Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 mini-big halm på fold
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 06:37
Jeg har set mange som sætter en mini-big eller bigballe halm ud på folden til deres heste. Men bliver denne ikke "usund" efter et stykke tid? Altså rådner den ikke når det skiftevis regner og er tørvejr?

Håber det bedste, men frygter det værste...:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 er der slet
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 11:09

ingen herinde som har sådan en stående og som kan svare


Måske er det bare fordi det er mandag


Håber det bedste, men frygter det værste...:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 rundballe vårbyghalm
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 13:29

Jeg har en rundballe med godt vårbyghalm med grønt i til at stå på marken ved mine heste. Hele sidste år var det frøgræshalm, men det har jeg ikke fået noget af i år.


De æder en rundballe halm i måneden på marken (5 heste), og jeg synes faktisk ikke, at jeg har oplevet, at den når at blive sundhedsskadelig dårlig...


Men det kan jo være bedre at lægge ud i bunker hver dag, men det kræver naturligvis mere tid og arbejde.


Lene G
Finder du en sten i din ene sko,
så vær glad,
det er én, og ikke to

0
0
Svar på denne tråd
 
 Om sommeren
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 14:01

bliver de noget nassede og ulækre, så vi gør det kun i den periode hvor græsset er meget stærkt om foråret.Der kommer skimmelsvamp i når de ligger længe i varme, regn og sol.


Om vinteren har vi frøgræs i knap 300 kg og det æder 6 store heste på 8-10 dage og det er fint til det sidste.


Eva


Sorø:Undervisning i dressur med Pernille Gregoire Pedersen www.akademisk-ridning.dk også for ryttere udefra. Ridehus og nyrenoveret bane, tæt ved skov, super folde.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Næææhhh...
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 14:04
Det synes jeg ikke.
Man skal bare lade være med at kræve, de "spiser det hele" - de vil typisk bruge noget af det som tisse-halm og noget som senge-halm - og det spiser de ikke.
Men så har de fornøjelse og nytte af det på anden vis...



... 8-) - 99E - 8-)...
Feel Think Act
Play

Like A Horse

Parelli Playday i Grønhøj Rideklub
SE VIDEO HER:
www.patparelli.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad så
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 18:07
med hø, hvor meget skal man regne med at de når at spise inden det bliver senge- og tisse-halm?


Sort/brun shetter (u.pap) hoppeplag på 2 år sælges til absolut godt hjem.


Malinoishvalpe (DKK) født d. 19. juli. Se www.malinoise.dk

Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd
 
 ok - jamen,
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 05:21
tusinde tak for jeres svar - så kunne det være man skulle overveje det til vinter...

Håber det bedste, men frygter det værste...:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 09:17

Hej.

Vi har lige købt en af de der gamle småballevogne.

Den saver vi alt det overflødige af, svejser 4 solide ben på og så lægger vi en pressening over. Det kommer til at passe med at der kan være en minibig af enten frøgræs eller halm i. Det glæder jeg mig til at få prøvet her til vinter. Vi plejer ellers at lægge frøgræs ud hver dag i nogle gamle traktordæk. Det er også fint nok, men kunne vi nu nøjes med at fylde op hver weekend kunne det jo være dejligt.


Venligst Pernille.




Du kan ikke kritisere folk for ikke at gøre deres arbejde ordentligt,- hvis de ikke har ressourcerne til det!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 rundballe hø
Forfatter: 
Dato:  27-09-2006 10:55


her i sommer og også endnu med det gode vejr, har vi en rundballe hø stående på folden. Vi lader den stå på den " rullende " side og hestene spiser fra siderne. Vi fjerner så nettet efterhånden. Vi har holdt øje med det, og regnen " triller " simpelthen af og høet er helt tørt indeni.


Her til vinter laver vi en kasse med tag over. Høet kommer til at stå på en palle så fugten og dermed frosten holdes væk.


Helle


Endnu en af de irreterende ponymødre med trang til at hævde deres egne mangler gennem børnene !!!

Medlem af DÅHM-sønderjylland

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider