Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Symptomer på narkolepsi
Forfatter: 
Dato:  22-07-2006 08:23

Min hoppe er faldet i søvn/besvimet 2 gange, forløbet var det samme begge gange. Jeg tog hende ind fra fold for at give hende lidt foder. Efter ca 10 minutter kunne jeg se at hun stod og blev sløv ind over boksvæggen og pludselig gled hun ned af boksvæggen og faldt, der gik ikke mange sek. før hun var på benene igen, næsten som at hun opdagede at hun faldt da hun ramte gulvet. Jeg ringede straks til dyrlægen og vi talte om forløbet, konstaterede at det nok var et hedeslag, da det jo har været meget varmt. Nu vil jeg lige tilføje at der er kommet en lille ny vallak (´hun har kun gået sammen med hopper ) som hun er ekstra meget glad for, hun var ihvertfald meget hestegal.


Dagen efter kom jeg igen for at give hende foder. Ind i boksen igen, efter ca. 10 min skete det igen. Hun blev sløv og faldt sammen.


Dyrlægen har været og taget en blodprøve som viser for lavt sukkerindhold i blodet. Der mangler stadig nogle mineraltal som han vender tilbage med. Næste step er at hun skal igennem en test hvor hun får en indsprøjtning med et særligt præperat og hvis hun efter 2 min falder i søvn er diagnosen Narkolepsi.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Narkolepsi
Forfatter: 
Dato:  23-07-2006 12:17

...jeg så en udsendelse for nylig hvor de havde forsket i hvad der udløste anfald hos hunde med narkolepsi - og de havde opdaget at det blev udløst når hunden enten var meget glad eller fik noget at spise (noget med at anfaldene kom når et lystcenter i hjernen blev stimuleret).


Har den altid haft det sådan eller er det noget der er kommet?


The academic art of riding.

"For those who believe there is no explanation necessary and for those who disbelieve there is no explanation good enough!"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forgiftning?
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 00:24

Sidder med en gammel bog om forgiftningssymptomer hos heste.Den med rajgræs kommer lige:

Viser sig i slutning af juni/begyndelse af juli,kun efter meget tør forsommer.Hesten får usikker slingrende bevægelse og falder evt.omkuld.Sjældent farlig,og forsvinder hurtigt,når fodring med rajgræs ophører.

Kunne man ikke håbe på,at det evt.bare var det!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider