Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 zoolac? virknings tid?
Forfatter: 
Dato:  22-11-2006 22:29

hej!


min pony har diarre og jeg har nu købt en zoolac til hende, men hvor meget skal hun hvae?


hun vejer 150 kg ca og er 85 cm høj.


hvor lang tid kan jeg forvente at der går inden der kan ses en evt virkning. hun står inde i min løsdrift nu og får alt det hø hun kan tygge sige igennem.


nogle forslag til hvad jeg ellers kan gøre for hende?



Jannie!


Diamond Yazmin

&

Diamond Ozkar

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-11-2006 12:45
Det står på Zoolaken hvor meget den skal have. og så mener jeg den skal have det hver 6 eller 8 time. Du burde kunne se forskel efter et døgn. Zoolak er dyr i brug, du kan bruge a38 istedet for, der kan du give den 1 til 2 dl i dens foder hver gang du fodre. Får den tynd i maven igen efter kuren er du nød til af finde ud af hvorfor den får det. Det kan være den har tandspidser og derfor ikke tykker dens foder ordenlig eller den kan have orm.

Venlig hilsen Helle Markussen.

www.123hjemmeside.dk/oldenborgavl


Den frygtede lungebetændelse Rhodococcus hos føl, står bekrevet på hjemmesiden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Maveproblemer...
Forfatter: 
Dato:  23-11-2006 13:31

Den ene af mine oldenborgere havde lige pludselig rigtig dårlig mave - læs tyyynd!! - den var så dårlig, at den knap gad og rejse sig - jeg ringede til dyrlægevagten sent aften, og han kom ved 23-tiden - den blev undersøgt grundigt og fik noget at slappe af på, og så begyndte den i det mindste at æde - men næste morgen var det ikke bedre med maven.


Jeg ringede så til min egen dyrlæge og han ordinerede det der Zoolac. Den fik første gang ved middagstid og igen til aften. Næste morgen var alt OK igen. Det var virkningsfuldt.!!


Hilsen Lillian

0
0
Svar på denne tråd
 
 virkede..
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 09:13
Da jeg brugte det til min virkede det overhovedet ikke.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Mit føl fra iår
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 16:01
Havde lungebetændelse og fik dårlig mave af al den medicin, da brugte vi Zoolac og det virkede upåklageligt og hurtigt. Dog som Helle siger har vi også brugt A35 efterfølgende et par gange.


*Stald Smedegaard*
Dansk oldenborg Avl




0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider