Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hvor gammel kan en pony blive
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 10:42

Jeg har en lille ponyhoppe på 105 i stang. Hun er nu 34 år gammel og virker til at trives fint. Jeg har haft hende i 28 år og er helt sikker på hendes alder. Mit spørgsmål er hvor gammel har I oplevt at ponyer bliver, jeg selv kender ikke nogen der har så gamle ponyer og ved det ikke, men efterhånden som tiden går melder tanken sig jo, for Fie som hun hedder er jo min lillle øjesten.

Hun kan stadig rides i skridt og lidt i trav af de mindste og virker til at nyde det.


Håber at nogen kan svare mig

Hilsen Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Silver
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 11:13

Hej.

Jeg kendte en pony, der (desværre) døde i sommers. Silver, som han hed, blev 42 år, siger en pige fra den rideskole. ellers ved jeg ikke så meget om alder og lignende, men det er den ældste hest jeg har kendt,

Kh Anne-Sofie

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for svaret
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 11:18

Ja 42 er da en ret høj alder. Fie er stadig glad og tilpas men en ældre dame med lang krøllet pels og hængemule. Men pelsen er blank og øjnene klare og fulde af liv derfor tror jeg hun stadig er glad for livet.

Hilsen Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dejligt at høre
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 11:21

at du har haft hende i 28 år! Det er sgi mange år! Det synes jeg er dejligt at høre, at hun stadig er glad og frisk i den alder. Du må gøre noget rigtigt!




Hilsen Christina


Smil, det varmer...



Rid på det bedste: Rid Frederiksborg.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi havde seje
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 11:31

Samson. Han var i vores og venner eje i mange, mange år. Han blev 36 år - og var sund og rask til det sidste.


Lige pt. er vores alserspræsident 30½ år. Hun er en Allegro / DSP blanding - kåret i DSP. Hun lever helt og fuldt...


Dejligt med et så langt bekendskab du har med din - 28 år, det er flot og rigtig skønt...


S.B.




Hvorfor fodre på en hest - når du kan ride på en pony ?

www.stutteribredager.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 15:02

hejsa


ja det varmer bestem en om hjertet at høre du har haft den så lang tid *SSS*


jeg kender en som har en shetter på 42 og den har letter astma som den har haft hele live den går bare og nyder hverdagen og ser ud til at ha det fint... og hende heste hviskeren maibritt carter har jeg været nede og besøg hun havde for nogle år siden en welsh hingst på 45 han var fuldstændig som en hingst på 4år vildt glad og super frisk...så jeg tror da bestem de kan leve meget længe...og efter som du har hafft din i så mange år ja som de andre siger du må gøre noget helt rigtig ...men de kræver også ekstra om hyggelig pleje i den alder, så det ser da ud til du har din lille øjhesten i mange år endnu ...





Mange hilsner Anita

Oldenborg er hesten for mig *SS*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange af
Forfatter: 
Dato:  27-09-2006 01:45

min barndoms ponyer blev gamle. 43 blev en islænder/shetlænderblanding, og en skøn 2'er-hingst blev 36. Den døde af et hjerteslag på folden, bum!


Men hvis din hest har (fået) lang, krøllet pels, har den muligvis 'cushings syndrom' - og så ville jeg lige holde øje med det 8-)






:-) fra Nina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min pony blev
Forfatter: 
Dato:  27-09-2006 08:24

Ja min pony blev 32 år, har haft hende i 30 år, en dejlig knabstrupper krydsning på 130 i stg., altid glad og oplagt til sjov, egentlig også her til sidst (er lige blevet aflivet) men vi kunne ikke fodre hende længere så hun var pæn, hun er/var passet med tænder,dyrlæge osv.

De sidste åringer havde hun også fået længere og mere krøllet pels, hun skiftede heller ikke pels som andre heste længere.


Så jeg tog den sørgelige beslutning at hun skulle aflives nu, jeg ville have at hun skulle have et værdigt liv, det var en hård dag... men alligevel en god dag... hun har haft et godt og langt liv, har været forskånet for sygdom hele vejen igennem, så jeg synes jeg skyldte hende, at give hende en værdig død.


Så jeg vil sige, at man skal se nøje på sin gamle pony/hest, hvis den klare sig godt, den trives og man kan holde den i godt hul, ja så er d jo ikke noget i vejen for at beholde den, men hvis den "falder" lidt af på den, så vær opmærksom på det og giv din pony/hest en værdig død.


vh susanne

0
0
Svar på denne tråd
 
 enig med susanne
Forfatter: 
Dato:  27-09-2006 09:35

til Susanne: jeg er helt enig med dig den gamle hest/pony skal have et værdigt liv og ikke gå og være affældig. Jeg kan da godt mærke på Fie at hun ikke er ung længere men hun brummer stadig fornøjet når jeg kommer og nyder når ungerne bliver trukket rundt på hende i adstadigt tempo. Det virker som om hun er blevet mere tilfreds efter at vi igen er begyndt at bruge hende en smule, hun har ellers bare gået og futtet rundt de sidste år men nyder virkelig at de små pusler med hende, og ungerne elsker hende fordi hun er så dejlig rolig og er vilde med hendes krøllede pels. Vi har jævnligt dyrlægen til at tjekke hende og han er ret imponeret af hendes gode helbred. Det eneste er at hun virker som om hun er blevet lidt nærsynet men det generer hende tilsyneladende ikke hun galopperer da stadig jævnligt på folden med de andre ponyer.

Hilsen Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 til farmermor
Forfatter: 
Dato:  27-09-2006 11:01

Din Fie lyder da også som om hun trives, jeg tror også de ældre heste/ponyer nyder at blive brugt. Min blev også brugt til det sidste hun var jævnligt en tur med i skoven osv. bare i mere adstadigt tempo end i de unge dage... :-)


Mht synet så havde vi også min pony mistænkt for at være blevet nærsynet, men det har hun såmen været de sidste omkring 5 år, men det forhindrede hende da ikke i at tage en fræser på marken med de andre osv.


Så held og lykke med din Fie, hun lyder som en dejlig og glad pony som sikkert har mange år endnu.


vh susanne

0
0
Svar på denne tråd
 
 vngjmy
Forfatter: 
Dato:  27-09-2006 11:37
På det ridecenter hvor jeg kommer er der en ponyhoppe på mindst 36 år. Højest sandsyneligt er hun nok tættere på fyrre. Hun lever stadig, med er som følge af alderen meget svaj og trekantet at se på. Hun er ved godt mod, og skal nok holde sig i live i mange år endnu.

Mai og Mustang Sally

Medlem af NWR

-Natural Western Riders-

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider