Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Blokning af læder støvler, cm?
Forfatter: 
Dato:  29-08-2006 13:08

her på HN har jeg fejlkøbt et par pæne cavallo læderridestøvler. desværre kan jeg kun få dem på til læggen. Er der nogen af jer der har fået blokket støvler om som ved hvor meget de kan give sig. Jeg tror at jeg har brug for 2 cm ca.

Har også overvejet lynlås hvis det kan gøre dem større.

Måske også nogen fynboer der ved hvor jeg kan få det gjort og evt pris. HV Christine.

0
0
Svar på denne tråd

blokning hjælper ikke...
Forfatter: 
Dato:  29-08-2006 13:13
Hej! Jeg har fået blokket mine støvler hos en skomager og i en rideudstyrsbutik uden held - det virkede simpelthen ikke!! Og de samme erfaringer har mange af dem fra stalden. Så jeg valgte at få syet en læder-kile ind bag på støvlen.. Det kan næsten ikke ses og virker 100% optimalt. Det var i Næstved rideudstyr, og det kostede ca 400kr - ved ikke hvad det koster nu!
0
0
Svar på denne tråd

Blokning =1-1,5 cm.
Forfatter: 
Dato:  29-08-2006 13:19
Mere skal du nok ikke forvente, at læderet rent fysisk er i stand til at give sig.

Jeg fik mine blokket ved en skomager og de var helt fine i størrelsen bagefter (y)

At de så lader til at have skrumpet gennem det seneste år skal jeg nok finde en anden årsag til
0
0
Svar på denne tråd

Ihhh hvor træls
Forfatter: 
Dato:  29-08-2006 13:21
så er det nok lynlås projeket jeg skal i gang med. Måske jeg bare skulle have sparret sammen til et par nye støvler i stedet. ØV!
0
0
Svar på denne tråd

støvlemager på Fyn
Forfatter: 
Dato:  29-08-2006 13:37

Hej Christine,

Jeg er lige flyttet til Fyn og forhørte mig forskellige steder om "blokning af ridestøvler". Jeg fandt frem til en rigtig god støvlemager inde i Odense hvor jeg fik mine støvler udviddet 2½ cm. Det kostede mig 250 kroner og tog ca. en uge. Mine støvler er også Cavallo og ser ligeså fine ud som før.

Skomageren hedder Ole og her er hans telefon nummer og web-site:

66193566

www.oleskomager.dk/

Good Luck!

0
0
Svar på denne tråd

jeg har fået
Forfatter: 
Dato:  29-08-2006 13:39

en lynlås i mine.

Jeg forsøgte gang på gang at blokke dem, men de trak sig tit sammen igen (hurra for at jeg arbejdede i en rideudstyrsbiks der, ellera havde det været en dyr affære).

Jeg fik en skomager til at sy en lynlås i, uden at fjerne noget læder, og idag passer de rigtig fint.

Mvh. Tine

Så er der nyt i ridemærke tråden!!! Kig nederst i den.

Vil du have ridemærke 1, 2 samt klar parat start i distr. 1,2 eller 3. Se her: www.heste-nettet.dk/fo...92/403992/

0
0
Svar på denne tråd

Blokning
Forfatter: 
Dato:  29-08-2006 14:27

Det kommer meget an på læderet hvor meget de kan blokkes. Mine læderridestøvler er af mærket Montar og altså ikke det bedste kvalitet man kan få. Og de er blevet blokket hele 4 cm! Så det burde kunne lade sig gøre.

Linda.

Mor til Freja - født 20/4-06.
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb.
Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
Mangler du et sted til din hest i Skive?? Kom til Team Bilstrup = Paradis for hest og rytter
0
0
Svar på denne tråd

Mine Cavallo
Forfatter: 
Dato:  29-08-2006 14:40
er også blevet blokket. Mener de blev udvidet med 3 cm, men er ikke helt sikker.

Hilsen Margit

Man kan hvad man skal

0
0
Svar på denne tråd

blokning
Forfatter: 
Dato:  29-08-2006 16:00

Jeg har Petrie, ANKY, læderstøvler. Jeg har vist fået dem blokket omkring ½ cm. for et stykke tid siden.

Jeg fik at vide, at de sagtens kan skrumpe igen, selvom de er blevet blokket. Hvis man ikke bruger støvlerne i et stykke tid, risikerer man, at de skrumper igen.

Jeg mener, at mine har trukket sig lidt mere sammen, siden jeg fik dem hjem efter blokning. Til en start passede de fint, men nu begynder det at knibe igen... og så meget går jeg vist ikke og tager mig...

hmmm

Lene G
Finder du en sten i din ene sko,
så vær glad,
det er én, og ikke to

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider