Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Wrap indedørs?
Forfatter: 
Dato:  22-10-2006 09:24

Jeg har søgt og søgt efter ligende spørgsmål, men har ikke kunnet finde nogle, så derfor vil jeg spørge jer herinde; sker der noget ved at opbevare sit wraphø (stadig i plastik) indedørs i stalden?

Ja, et lidt underligt spørgsmål, da mange anbefaler det netop fordi det kan stå ude, men jeg har egentlig mere plads inde i min store hestestald end uden om stalden... Og det plads der er skulle der gerne stå brænde til brændeovnen. Ja, det har vi jo også snakket om ikke skulle ind i en dejlig tør boks og ligge, men kan heste ikke få astma o.l. af eks. skimmelsvampe der er i træet?

Mendacem memorem esse oportere.

Brugen af døde heste hos DAKA:

www.dakabio-industries...sp#arr2573

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  22-10-2006 09:33

Mit wrap i en kold og luftig stald.

Det ligger på plast paller(trækker ikke fugt) og er pakket ud af plastikken.

您的缺沒有我的問題
我不是您的朋友我是 Illum
0
0
Svar på denne tråd

Ok, takker
Forfatter: 
Dato:  22-10-2006 09:41

har du også det uåbnede indedørs? Det er nemlig det vi spekulere på (mini wrap), der er jo koldt som udendørs, og der er gennemtræk i stalden hele dagen mens hestene er ude.

0
0
Svar på denne tråd

Jep jeg har nogle
Forfatter: 
Dato:  22-10-2006 10:59
På 60 kg i stalden. De står fint, indtil jeg vil bruge dem.

您的缺沒有我的問題
我不是您的朋友我是 Illum
0
0
Svar på denne tråd

Illum...
Forfatter: 
Dato:  22-10-2006 11:30

Har du så ikke problemer med fugt i stalden? Når wrappen tører afgiver det jo en masse fugt. Når jeg har brugt mit hø op overvejer jeg at fodre med wrap resten af vinteren, men er lidt bange for at tage det med ind i stalden og tørre af risiko for at det hele bliver så fugtigt.

Med venlig hilsen

Winnie

Opstaldning tilbydes i Brædstrup.

0
0
Svar på denne tråd

Nej det har jeg ikke haft
Forfatter: 
Dato:  22-10-2006 11:34

Men jeg har også en 100 år gl. stald med masser af naturlig ventilation.

Utætheder :-) uden træk og der er altid udluftning i alle de lyse timer, der står det hele åbent til gennemluftning og stalden er kun på 80m2.

Og wrappen en meget meget tør.

您的缺沒有我的問題
我不是您的朋友我是 Illum
0
0
Svar på denne tråd

Wrap...
Forfatter: 
Dato:  22-10-2006 20:43

Jeg fodrer med wrap i år. Har købt nogle runde baller på ca. 50 kg.

Det er svært at tage wrap derfra. Kan jeg fjerne plastikken helt, eller skal der ligges noget over hver gang jeg har taget af det.

Wrappen er ret tør, og ligger indenfor i en lille stald, der er ikke meget udluftning, men der er ikke varmt derinde.

Helt nyt Horsepower vinter/allround pony dækken str. 115 sælges

0
0
Svar på denne tråd

Jeg fodrer
Forfatter: 
Dato:  23-10-2006 08:20

med mini wrap og gør som Illum, tager plastikken helt af og fornemmer jeg at wrappen er "for" våd til at kunne ligge tre dage uden at begynde og gære, ryster jeg det hele ud på et stykke plastik på gulvet, fugt tror jeg såmænd kommer alligevel, og jeg har ikke oplevet det er blevet værrere efter wrappen er kommet ind.

Jeg tror vi flytter alt wrappen indedøre så. Pyha, det bliver hårdt, jeg har lige slæbt 22rm træ hjem, så armene er temlig lange i forvejen. Men pyt, så er jeg jo i træning ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Inde...
Forfatter: 
Dato:  23-10-2006 12:20

Jeg bruger wrap-pakker á 40-50 kg størrelsen - jeg tager en balle ind i stalden af gangen, hvor jeg pakker den ud af plasticen med det samme - mit wrap er ret tørt, så jeg ryster det ikke op - for så ender det bare med at blive til hø - jeg løsner blot lagene og lader det ligge i flager. Jeg bruger sådan en balle på ca. 6 dage, og har ingen problemer med at det afgiver for meget fugt til omgivelserne.

.

Med venlig hilsen Marsil

........................

Helårsopstaldning / Træning / Rekonvalescens

Skovvang, 8370 Hadsten

* beliggende mellem Århus og Randers *

Info + foto´s : www.123hjemmeside.dk/skovvang

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider