Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Mærkelig hov!
Forfatter: 
Dato:  30-08-2006 14:21

Jeg var idag ude og kigge på en venindes hest. Da den fik alt mudderet fjernet fra ben/hove, så det sådan her ud på nogle af hovene:

Det virker mest som om kronranden er ved at skifte ham, men jeg har virkelig aldrig set noget lignende!

Der er forsøgt at fange en dyrlæge, uden held, så der vil blive forsøgt igen imorgen...indtil da, ville vi bare gerne vide om andre har set noget lign??

Mvh. Tine

Så er der nyt i ridemærke tråden!!! Kig nederst i den.

Vil du have ridemærke 1, 2 samt klar parat start i distr. 1,2 eller 3. Se her: www.heste-nettet.dk/fo...92/403992/

0
0
Svar på denne tråd

Hej hej
Forfatter: 
Dato:  30-08-2006 15:27

Jeg synes det ser helt normalt ud. Sådan ser mine af og til også ud. Især i fugtigt vejr. Sådan ser dine neglebånd også ud hvis du har været i vand meget længe.

Det eneste der er, at anmærke er rillerne i hoven på det øverste billede. Det ser ud som om den har været ude for et kraftigt foderskift.

0
0
Svar på denne tråd

Det var den som sådan
Forfatter: 
Dato:  30-08-2006 15:30

også.

De kom på sommerfold et andet sted, hvor næringen i græsset har været helt enormt. Det er nok det der kan ses på hoven. De havde dog gået på døgngræs et andet sted før og langsomt indgræsset der.

Ellers kan jeg ikke komme i tanke om noget voldsomt foderskifte.

Jeg tænkte også på den der med neglerødderne, men alligevel syntes jeg bare det så vildt ud.

Heldigvis kommer de hjem på stald igen på fredag, så kan hovene tørre lidt om natten.

Dyrlægen skal alligevel ud og kigge på noget soleksem/mug og nogle andre småting, så hellere få ham til at tjekke det med det samme alligevel.

Men jeg er da en kende mere rolig nu.

Mvh. Tine

Vil du have ridemærke 1, 2 samt klar parat start i distr. 1,2 eller 3. Se her: www.heste-nettet.dk/fo...92/403992/

0
0
Svar på denne tråd

Ja...
Forfatter: 
Dato:  30-08-2006 15:48
rillerne kan sagtens være på grund af græsset. Mine heste har også fået riller i hovene i år, og de har heller ikke været igennem et foderskift. Så jeg giver også græsset skylden. De fik ellers en langsom tilvænning.
0
0
Svar på denne tråd

Umiddelbart...
Forfatter: 
Dato:  30-08-2006 16:01

minder det meget om hovene på en af mine, som de så ud i en periode efter han havde været forfangen...

Det der "mystiske" lag faldt af efter et stykke tid, og derved fremkom en tydelig tværgående rille, i lighed med den på billederne, bare endnu mere markeret.

Men en kraftig foderbetinget vækstændring kan da formentlig give samme symptomer.

Dorte

0
0
Svar på denne tråd

det er helt normalt
Forfatter: 
Dato:  30-08-2006 21:39
Glasurlaget kvæller op når det bliver meget fugtigt.
0
0
Svar på denne tråd

Det er altså
Forfatter: 
Dato:  30-08-2006 21:41

klamt! Jeg har da set meget våde hove, men mindes virkelig ikke at se det så vildt! Jeg må indrømme at jeg troede at hove måske ville falde af (bare kald mig pylret ).

Min veninde har fanget dr dyr og han kommer imorgen, men han støttede op i teorien at det nok var fugt.

Så nu kan jeg sove roligt.

Mvh. Tine

0
0
Svar på denne tråd

Min hests
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 09:21
hove ser også sådan ud, og jeg tænkte straks, at det måtte have været pga klokkerne han havde haft på i 2-3 dage, men da det ikke forsvandt efter de kom af, så gik jeg udfra, at det måtte være fugt. Smeden har i øvrigt heller ikke kommenteret det, som jeg er sikker på han ville, så jeg tager det ganske roligt.

Sasser
Springkursus med Susan Kjærgård 23. og 24. september
Er du interesseret? Så
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider