|
|
| Hippolyt? |
| Forfatter:  |
JumpingGirl |
| Dato:  |
16-08-2006 21:55 |
|
Er der nogen af jer der har erfaringer med ST. HIPPOLYT foder. Såvel gode som dårlige, og særligt de 4 nedenstående ting. Ved en kikkertundersøgelse/endoskopi kunne vi se at min hest havde små nærmest "buler/bumser" i luftrøret, det lignede små bakker (hvad er det???!) - og dyrlægen siger det er bronkitis. (Er der nogen der har set sådan noget før, skriv venligst, vi ved ikke hvad vi skal gøre. Der er ingen snot/slim.) Vi talte med en i dag som fortalte os at vi skulle bruge disse ting, som kunne forbedre og tildels helbrede min hest: EQUIMUN (er et produkt helt uden sammenligning med andre fodertilskud til heste. Det er sammensat af en række ingredienser, som ved deres omhyggeligt afbalancerede indbyrdes forhold har en stærkt immunstimulerende effekt.
Både ved sygdomme, der kan behandles med medicin (bakterieinfektioner), og sygdomme, der kun vanskeligt eller slet ikke kan behandles (virus, visse svampeinfektioner o.s.v.) er det i alt væsentligt immunsystemet, der skal gøre arbejdet.
Ved at styrke immunforsvaret øger man chancen for, at en sygdom afværges allerede i smittefasen, eller at den får et mildt forløb med hurtig helbredelse.) MicroVital (er et koncentreret tilskud - rigt på organisk bundne mikromineraler. Mange skavanker kan skyldes et for lavt indhold af sporstoffer i grovfoderet (for ensidig sammensætning, udpining af jorden osv.). Hestens behov for sporstoffer er beskedent, men et utilstrækkeligt indhold i foderet vil medføre, at kroppens reserver efterhånden udtømmes.
Da sporstoffer har vigtige opgaver i en lang række fysiologiske funktioner, kan meget forskelligartede mangelsymptomer optræde, efterhånden som depoterne kommer under kritiske værdier. Derfor bør MicroVital tages med i foderplanen i mange tilfælde, hvor heste restitueres efter sygdom.) LAMIN (Betændelse (inflammation) er kroppens reaktion mod fremmedstoffer og kendetegnes ved varme, hævelse, smerte og funktionsnedsættelse.
Betændelse forekommer ikke kun ved infektioner (smitte med bakterier, virus, svampe o.s.v.). En betændelse kan være steril og udløses, hvis kroppens egne celler er forandrede, f.eks. som følge af mekanisk slid eller overbelastningsskader. Betændelsesreaktionen vedvarer, så længe cellerne ikke har deres normale udseende.
Lamin tilfører de meget specielle stoffer, som beklæder cellernes overflade. Målrettet tilskud hjælper kroppen til hurtigt at genoprette den normale celleoverflade, så betændelsen ophører, og den normale funktion genindtræder.) Mucolyt (er en urteblanding for sunde og velfungerende luftveje. Intakte slimhinder i åndedrætsorganerne er helt afgørende for, at f.eks. støv og luftbåren smitte ikke belaster hesten. Et væsentligt element i Mucolyt er æteriske olier, der stimulerer til dannelse af tynd, letflydende slim, som letter den naturlige renholdelse af luftvejene.
Den hostestillende effekt opnås ikke ved at undertrykke hestens naturlige hosterefleks, men ved at hosten bliver overflødig som følge af, at luftvejene langt lettere holder sig rene.) Mirakel-kur lyder det jo til. Har nogen prøvet det, og virkede det hos jer?? Derudover får hun PreAlpin, da det ikke støver - det var det de havde i den foderbutik, så derfor blev det st. hippolyt. (De 4 ting her er specialprodukter, hun får pt ikke noget basisprodukt, men en masse græs.) Kan i anbefale noget andet mod bronkitis (f.eks. Cavalor produkter)? Hun har lige fået ventipulmin siroop i 10 dage, fra dyrlægen. St. hippolyts webside: www.st-hippolyt.dk/menu3.htm www.cavalor.com/product.php?id=49 (et produkt fra Cavalor) Tusind tak til jer der svarer, og dermed hjælper os i denne svære tid, hvor dyrlægen stort set har givet op.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aldrig mere |
|
|
jeg har fodret heste og ponyer i snart 20 år, og jeg har brugt mange forskellige fodermidler - det eneste foder, der virkelig har givet problemer er sct hippolyt !! det dufter godt - synes vi mennesker, men så er det positive også sagt. foderet er dårligt afbalanceret, ikke særlig drøj i brug og mega dyrt. jeg vil aldrig bruge sct hippolyt mere, og kunne aldrig drømme om at anbefale det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg ved intet om denne kur...men er en meget tilfreds bruger af st Hippolyt  og vil aldrig bruge andet til mine heste.
Nu med shetlænder -Lakrids- og stadig de to islændere -Mickey og Lagsi.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hippolyt... |
|
|
Hippolyt duer heller ikke ifølge mit foderprogram. (samme argument som Andersen) venligst Anja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hippolyt |
|
|
virker fint for mine heste. Jeg har prøvet andre fodermærker tidligere men er meget tilfreds med ippolyt. Jeg har ikke selv brugt de kure du nævner, men kender to med vorteheste der har haft meget stor hjælp af at tilsætte Hippolys Struktur E til hestens foder. Det indeholder en masse forskellige urter etc og er godt for immunforsvaret. Den ene havde vorter på mulen og de forsvandt helt. Den anden var på kanten af en dødsdom pga meget store sarcoider der ville springe op hele tiden. Bl. a. i lysken. Den er nu ca 6 år ældre og lever i bedste velgående. Sarcoiderne er ikke væk men de er mindre og generer ikke længere. Jeg kunne godt finde på at bruge andet foder en gang (er nu på ca 7. år med Hippolyt) , men der er kun 2-3 mærker jeg ville gå over til. Jeg er meget tilfreds med Hippolyt, men udelukker ikke at tingene måske kunne blive endnu bedre. Har dog tidligere prøvet et par mærker jeg aldrig ville bruge igen. Mvh Tina
Quality doesn't cost - it pays !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg havde heller |
|
|
ikke noget at være utilfreds med da jeg brugte hippolyt, udover at det var for dyrt til min pengepung hvilket er grunden til jeg skiftede
Paints er bedst i Quarter forklædning Breeding stocks for life Elsket eller hadet, intet midt i mellem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tina Stormy... |
Rex/Mai-Britt |
17-08-2006 12:00 |
|
Hvor meget Struktur E fra Hippolyt tilsatte du til foderet?? Kan se på Hippolyt's hjemmeside at det er et basisfoder, hvor hesten er dækket ind v 1 kg. Men brugte du det bare som tilskud i mindre mængder?? Jeg fodrer selv med Hippolyt Natur Musli, og har en hest, som er plaget af hoste om vinteren. Dyrlægen har ikke kunnet sætte en egentlig diagnose på. Det kunne derfor være interessant for mig at prøve Struktur E som tilskud. Jumpinggirl: Ved desværre ikke noget om kurene som er nævnt i indlægget, men det er da værd at prøve. Vil du ikke give løbende tilbagemeldinger om hestens tilstand her i tråden, så vi andre med lidt lignende problemer kan følge med... På forhånd tak og rigtig meget held og lykke... /Mai-Britt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| muccolyt |
smukke-ped |
17-08-2006 12:27 |
|
jeg har brugt muccolyt til min smukke,det har haft en god effekt...det har renset lidt og han har kunnet hoste slimen op...før sad det og generede,men muccolyt gør det tyndt flydende hvis det er sådan noget sejt slim... det virker bedst hvis man bruger det forrebyggede...inden hesten er ved at blive kvalt i sit slim... jeg foder kun med hippolyt...det er det foder min hest trives bedst på... ellers hvis den er helt gal kan du gå på apoteket og købe en pakke bisonvol...det har også en god effekt og er slimløsende og ikke så dyrt som muccolyt...men der er så kun til 8 dage i sån en pakke...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| JumpingGirl |
|
|
Jeg har kun gode erfaringer med de nævnte produkter, specielt Lamin og Equimun. Lamin bruger vi med stor succes til bl.a. hovbylder, forfangethed og andre former for betændelsestilstande. Det er yderst effektivt på vores heste. Equimun bruger jeg op til stævner, her til efteråret og til foråret når jeg piller dæknet af hesten. Jeg har kun positive erfraringer med dette produkt. Microvital har jeg brugt 1 gang som kur, da min hest havde stået med en kraftig lungevirus. Dette var for at give hende noget ekstra til at komme på toppen igen. Hun fik samtidig PreAlpin, da det er total støvfrit (som du jo selv skriver). Skal ikke kunne sige om hun var kommet sig lige så hurtigt uden bl.a. Lamin og Microvital, men fortryder i hvertfald ikke jeg gav hende det!!! Mht. Moculyt har jeg ingen personlige erfaringer, har blot hørt andre sige de har haft succes med produktet. Jeg kan kun anbefale produkterne, men vil da ikke afvise der findes andre produkter som kan gøre det samme. Hvis du vil have uddybet nogle af produkterne, kan jeg give dig nummeret til en som ikke snakker for at sælge!!! Hilsen Lina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lamin til betændelse |
|
|
Bruger det til min hyp der har en sene der skal hele, efter den har været syet sammen- det kræver hjælp indenfra som jeg mener han har fået ved lamin. Derudover får han struktur E og Vollwertspellets samt movicor. Han stor trives og kommer sig langsom og sikkert. En sene tager ca. 2 år om at komme sig helt. Er ellers super tifreds med deres produkter- gir det til en gammel hest på 18 år som er i fol- hun stortrives (struktur E). Derudover rider jeg en( som er 20 år) der får movicur, som jeg klart kan se en ændring ved. Jeg øger dosis hvis hun har problemer og det hjælper. Irish mash bruger jeg 1-2 gange pr. uge om vinteren, samt ved vejrskift, de er glade for det, og de har aldrig problemer med maven efter de har fået det. Kender flere der bruger det til ældre heste der kvikker op og trives. Så kan kun varmt anbefale det. Vh D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg bruger vel |
|
|
ca 100-200 g om dagen pr hest som topdressing. Men mine heste fejler heller ikke noget. Dem der havde vortehestene brugte vist ca 500 gram eller lidt mere.(Begge heste var ca 150 i stg). Tror de skar en smule ned i hestens alm. tilskud samtidig. Mvh Tina
Quality doesn't cost - it pays !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
jeg har gode erfaringer med Equimun... jeg bruger det selv om vinteren til min hest da han er noget sart og bliver let syg... jeg tror på det første ½ år jeg har ejet ham har jeg brut omkring 7.000 kr på dyrlæge regninger... og jeg er overbevist om at det hjælper...så fordi det er lidt halv dyrt og købe så får han det kun om vinteren mend et holder så os i lang tid fordi de kun får 30 gram om dagen i 7 dage og så holder man 3 ugers pause...
Elisabeth på snart 19 og Klepholms Pegasos på 4 år. Vi tager til vores første stævne den 16/17 september 2006. En gang st. hippolyt, altid st. hippolyt....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jørn Laursen |
|
|
Jeg ville ringe til Jørn Laursen (Tarok-manden) og snakke med ham. Ved godt at han ikke er uvildig, da han forhandler st. hippolyt, men han har over 40 års erfaring med heste, og er rigtig dgtig. Han har hjulpet mig mange gange med min hest, når der er noger jeg har været i tvivl om... hans nummer er: 23714213 - han er rigtig rigtig nem at snakke med... men jeg ville ringe til ham og fortælle hvad hesten har været igennem og hvordan den er og har det, og så skal han nok komme med et forslag til hvad der skal ske... Held og lykke med den 
Med venlig hilsen Zooropa - Anne **** To touch is to heal. To hurt is to steal. **** - Mysterious Ways, U2 Har jeg hovedpine er det fantomsmerter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| heller aldrig mere |
|
|
uha de ville gerne spise det, men jeg synes i forhold til prisen ikke mine heste blev i bedre stand eller kønnere, federe eller mere blanke, til gengæld fik jeg kløver på min mark overalt hvor der blev lagt en pære, og selvom jeg godt ved at heste ikke græsser hvor de skider, så breder kløver sig som en markbrand, og mineheste gider overhovedet ikke æde kløver, så det vil jeg gerne være foruden, og da jeg så ikke kunne se nogen fordel ved det, så er det altså for dyrt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skal helbrede |
mamai |
18-08-2006 13:29 |
|
er der nogen herinde der føler at ventipulmin helbreder bedre fremfor den her hippolytkur , for jeg har hørt at ventipulmin ikke helbreder og jeg tror bare personligt på at denne "mirakelkur" har en mere helbredende effekt på hesten.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ventipulmin oa. |
|
|
Mamai: prøv at google på ventipulmin, der står en hel masse om det rundt om på nettet. Ventipulmin er et godkendt lægemiddel, og at påstå, at det ikke helbreder er noget vrøvl. Et lægemiddel kan kun opnå godkendelse, hvis det har en signifikant virkning. Der vil altid være tilfælde, hvor et givent lægemiddel har ringe eller ingen effekt. Det kan være tilfælde, hvor sygdommen er for fremskreden, hesten for svækket, eller der er stillet en fejldiagnose. I andre tilfælde kan man ikke finde en umiddelbar forklaring, og den gængse reaktion hos lægmænd er så at konkludere, at lægemidlet ikke virker. Eftersom at et tilfælde ikke kan udgøre et statisktisk materiale, kan man ikke konkludere en disse, udover at det ikke virkede i lige dette tilfælde. En kur, som den fra Hippolyt kan givetvis hjælpe hesten, hvis den er i underskud af diverse ting og sager, og dens immunforsvar er svækket. Den må dog ALDRIG gøre det ud for en behandling (medmindre man gerne vil af med sin hest på en yderst langsommelig vis). Hvis jeg stod med et tilfælde som Jumping Girls, ville jeg rådføre mig med min dyrlæge. At den får ventipulmin kan sandsynligvis hjælpe den, men ved lufvejsproblemer skal hele hestens miljø gennemgås for ting, som kan genere luftvejene. Jeg ville aldrig bruge en kur som den fra Hippolyt uden at rådføre mig med dyrlægen først (udover at jeg ikke ville bruge produkter Hippolyt, men det er en anden historie). God bedring til Jumping Girls hest! Hov, læste lige, at dyrlægen stortset har givet op... Hvis dyrlægen giver op efter en endoskopi og en 10 dages ventipulmin kur, så ville jeg godt nok hitte en anden dyrlæge...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm... |
|
|
Jeg har også en hest med allergi - og som andre skriver: det mest væsentlige er at ændre staldmiljøet så hesten får masser af frisk luft. Vedr. Ventlipulamin så er det et udmærket produkt der altid har haft en særdeles god virkning på min hest - sidste gang han havde et anfald var en dåse dog ikke nok, og da den var brugt valgte vi at endoskopere hvorefter vi startede med endnu en behandling hvor han udover Ventipulaminen fik binyrebarkhormon + Spurtulycin + 4 indsprøjninger med et eller andet jeg ikke ved hvad var men som skulle gives hver anden dag + penicillin - efter denne behandling har han ikke haft et anfald i nu 3½ år så det må have været effektivt.
Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Grete... |
JumpingGirl |
19-08-2006 19:28 |
|
Grete (og gerne andre): Hvad kunne man se under endoskopi??? Min hest havde en masse hvidlige bumser nærmest, og hvad er det... Mange tak for jeres svar allesammen, jeg sidder lige og tykker lidt på det endnu.  Hesten har ikke fået mineraler/vitaminer i 1 år, udover det der evt. var i dens foder. Så den kan godt være i underskud. Derfor vil vi nok prøve hippolyt (eller andet lignende foder?) i en periode. Vi skal snakke med dyrlægen i morgen, og høre hvad han siger. Jeg regner med at bruge Vertipulmin igen, og senere nok prøve Secreta pro. Problemet med Vertipulmin er at det kun forbedrer men ikke helbreder hesten, og de bumser/bylder den har i sit luftrør skal jo væk før den kan trække vejret korrekt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ang. hippolyt |
mamai |
21-08-2006 08:50 |
|
stinedecor: Tak for dit svar. Jeg er blevet lidt klogere nu. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvorfor du ikke selv kunne finde på at bruge hippolyt ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Hejsa! Har desværre ikke prøvet de produkter du efterlyser men jeg har særdeles god erfaring med St. Hippolyt da jeg havde en Tinker med MEGET slem muk! Han kløede sig til fire blodige ben HVER DAG uanset hvad jeg gjorde for at afhjælpe problemet! Dyrlægens forskellige sprøjtekure,smøre-tingel-tangel og vaskesager...intet hjalp! Men så fodrede jeg med Hippolyt og en speciellavet "skræddersyet" urteblanding og han blev helt kløefri efter kort tid! 
2 Ledige pladser i lastbilen til Store Hestedag (søndag) "afgang" fra Lolland/Falster! Interesseret? Skriv eller ring 60159930
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hippolyt |
|
|
jeg har ikke egen erfaring med ovenstående produkter fra hippolyt. men bruger en del af deres andre produkter , køber også deres hundefoder til min hund, og jeg er super tilfreds med deres produkter, kan ikke forestille mig at skulle brug noget andet...
Bokse udlejes se præsentation.......
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lige en opdatering |
JumpingGirl |
29-10-2006 21:10 |
|
fra mig og min hyp-hest: Vi bruger stadig denne Hippolyt-kur, og har løbende foretaget endoskopi på hesten. Det er gået fremad, men der er stadig lidt at se under endoskopi. Hesten har jeg "redet" ca. 4-5 gange siden tråden blev skrevet, i ca. 20 min skridt og 5 min trav, deraf har den hostet én gang, kun i starten. Men vi har også fjernet halm og hø da den er lagermide-allergisk. Så det har nok fjernet hosten. Vi fortsætter med kuren lidt endnu, men jeg vil også gerne prøve Secreta pro - før hesten om 1-2 måneder skal til den endelige endoskopi og have sin "dom". Håber på det bedste...
Efterlyser min DVhoppes føl: 1 pinto, 1 frederiksborger, 1 efter muligvis royal z - de skal have Lando som morfar og "ukendt" mor.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
som jeg har skrevet i et tidligere indlæg ovenover så har jeg gode erfaringer emd equimun... jeg kans e at flere at jer sige at det er syrt at fodre emd hippolyt... det synes jeg nu ikk... min hest er 1,50 i stg og jeg kan fodre på ham for 400 kr pr mdr og de er inc. hø... jeg gir ham: natur müsli, hel havre, opblødte roepiller, lucerne, hvidløg, hørfrø, salt.. desuden får han os equimun og irish mash og sef. hø... og så skal det siges at intet af mit foder til ham er købt sort...
Elisabeth på snart 19 og Klepholms Pegasos på 4 år...
En gang st. hippolyt, altid st. hippolyt.... Søger part til min unghest på 4... Søger Wintec Spring sadel...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hippolyt |
ivory26 |
30-10-2006 01:22 |
|
Hvis det er en mirakel kur du søger, så skal du give den Secreta Pro. www.equidan.dk. Det er en absolut mirakelkur til luftvejene. Dette har fuldstændig "helbredt" min hests luftveje. Hun får et dagligt tilskud af dette. Før i tiden kunne hun ikke få luft. Hun havde meget lavt imunforsvar. Blev altid smittet med halsbetændelse eller lunge betændelse. Hun blev næsten behandlet ved dyrelægen hver 2 uge. Men efter jeg begyndte med secreta pro'en har hun ikke været syg med luftvejene siden. Hun kan stå ved siden af en snottet hest, uden at blive smittet! Det styrker luftvejene og imunforsvaret! Jeg fodre pt. med microvital og Makor for at få min hest tilbage på rette spor. Hun har været langt nede med vitaminer og mineraler pga. foder fra Brogaarden. Men kan selv se tydelig tegn på, hun er ved at blive sig selv igen. Microvital bygger jo netop hestens underskud på sporestoffer og mikronæringsstoffer op igen. Den danske jord er fattig på bla. kobber, zink og selen- og dette kan føre til flere forskellige problemer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej hej |
|
|
Min historie om brug af Hippolyt, taget fra en anden hippolyt-tråd. Jeg fodrer også med Hippolyt - det reddede min gamle pony fra en aflivning! Den havde konstant nyreslag, kunne/ville ikke gå, havde det generelt dårligt. Dyrlægen var selvfølgelig med i dette forløb, og jeg har haft kontakt til førende eksperter verden over! Vi fik så anbefalet at kontakte Jørn Laursen fra Hippolyt, og han kom ned og besøgte os for at se på ponyen og se om han kunne hjælpe os. Han kunne se, at den var fyldt med affaldsstoffer og at den ikke kunne komme af med det med det foder, den fik dengang. Ud fra blosprøveresultaterne kunne han se, at det var i både lever og nyre problemerne var. (Hvilket vores dyrlæge(r) også sagde, men ikke kunne komme med nogen løsning på) Så den fik ordineret en uges "afgiftning": Udelukkende Irish Mash og hø - helst også på spåner. Derefter en helt kornfri kost, bestående af 600 g Natur Müsli, 100 g mikro vital, Makor samt 1 kg Irish Mash og elektrolytter efter arbejde. Efter et par dage på "afgiftning", ville den igen gå lidt rundt i boksen, og i slutningen af ugen var den på fold for første gang i mange, mange uger! Til den ugentlige dyrlægekontrol troede dyrlægen næsten ikke på at det var samme hest som ugen før, og blodprøven viste markant forbedrede muskelværdier. Jeg fik grønt lys for at begynde at ride igen, og efter 3 uger på den nye foderplan var muskelværdierne igen inden for normalområdet - for første gang i næsten 3 mdr!
Helena Hansen - og det skøre dressurdyr Rid med stil - Giv et smil 
JHN's CHAMPIONATSLISTE i dressur 2006 Send resultater til mig 4 charmerende hingsteføl/plage sælges for avler - se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| st. hippolyt |
|
|
Jeg har indtil videre kun rigtig gode erfaringer med st. hippolyt produkter. Min hest blir fodret med sort havre, natur müslien, lucernen og er igang med Movicur og Makor og jeg må nok sige at der er sket en forandring til det bedre...  Så meget faktisk, at jeg lige er begyndt at tage deres produkt til mennesker selv, fordi jeg lider af ledsmerter og stivhed. Produktet hedder BiConcal... for har deres foder så stor virkning på min hest, skal jeg da afprøve st. hippolyt produkt selv... Ja.. i må godt kalde mig skør.. Men kan jeg blive bedre i skroget... ja så skal jeg nok finde de penge et sted... for st. hippolyt er jo ikke lige frem helt billigt... Men det passer godt til hesten. Og måske mig selv. Det får jeg at se! Mvh Trine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|