan vi gjorde, men husker det som værende noget nemmere at holde, når der var en madras..

Bimsemor

Besøg vores hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

jeg gjorde
Forfatter: 
Dato:  23-11-2006 08:18

da min pony stod på spåner, læssede jeg hans boks fuld af spåner i ca 30 cm højde over det hele. dernæst jævnede og fjernede jeg klatter i ca 7-14 dage, og de næste 14 dage fjernede jeg stadig klatter og supplerede med nye spåner. på den måde stod min pony på en tyk solid og ikke mindst tør madras en hel måned. derefter kørte jeg hele madrassen ud, og startede forfra.

det giver selfølgelig lidt ekstra arbejde, når madrassen skal skiftes, men det vejer til fulde op, at den daglige vedligeholdelse er minimal. jeg synes det fungerede perfekt

Super springsadel sælges !!!

Pfiff Lovell - kun brugt 5 gange - som ny !!

Se masser billeder på præsentaion.

0
0
Svar på denne tråd

Spåner
Forfatter: 
Dato:  23-11-2006 09:26

Jeg er i denne vinter også gået fra halm til spåner.

Jeg har kun små ponyer i STORE bokse lige nu, men jeg startede med at fylde spåner i et godt lag. Så gjorde jeg lige som andersen ovenover, fjernede klatter og jævnede samt gav lidt nyt hver dag. Nu står de på en god varm og fyldig madras der IKKE er våd eller sjappet. De får fjernet klatter hver dag og strøet lidt nyt og jeg muger madrassen ud efter behov.

Hilsen Linda
Avl af Welsh
Crumpwell Carwyn WMH 114 &
Merlyn Welsh Diamond WDH 9 tilbyder bedækning.
Salg af welsh mountain hingsteføl
Stutteri Noerrelide
0
0
Svar på denne tråd

spåner
Forfatter: 
Dato:  23-11-2006 09:56

Tak skal I have alle sammen..

Det vil vi nu prøve.

Matador : skal hilse fra Gucci ( anya) og sige at hun har det godt. Hun stortrives sammen med Maja og hestene.

Bimsemor

Besøg vores hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

bimsemor
Forfatter: 
Dato:  23-11-2006 12:34

Takker :D Det er skønt at høre fra de dejlige små :) Hendes søster har fra københavn har jo også fået en hjemmeside, det er spændende at følge med :D

Hilsen Linda
Avl af Welsh
Crumpwell Carwyn WMH 114 &
Merlyn Welsh Diamond WDH 9 tilbyder bedækning.
Salg af welsh mountain hingsteføl
Stutteri Noerrelide
0
0
Svar på denne tråd

spåner
Forfatter: 
Dato:  23-11-2006 14:01
Ja det ved jeg, vi skriver sammen..

Bimsemor

Besøg vores hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider